Mapnaam en documentnaam automatisch meeprinten op documenten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cartucci

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2018
Berichten
65
Ik sla bepaalde documenten op in een map. Die map heeft bijv. de naam: Piet – 04-10-2022 – fase 1.

De documenten die erin staan zijn genummerd. Bijv. 220895 of 2022.

De documenten worden bij behoefte geprint door derden. Bij het printen zou ik graag de mapnaam + de documentnaam mee laten printen op het document.

Dus bij het printen van document 220895 wordt op het document vermeld: Piet – 04-10-2022 – fase 1 – 220895

Ik ken de functies binnen Word en Excel om kop- en voetteksten in te stellen zodat bestandsnamen worden weergegeven op de geprinte documenten maar dat is niet de oplossing.

Weet iemand of hetgeen ik wil/zoek mogelijk is?
 
Zet dit in een cel:
PHP:
=CEL("bestandsnaam")
 
Sorry, ik had wat duidelijker kunnen zijn. De documenten in de map zijn van allerlei soort. Excel, Word, Pdf, Jpeg etc.

De voorgestelde optie om iets in een cel te zetten, kan dan niet.
 
Toch wel voor Excel.
Daarnaast zal je dan kunnen kijken of je printer daar een mogelijkheid voor heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken de functies binnen Word en Excel om kop- en voetteksten in te stellen zodat bestandsnamen worden weergegeven op de geprinte documenten maar dat is niet de oplossing.
En waarom niet? Alle opties die je kunt gebruiken om de bestandsnamen in een kop- of voettekst te zetten kun je ook op andere plaatsen in een document gebruiken. Dus als die opties voor jou niet bruikbaar/wenselijk zijn, dan blijft er bitter weinig over. Dus waar had je dan wél aan gedacht?
 
De kop-/voettekst mogelijkheid begrijp ik maar geeft alleen mogelijkheden als dit vooraf ingesteld wordt per document. Dat is te bewerkelijk i.v.m. de hoeveelheid documenten.

De optie om het via de printer te regelen is ook bij mij opgekomen maar dat laat alleen de documentnaam zien, niet de naam van de map waar het document in staat.

Ik denk dat er inderdaad bitter weinig andere mogelijkheden zijn dan.... Helaas. Dank ik elk geval voor het meedenken.
 
Daarnaast zal je dan kunnen kijken of je printer daar een mogelijkheid voor heeft.
Ben benieuwd hoe dat moet en waar dat zit?

"maar dat laat alleen de documentnaam zien," Hoe doe je dat?

Bij screenshots kun je vaak gegevens invoeren die 'op' de afbeelding komen te liggen.
De documenten in de map zijn van allerlei soort. Excel, Word, Pdf, Jpeg etc. Ja, dan moet kunnen toveren!;)
 
Hoe je het doet, weet ik niet precies. Het schijnt mogelijk te zijn maar is niet actief op onze copier c.q. printer. In principe komt het er op neer dat je de documentnaam die in het schermpje getoond wordt, meeprint op de print. Goed, dat brengt nog niet half wat ik zocht. Ik leg me er bij neer dat het niet kan.
 
Bedankt.
Ik heb het voor mijn printer gevonden. Zit wel verstopt onder Opties > Watermerk > Instellingen etc. Inderdaad, is alleen de documentnaam, andere begrippen en geen pad. Heb het niet geprobeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan