hoe dns server aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cat9

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Berichten
206
We zitten bij T-mobile thuis.
De internetverbinding valt regelmatig weg, een paar seconden.
Helaas heeft dit toch gevolg dat Spotify niet meer wilde starten ook al was de verbinding terug. (You Tube wel).
Dit wordt steeds erger met de boxen, geen muziek meer, wel direct op telefoon.

Nu krijgen we hetzelfde probleem met Netflix, avond geen verbinding en de dag erop wel weer.

Uiteraard stekker eruit gehad en alle resets uitgevoerd, soms tijdelijke verbetering maar geen definitieve.

Nu denk ik dat het aan de DNS instellingen zou kunnen liggen, die staan nu op automatisch.
Nu heb ik hier nog nooit wat aan gewijzigd en vind een IPv4 en een IPv6.
Hoe kan ik dit nu het beste instellen om weer goede verbinding te krijgen?
 
Zet eerst het modem maar eens een paar minuten uit en weer aan.
Heb je nog switches of iets anders ertussen?
Idem dito.
Werk je via de Wifi.... zoek eens een vrijer kanaal.

Heb hier ook T-Mobiel zelden storingen en mijn netwerk is pico bello.
 
Zoals al gezegd alle resets alle meerdere keren uitgevoerd zonder dat dat invloed had.
Vrij wifi kanaal opzoeken zou ik in moeten duiken, geen idee hoe ik dat moet doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoezo je vermoeden over de DNS?
 
Heel veel interactieve diensten werken beter als er met portforwarding wordt gewerkt.
Ik heb het even opgezocht en zowel Netflix als Spotify vermelden portforwarding (google er maar eens op).
Nu is portforwarding, voor zover ik weet, alleen van belang als er meerdere actieve pc's/laptops aan een router hangen, want hoe weet anders het inkomede signaal naar welke van de pc's ie moet. Voor gaming is dat redelijk standaard, maar ik had er nog nooit van gehoord dat dat ook voor Spotyy en Netflix gold. lijkt me een haast onoverkomelijke barrière voor de meeste gebruikers van deze diensten.


Overigens staat hier hoe DNS aan te passen voor T-mobile: https://community.t-mobile.nl/bekab...[selecteer de,intoetsen, bijvoorbeeld 8.8.8.8.

Ik zou eerst eens de DNS-cache legen. hier staat hoe dat gaat: https://nl.wikihow.com/De-DNS‐cache-leegmaken
 
Laatst bewerkt:
@Cat9,
Om ons wat werk te besparen:

- Graag alleen de quote (reageer) functie gebruiken als deze echt nodig is, dus als het bericht waar je op antwoordt ergens midden in het draadje zit of wilt reageren op een gedeelte van de tekst.
- Gebruik de quote functie niet als je direct antwoordt op het laatste bericht in het draadje. (alleen als je een selectief stukje wilt quoten daarvan om het er uit te lichten). Probeer er ook rekening mee te houden dat je foto's alleen meequote als het écht nodig is.


Dank je, ik ga hier induiken. We hebben meerdere boxen waar we spotify op afspelen, misschien speelt dat mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
probeer ook eens of het aan de wifi ligt of niet, door de pc aan een lan/draadverbinding aan de router te hangen.
Als via een LAN-verbinding het wel goed gaat zit het in de wifi-verbinding, c.q. het wifi-kanaal dat gebruikt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan