Muis vervangen lukt niet erg...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Solaris

Verenigingslid
Lid geworden
1 jul 2004
Berichten
1.445
Beste mensen, ik zit met een vreemd probleem. Ik gebruikte een draadloze muis bij mijn laptop, maar na -tig jaar is die helaas overleden.
Dus een nieuwe Logitech muis gekocht, die ook via BT verbinding kan maken. Scheelt een usb poort. Dat lukte de eerste keer dat ik in de instellingen BT aanzette goed, de muis kon ik koppelen en gebruiken.
Omdat ik op mijn werkplek ook een nieuwe muis wilde (de Logitech bevalt erg goed!), heb ik de eerste LT muis meegenomen en die werkt nu naar tevredenheid op zolder waar mijn werkplek is. En nog zo een LT muis gekocht.
Maar nu heb ik een probleem!
In de lijst "gekoppelde apparaten" staat uiteraard de eerste LT muis, die nu op zolder staat. En de tweede muis wordt maar niet herkend...
Ik heb de muis en de laptop opnieuw gestart, ik heb de eerste muis verwijderd uit het BT menu, ik heb in hardware beheer onder BT apparaten gekeken en verwijderd wat ik durfde. Daarna de Laptop opnieuw gestart, Windows zou dan de ontbrekende drivers opnieuw installeren. Maar helaas werkt dit allemaal niet!
Ik zit nu dus met een nieuwe LT muis die zou moeten werken als hij maar gekoppeld kon worden. Maar de laptop herkent of ziet deze muis niet.
Hoe kan ik dit oplossen? Zie ik iets over het hoofd? Wie heeft een tip voor me?
 
* Gebruik "Problemen oplossen" om problemen op te lossen
Ga naar > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > links staat > Problemen oplossen > Extra probleemoplossers.

Wireless mouse doesn't work on laptop.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord Senso. Ik heb je oplossing als een van de eerste dingen geprobeerd. Zonder succes overigens. Probleemoplossers werken vaker niet dan wel lijkt het. Daarom had ik het niet eens genoemd.
Het gaat om een Nieuwe Logitech Pebble muis, die heeft gewerkt. Maar nu ik hem aansluit op een pc waar eerder een andere logitech bt muis op heeft gewerkt (!) doet hij het niet. Als ik BT aan zet en laat zoeken naar nieuwe devices (zoals een muis), vindt hij alle BT apparaten in de kamer, behalve... die nieuwe muis.

Ik heb zojuist nogmaals, maar nu ALLE, BT apparaten uit Apparaatbeheer gedeinstalleerd, en de computer opnieuw opgestart. BT is in Apparaathebeer dan weer aanwezig, in Instellingen kan ik BT ook gewoon aanzetten, maar de nieuwe muis vindt hij nog steeds niet.
Btw de muis staat aan, het lichtje knippert ("zoekend"), de connect knop indrukken, het helpt allemaal niets.
Ik vind het gek dat als je kennelijk een BT muis hebt gebruikt, je geen andere BT muis meer kan koppelen (of zelfs vinden)?
 
Laatst bewerkt:
Koppel USB-kabels los en wacht even tot Windows het stuurprogramma heeft verwijderd. Sluit het apparaat vervolgens weer aan. Sluit het apparaat aan op een andere USB-poort van je pc. Als je een USB-hub tussen het apparaat en de pc gebruikt, zorg er dan voor dat de hub is ingeschakeld.
 
Ik was even blij toen ik las over de bt utility, waar mensen mee geholpen waren. Die hadden heel herkenbare problemen!
Helaas, bij mij werkt dit allemaal niet...
Merk en type pc cq laptop is niet zo relevant lijkt mij, mijn nieuwe goed werkende Logitech BT keyboard wordt nu trouwens ook niet meer gevonden. BT is het nog niet helemaal, in dit geval. Ik ben weer terug bij af, met een keyboard aan een draadje.

Wat heb ik gedaan:
Alle tips en trucks die hier langs kwamen ook al geprobeerd. Ik begon op mijn laptop; een Lenovo met ingebouwde BT. KB en muis werkten prima. Lekker toetsenbord, dus meegenomen naar mijn werkplek. Aangesloten met een BT 5.0 dongel op de werkpc: dat werkte erg prettig. De muis nam ik mee naar mijn test-pc (een oud bakkie), waar ik hem met een andere BT dongel helaas niet aan de praat kreeg, die dongel zou alleen voor audio streams zijn??
Gelukkig heeft de muis ook een usb dongel voor wifi en dat werkt altijd. Pfff. :)

Een 2e muis besteld (zelfde merk en type). Werkte nu niet op de laptop met BT. Hoezo niet? Een nieuwe muis, gelijk aan andere?
Maar nee, deze wordt niet gezien. (ook hier alle tips en trucks geprobeerd!).
Dan boven op de test-pc. Met een wifi werkt dat altijd. Deze muis geruild met die van de werkpc (die heeft andere kleur).
Omwisselen van muis is dus een probleem.
Nu heb ik op mijn werkpc ook alle tips en trucs geprobeerd, helaas zonder resultaat, behalve 1; mijn BT keyboard werkt ook niet meer samen, wordt niet meer herkend.
Beats me.

BT zou toch zo moeten zijn; inprikken, koppelen en het werkt. Niet dus.
Ik ga weer ff wat anders doen want ik wordt hier een beetje verdrietig van! ;)
Morgen verder zoeken.
Misschien moet ik in het Register zoeken?
Windows opnieuw installeren? Dat zal toch niet... :confused:
 
Ik begrijp niet waarom je geen antwoord geeft op de vragen van Lange Pier.
Merk en type pc cq laptop is niet zo relevant lijkt mij.
Voor jou niet relevant, echter voor helpers/anderen wel.
 
Ik heb prima ervaringen met de Logitech helpdesk. Bel ze eens over dit probleem
Toen ik ook nog over de defecte muis vertelde kreeg ik gratis een nieuwe toegestuurd, of dat nog zo is?
 
weer verder...

Ik ga straks die logitech link eens verder bekijken. Sorry, ik had het ff gehad met alle BT problemen. Nieuwe muizen, nieuw toetsenbord, geprobeerd op 3 verschillende computers, alle hetzelfde resultaat: na 1x succesvol gebruik werkt het niet (meer) op een van de andere pc's en na dit geprobeerd te hebben ook niet meer op de laatst-werkende pc.
Dat was ook de reden dat ik denk dat merk en type niet echt relevant is. wordt vervolgd...
 
Toen ik ook nog over de defecte muis vertelde kreeg ik gratis een nieuwe toegestuurd, of dat nog zo is?
Ik ga direct bellen!:thumb:
 
Het werkt! Ik ben weer blij! :thumb:

De truc was een nogal verborgen instelling van Logitech. Op hun site uiteindelijk gevonden hoe je het toetsenbord - en ook de Pebble muis! - in koppelingsmode kunt dwingen als gewoon pairen niet lukt, en dat werkte.
Bedankt voor het meedenken, en voor de tip, manamana. Die software daar is ook handig, maar pas na koppelen.. heb ik toch wat extra gekregen!
 
Die software daar is ook handig
Vreemde conclusie als je ziet wat je allemaal moet doen om simpel een muis te vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan