• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Searchbox in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erc

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
Berichten
119
Hallo iedereen

Ik heb een Excel-document, dat bestaat uit 2 werkbladen. Het tweede werkblad is mijn voorraadlijst. Op het eerste werkblad heb ik een searchbox gemaakt met de functies FILTER, ISGETAL en VIND.SPEC.

Het probleem is dat de formulie niet werkt en ik geen resultaten krijg, als ik een artikel schrijf in het zoekvak.

Wat doe ik fout? Wie kan helpen a.u.b.?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groeten
Ercan
 

Bijlagen

  • Seachbox.xlsm
    48 KB · Weergaven: 18
hou het simpel
 

Bijlagen

  • Seachbox.xlsm
    43,5 KB · Weergaven: 12
Hallo

Ik zal het een beetje nuanceren. Er moeten in de toekomst honderden artikels toegevoegd worden in het werkblad 'voorraadlijst'. Je hebt bv. een soort drank in verschillende formaten. Het kan heel goed zijn dat een bepaalde drankmerk er meerdere keren in gaat staan, maar telkens in verschillende formaten. Daarom wou ik graag met een searchbox werken.

Als ik het juiste artikel heb gevonden, dan pas wil ik met de VERT.ZOEKFUNCTIE, het artikelnummer opzoeken, om die vervolgens te kunnen toevoegen in het leveringsbon.

Kort samengevat: iIk wil dus door een paar letters of door een merk in te geven, een lijst zien verschijnen van alle artikels van dat merk. Als het juiste artikel gevonden is, wil ik met de VERT.ZOEKFUNCTIE het artikelnummer (voorraad ID) gaan opzoeken.
 

Bijlagen

  • Seachbox0110.xlsm
    40,7 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Je formule klopte niet helemaal

Code:
=FILTER(Voorraadlijst3;ISGETAL(VIND.SPEC(B13;Voorraadlijst3[Artikelnaam]));"geen resultaten")
 
Hallo

Ik heb de formule gekopieerd en geplakt, nu krijg ik de melding dat er iets niet klopt met de formule.

foutmelding_search_box.png

Groeten
Ercan
 
Plaats eens je bestand waarin het niet lukt
 
Ik heb de plaats waar de formule moet komen, gemarkeerd met een gele achtergrondkleur. Als ik uw formule plak, krijg ik die foutmelding.

Bedankt!

Groeten
Ercan
 

Bijlagen

  • Seachbox0110.xlsm
    40,7 KB · Weergaven: 9
Volgens mij heb je het verkeerde bestand meegestuurd
 
Tweede poging.

Groeten
Ercan
 

Bijlagen

  • Seachbox20221001.xlsm
    42,4 KB · Weergaven: 10
Heb je wel office 365 of hoger?
 

Bijlagen

  • Seachbox20221001.xlsm
    43,3 KB · Weergaven: 26
Ik kan die bijlage niet openen.
Je hoeft alleen de matrix aan te passen voor je gewenste output

Code:
=FILTER(Voorraadlijst3[Artikelnaam];ISGETAL(VIND.SPEC(B13;Voorraadlijst3[Artikelnaam]));"geen resultaten")
 
Hier nog eens de bijlage van mijn vorig bericht.

foutmelding_search_box2.png

Ik begrijp er niets van, als ik uw fomule kopieer en plak, krijg ik telkens een foutmelding dat de formule niet klopt.
 
Dat is inderdaad vreemd. Wat als je de formule nabouwt?
 
Heb ik geprobeerd maar is helaas niet gelukt.

Groeten
Ercan
 
gebruik een komma in plaats van een puntkomma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan