ingestelde zoekmachine opent niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
Als ik de windows laptop open is er op het beginscherm altijd een mooi plaatje en als ik dan klik op de tekst opent edge met meer info over de afbeelding. Als ik op andere plekken in het scherm klik opent de ingestelde zoekmachine. Althans dat was zo.
Maar na een windows update werkt dat laatste niet meer. Ik kan uitsluitend nog op de tekst klikken en dan opent edge en met info over die mooie plaatjes. klikken op andere plekken in het scherm doet niets.
Waarom kan ik alleen nog maar klikken op de tekst en niet meer op andere plekken in het scherm? En hoe krijg ik dat weer terug?

ps ik weet niet of dit het juiste sub is in het forum.
 
Kun je een afbeelding van het scherm hier plaatsen? Eventueel een foto i.p.v. een screenprint.
Kom je met alleen de Windows-toets verder of met alt + tab toetscombinatie misschien?
Maak je herstelpunten? Probeer zo'n punt terug te zetten. Je komt er in door de laptop 2 of 3 keer uit te zetten door de aan knop een paar seconden vast te houden. Op een gegeven moment krijg je dan een menu waar je verder mee komt.
 
Laatst bewerkt:
dank voor de reactie maar wat denk je te kunnen zien aan een printscreen van het standaard scherm van windows? mooie foto met een aan paar aanwijzingen waar de foto is gemaakt.
Eerder klikte ik lukraak in het scherm maar niet op de tekst en verscheen het inlogscherm om daar mijn wachtwoord in te typen. Daarna kon ik verder waar ik gebleven was.
Nu kan ik alleen klikken op de tekst over de foto en opent edge met info over de plek waar de foto is gemaakt.
 
Ik ontdek dat hyperlinks in email ook niet meer openen in ecosia maar ook in edge. Ik heb overal ecosia ingesteld als default maar toch blijkbaar ergens niet.
Dus klikken in windows beginscherm werkt niet meer en dit.

heeft het met elkaar te maken?
 
Gebruik je win10 of win 11?
Nou ja, voor volgende is het niet echt interessant.
Druk crtl-Alt-Delete en open taakbeheer. Loop dan de tabbladen door en misschien zie je iets raars. Dan probeer je dat proces te sluiten of je zorgt dat dat niet meer opstart. Noteer wat je stopt of niet meer wilt opstarten. Misschien doet hij het plots wel weer en dan weet je tenminste wat je gedaan hebt.

Anders een paar keer geforceerd herstarten om zo in de herstelmodus komen en systeemherstel doen.
Heb je niet ergens nog een back-up staan?

Of als je het kunt, ccleaner eens laten lopen. Nee heb je...
 
Laatst bewerkt:
van de wal in de sloot. dank je wel :evil:
ik heb ccleaner gedraaid en nu doen de links in de emails helemaal niets meer: 'Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. neem contact op met de systeembeheerder'
 
Tja dan is er serieus wat aan de hand. Ik wilde ik had je echt kunnen helpen.:eek: De beschreven stappen heb ik al vaker bij vrienden en kennissen succesvol toegepast.
Ik denk dat je het beste een nieuwe installatie kunt maken. Zorg wel dat je een back-up van alles maakt. Misschien is het handig om een SSD te nemen die iets groter is qua capaciteit. Die installeer je dan en de oude schijf gebruik je dan om de data over te zetten. Overigens ik zet mijn data ALTIJD op de zelf aangemaakte d: partitie. Op een moment van herinstallatie, eens in de paar jaar, raakt je data niet zoek of kwijt.
 
Laatst bewerkt:
@kostenzer denk je dat ik nog iets van jouw advies ga volgen. Ze moeten je van het forum schoppen:evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan