Laptop scherm blijft op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franky076

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2022
Berichten
7
Ik heb een Acer Aspire A515-55 laptop.
Ik heb vanavond ineens een zwart scherm bij het opstarten van m'n laptop. Ik heb 'm al een keer opnieuw opgestart, maar dat helpt niet.
Bij het opstarten blijft het scherm ook zwart.

Weet iemand een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Inkoppertje, wel voldoende battery-power?
 
De 3 Volt knoopcelbatterij aan vervanging toe? Dan kunnen BIOS instellingen zoals bootvolgorde meestal niet meer worden onthouden en vaak is de tijd en datum in het verleden. Kan je in de BIOS komen of het bootmenu? Maak de laptop eens stroomloos door de batterij en de adapter er uit te nemen en de Aan knop even ingedrukt te houden. Een nieuw begin wil wel eens helpen. Als dat is nagegaan en Windows wil nog niet opstarten dan kan er na twee of drie keer proberen om op te starten een menu met hulpopties komen en zo niet, dan kan je de installatie USB stick gebruiken, daarmee opstarten en setup laten starten. Na de landen keuze en voordat er gevraagd wordt waar Windows moet komen, repareert setup vaak het opstarten van andere Windows installaties en vraagt om opnieuw opstarten.
 
Laptop is 6 maanden oud. Ik kan niet in de bios komen bij het opstarten. Krijg ook geen beeld te zien. Als ik toetsenbord aanraak gaan wel lampjes van het toetsenbord branden.
De batterij eruit halen gaat niet zo makkelijk. Ik zal de gehele achterkant eraf moeten schroeven.
En het ingedrukt houden van de aan/uit knop helpt ook niet
 
Als de BIOS of het bootmenu al niet komen dan de klepjes aan de onderkant losmaken waar het geheugen zit en de knoopcelbatterij. Het geheugen kan los zitten als de klemmetjes niet goed zijn geplaatst. De knoopcel batterij kan gemeten worden met een gewone batterijmeter want als die daar in het groen komt dan is het nog 1,5 Volt en dus te weinig. De harde schijf kan ook los zitten en zit misschien ook onder een klepje. Hoor je geen ventilator dan kan die vast zijn gaan zitten. Zou het scherm alleen stuk kunnen zijn? Dat kan je misschien controleren met een externe monitor en misschien met een lampje op het scherm gericht.
 
Achterkant losgemaakt, batterij even ontkoppeld, knoopcel batterij doorgemeten. Alles goed. Je hoort de fan ook draaien.
Morgen op m'n werk laptop maar even aansluiten op een externe monitor.
En anders maar een beroep doen op de garantie.
 
6 maanden oud......dan is er nog garantie.
Ga terug naar de leverancier die moet het probleem oplossen.
Ik ben bang dat je beeldscherm de geest heeft gegeven.
 
Ik schaar mij achter de opmerking van Puppie.
Mogelijk backlight van je scherm kaduuk.
 
Heb 'm op m'n werk nog aangesloten op een extern beeldscherm, maar helaas .
Heb m'n laptop maar aangeboden ter reparatie.
 
Laptop retour gestuurd voor reparatie. Ik heb 'm inmiddels weer terug.
Probleem: BIOS gebaseerde problemen (Systeem blijft hangen bij Acer-logo).
Reparatie: BIOS is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
 
Dat is mooi. Ben benieuwd naar wat dat dan geweest is want de BIOS komen allemaal uit 2020 en in die lijst zie ik geen belangrijke aanpassingen, zoals vanwege mogelijke fouten. Als ze niet volledig zijn in de uitleg van verbeteringen, dan weet niemand dat die een nieuwe BIOS nodig heeft. De nieuwe versies zijn meestal voor geschiktheid bij andere hardware. Ik zou nu bovengemiddeld gebruik maken van de BIOS instellingen, omdat ik denk dat de CMOS-RAM chip wel vaker wat zou kunnen vergeten. Oftewel: een oudere versie van de BIOS branden had misschien ook geholpen en heel misschien is er een stukje systeemgeheugen niet goed.

Hier is nog even de lijst van uitgaven zodat je het zelf kan zien: https://www.acer.com/nl-nl/support?...lter=global_download&suggest=Aspire A515-55;0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan