Meer details.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Norton is een heel pakket en moeilijk van de computer te halen of in zijn geheel te stoppen. Ik voorzie moeilijkheden en ik zou dit niet kopen
Ben ik met Alfred2 eens. Na een schone Windows installatie zou ik allereerst beginnen met updaten, alvorens een ander programma wordt geïnstalleerd. De standaard Windows Defender voldoet uitstekend tijdens updaten en vertrouwde software installeren. Daarna kan je (als je dat echt wilt) een security pakket installeren maar probeer dit altijd te doen zonder die (vaak overbodige en buggy) extra's die bij een security pakket zitten.

Test resultaten Windows Defender
 
Laatst bewerkt:
Vraagje:
Als ik een volledig cleane Windows 10 installeer en nog steeks dezelfde problemen krijg, kan ik dan de huidige versie zonder gegevens verlies terugzetten ?
 
Niet zondermeer terug zetten. Het zou een eigen gemaakte backup image moeten zijn maar daar zitten haken en ogen aan. U kan Windows wel op een andere partitie installeren en u krijgt dan een bootmenu, dat is ook mogelijk met eerst eerdere versies van Windows en dan latere. Ik draai Vista, 7 en 10 op één harde schijf. Je moet wel een licentie hebben en dat hoeft niet als u een lege schijf heeft en deze even omwisselt, dan bewaart u voorlopig de schijf die u nu heeft en heeft u ook de gegevens nog.

Dit vraagt om enige toelichting, er wordt namelijk wel een 20Gb+ groot Windows.old bestand gemaakt bij de keuze in Setup van "behoud van programma's en onderdelen" of niet "nieuw installeren (alle bestanden op schijf worden gewist)" maar deze map blijft tijdelijk en het lukt niet altijd om Windows installaties daarmee terug te zetten. Update werkt Windows ook telkens bij naar nieuwere versies, halfjaarlijks en maakt bij dergelijke updates ook een nieuw Windows.old bestand. Wie het beter weet die mag het zeggen. Neem geen risico.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alfred 2.
Bedankt...ik ga autorun zeker trachten te begrijpen hoe dit draait en uitzoeken ofer een oplossing te vinden is.
Zelf al heb ik 22H2 absoluut niet nodig en zoek ik al twee maanden naar een oplossing...ik kan dit probleem heel moeilijk loslaten...

Ik ben het volgende (als test) aan het proberen/uitvoeren:
Op een 2de Sony laptop (12 jaar oud) die na Windows 7 ook op Windows 10 draait en waarop tot vandaag alle updates werden geïnstalleerd gebruiken en een volledige nieuwe Widows installatie uit te voeren.
Mijn schijf is verdeeld in verscillende partities. Op één van de partities zit een Easeus todo systeem back-up copy van de huidige versie. Ik heb van Easeus support, op de vraag kan ik die back-up terug zetten op de nieuwe Windows, dit antwoord gekregen:
"You are able to restore the backup to the new Windows system without losing data inside the backup image. The system will go back to the original status when you made this backup."
Indien dit toch niet zou lukken...
In plaats van dit te doen is het niet mogelijk om na installatie van de nieuwe Windows langs "systeemherstel" terug te keren naar de "vorige installatie" ?

Probleem "lijkt" opgelost: kb5019966 en 22H2 eindelijk geÏnstalleerd.
Na twee maanden sukkelen, googlen, helmijen en dikwijls downloaden, installeren en opnieuw verwijderen van de updates is, iets wat ik diverse keren al had gedaan, wel gelukt.
Antivirus en Firewall uitgeschakeld...

Ben na twee maanden precies al wat verouderd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
respect voor je geduld :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan