printer print wel, maar niet de gevraagde tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbeersma

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
104
Ik heb sinds kort een nieuwe computer en ben tegelijk overgestapt van Windows 8.1 naar Windows 11. Nu wil ik een bestandje printen (HP Envy 2010e, via wifi) maar er komen wel prints uit, maar dan zonder tekst. Bijvoorbeeld de mail van de overheid over de Corona-afspraak geeft alleen in blauw onderstreept teksten als 'website van de Rijksoverheid', 'website van GGD GHOR Nederland' en 'contactformulier'. Maar de hele lap tekst over waar ik moet zijn en wanneer of wat ik allemaal mee moet nemen ontbreekt. Ik heb geen idee waar dit probleem kan zitten. Iemand van jullie wel?
 
Het kan zijn dat er een setting verkeerd staat v/d printer, ik zie dan altijd dit en kan dat aanpassen.
1. Wat je ziet checken of het klopt/ pas aan als het nodig is.
2. Kies voor het onderste wat omcirkelt is en ga daar verder.
 

Bijlagen

  • afbeelding_2022-10-06_235944496.png
    afbeelding_2022-10-06_235944496.png
    56 KB · Weergaven: 38
Hallo, De naam van de printer is incorrect zoals dat er staat maar wij weten ook niet vanuit welke e-mail client en met welke browser u wilt printen. Over het algemeen kan u e-mails alleen uitprinten met de opdracht Afdrukken in het betreffende menu op die pagina. Verschillende elementen worden met gewoon selecteren anders niet getoond op de afdruk of het ziet er heel anders uit. U kan proberen om een schermafdruk te maken en dan deze te uit te printen. Een handigheidje is: de e-mail even als spam te markeren want in het spam postvakje worden afbeeldingen niet getoond en dat is zuiniger met de inkt. Misschien kan u het gewenste daar trouwens wel selecteren.
 
Bedankt voor jullie reacties.

@ route99: Ik kan zo'n lijstje niet vinden (maar heb ook helemaal geen ervaring). Ik kan wel een lijstje vinden met printerinstellingen, maar daar staan zaken in als het IP-adres, serienummer e.d.

@ Alfred 2: sorry, je hebt helemaal gelijk, ik heb een typefoutje gemaakt. Het moet zijn: HP Envy 6010e. Op deze computer staat Microsoft Edge (op mijn oude computer was dat Google Chrome). Als ik de mail rechtstreeks print werkt het niet, maar ook als ik de tekst kopieer naar een Wordbestand en dat bestand vervolgens print krijg ik geen tekst. Ook als ik de printer een statusrapport laat afdrukken krijg ik een pagina zonder tekst.
 
Als de printer alleen bepaalde kleine afbeeldingen wil afdrukken dan zou ik gezien de anamnese kijken op de hulp en ondersteuning pagina van HP waar drivers en firmware gedownload kan worden. Firmware, die nieuwer is, moet geïnstalleerd worden na resetten van de printer. Dat doet u door de printer aan te zetten en dan de stekker er uit te halen. De printer moet dan zeker een minuut van de spanning af zijn. Na het weer aansluiten wachten tot het witte of blauw/witte scherm komt. Dan de firmware installeren.

Vervolgens op de HP pagina uw besturingssysteem selecteren en de nieuwste drivers installeren die daarvoor gevonden worden. Download of installeer nooit drivers van derden wanneer er geen geschikte blijken te zijn maar alleen van de HP site.

Neem contact op met klantondersteuning wanneer bovenstaande niet werkt. Er zijn nog wel bepaalde verbindingsinstellingen via de browser en een bepaald URL adres dat de printer heeft maar ik heb hier niet de documentatie er over. Ik neem aan dat de printer het bedraad wel doet. Evenzo kan er door het hebben van een nieuwe computer in de instellingen van de router opnieuw toestemming gegeven moeten worden om de printer op het zelfde netwerk te gebruiken, dit gaat dan door het adres van de router in de browser in te voeren.

Verder van mij nog: verzeker u er van dat de computer en de printer van het zelfde netwerk gebruik maken, maak opnieuw verbinding. Let er bij de instellingen van de router op dat het 2.4GHz en 5GHz WiFi netwerk niet de zelfde naam (SSID) hebben want dan kan de printer niet verbinden. Is de te gebruiken band op de printer in te stellen?
 
Bedankt Alfred. Ik ben er inmiddels vrijwel zeker achter wat er aan de hand is, en dat is iets heel anders dan waar ik eerst aan dacht. Hoewel beide cartridges niet leeg zijn doet die met zwarte inkt het denk ik niet. De blauw onderstreepte teksten die ik wel kreeg waren linkjes in het mailbericht, en omdat die in blauw staan werden die wel geprint. Ik heb de zwarte cartridge er al uit gehaald en opnieuw geplaatst, maar dat heeft geen effect gehad. Als ik er dit weekend niet uitkom ga ik HP eens bellen om te zien of zij me verder kunnen helpen.
 
Zij zeggen "reiniging procedure volgen in het stuurprogramma." Dat spuit veel inkt weg, wanneer het al lukt. Het beste kan u de cartrige met de printkop even in een schoteltje met wat warm water zetten en af en toe de inkt naar beneden schudden tot er duidelijk weer een begin komt. Ik heb wel ammonia gebruikt, omdat dit ontvet en snel opdroogt. Iedere week iets printen is voor printer inkt eigenlijk nog te weinig om de kop niet uit te drogen, dus dan kan u zelf nagaan of dat door te weinig printen kan zijn veroorzaakt.
 
Er bleken 2 problemen tegelijk te zijn. De cartridge met zwarte inkt was inderdaad verstopt, maar ook was er iets met de verbinding tussen printer en computer. De KPN heeft dat laatste voor me opgelost en inmiddels kan ik prima prints maken. Dank voor jullie inbreng.
 
Fijn dat het opgelost is.

Levert de KPN dit soort service????
 
Excuses

Sorry, ik heb jullie fout geïnformeerd, dat komt doordat ik gisteren KPN aan de lijn gehad heb i.v.m. het aanleggen van glasvezelverbinding, en het heeft niets met mijn printer te maken. Nee, ik heb HP Helpdesk gebeld (020-7219645) en die hebben het probleem op afstand voor me opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan