Photoshop elements 2020 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Ik ben reeds een 2-tal jaar de gelukkige bezitter van Photoshop Elements 2020. Echter, het programma heb ik de laatste 4 maanden niet gebruikt en nu stel ik het volgende vast: Als ik het programma open (Foto-editor) dan verschijnt er een bevroren beeld !!! Met de muisaanwijzer kan ik niets doen bewegen (openen). Ook het programma sluiten door te klikken op het x bovenaan rechts geeft geen resultaat. Ook klikken op het symbool op de taakbalk en het "programma sluiten": geen resultaat. Het sluiten komt dan eigenaardig genoeg na een 20-tal seconden. De "Organiser" werkt dan weer wel normaal. Weet soms iemand wat er hier aan de hand is? Alvast bedankt voor het meedenken en de raadgevingen.
 
Ga naar > Instellingen > Apps en zoek het programma op en klik en kijk dan of er een repair aanwezig is. Anders denk ik rest het programma opnieuw te installeren. Heb je betaald en de key/sleutel?

Welke Windows versie? Wintoets+R = Uitvoeren en typ winver Heb je de laatste Windows Updates?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Senso voor de snelle reactie. Ik heb inderdaad betaald en ik heb een sleutel. Ik heb dan ook uw (logische) raad gevolgd: opnieuw installeren. Mijn probleem is opgelost. Dank U wel.
 
Ik heb wel te vroeg gejuicht. Bij het openen, gisteren, van Photoshop kreeg ik een uitnodiging voor het installeren van een update wat ik dan ook deed. Bij het daarna openen van het programma kreeg ik weerom het bevroren beeld. Photoshop weerom eens opnieuw geïnstalleerd, ditmaal zonder update: weerom hetzelfde. Ga ik naar Instellingen > apps kan ik alleen verwijderen, dus geen repair aanwezig. Ik werk met Windows 10 - versie 21H2 en de laatste updates zijn van 14/9/2022 nl KB5017308 en KB5017500. Ook wil ik nog zeggen dat ik Photoshop Elements 9 op mijn PC geïnstalleerd heb en dat ik daarmee geen enkel probleem heb. Natuurlijk versie 2020 tegenover versie 9 . . . . . Wie helpt mij?
 
Ik had ook allerlei ellende bij het verwijderen en weer opnieuw installeren van Adobe producten, maar de "Creative Cloud Cleaner Tool" heeft me toen goed geholpen.

Hoe en wanneer je de Creative Cloud Cleaner Tool gebruikt
https://helpx.adobe.com/nl/creative-cloud/kb/cc-cleaner-tool-installation-problems.html
De Adobe Creative Cloud Cleaner tool is bedoeld voor ervaren computergebruikers en kan veel gangbare problemen oplossen (zoals het verwijderen van oude Adobe-software, het opschonen van beschadigde installatiebestanden en het repareren van je hostbestanden om een verbinding met Adobe-servers tot stand te brengen).

AdobeCleanerTool opions.jpg
 
Ja, Krullebol, je zal gelijk hebben over de oorzaak van het niet functioneren van mijn versie 2020 van Elements. Alleen ben ik (een beetje) bang van uw zin
"De Adobe Creative Cloud Cleaner tool is bedoeld voor ervaren computergebruikers. . . " en dat ben ik nu juist niet, zeker als iets wat al of niet mag/moet gedaan worden uitgelegd wordt in het Engels. Misschien zal ik me daar wel eens aan wagen. . . . Wel begrijp ik niet dat iets waarvoor ik betaald heb na 3 jaar niet meer kan gebruikt worden.
Dat mijn versie Elements 9 geen problemen geeft is nu wel duidelijk: het is geïnstalleerd vanaf een DVD.

Misschien heeft iemand een andere oplossing voor het probleem van mijn versie 2020?
 
He je wat van de Basisstappen uitgevoerd, zoals sfc /scannow en chkdsk /f ? Deinstalleer eens met Revo Uninstaller. Deze scant dieper en verwijdert resten.
 
Bedankt Senso maar sfc /scannow en chkdsk /f zijn mij onbekend. Ik heb Photoshop Elements 2020 2 maal verwijderd met Revo uninstaller pro en dan opnieuw geïnstalleerd en dit telkens met hetzelfde resultaat. Dit is werkelijk om de moed te verliezen.











elements
 
Bedankt Senso maar sfc /scannow en chkdsk /f zijn mij onbekend.

Wat bedoel je? Je bent geregistreerd op Helpmij in augustus 2005! Basisstappen moet je kunnen uitvoeren.

* Schijfcontrole uitvoeren (chkdsk.exe)
- Ga naar > Zoekvak (icon vergrootglas = zoeken naar)
- Typ > cmd
- Kies rechts > Als administrator uitvoeren
- Typ > chkdsk X: /f (achter de prompt)
- vul in voor X: de gewenste schijfletter v.d. betreffende schijf
- Voorbeeld > C:\Windows\System32\chkdsk D: /f

Alternatieve werkwijze:

- Open > Deze computer > klik op de juiste schijf
- RMK > Eigenschappen (RMK = rechtermuisknop)
- Tabblad > Extra
- Kies Optie > Controleren

* Systeembestanden repareren
Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.
Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.
 
Beste raadgevers: Schijfcontrole: geen problemen gevonden - systeembestanden repareren: enkele bestanden werden gerepareerd en daarna kon ik het programma gebruiken. De volgende dag: dezelfde miserie - Opnieuw systeembestanden repareren gedaan: geen problemen vastgesteld en tot nu is mijn probleem niet opgelost. De raadgevingen van Krullebol en route 99: ik zie het echt niet zitten om daaraan te beginnen en wil de risico's daaraan verbonden niet nemen (te weinig ervaring in dit computergebruik). Hoe het nu verder kan en moet: geen idee.
 
Ik heb wel een idee.:eek: Ik zou een programma zoeken wat wel naar behoren werkt. Overigens kun je alle webpagina's in het Engels vertalen naar het Nederlands met Google Vertaling (Translate). Gewoon de URL in de editor invoeren.
 
Bedankt Senso voor de tip. De kunst is nu een programma te vinden dat wel behoorlijk werkt. Photoshop Elements 2020 werkt niet (ik heb er wel voor betaald), ook 2023 werkt niet (proefversie). De raad van Route 99 kan ik niet toepassen: te weinig ervaring! Iemand die raad kan en wil geven?
 
Zulke programma's hebben vaak steile leercurves, dus das ook een ding als je te weinig ervaring hebt.
En wrs zullke veel van zulke programma's van PC-bronnen gebruik maken die nu ook een oorzaak kunnen zijn van je problemen.
Dus gaat mogelijk van de wal naar de sloot....
Photoshop Elements 2020 werkt niet (ik heb er wel voor betaald),
Wat zegt hun support? Heb je ze al gebeld of gemaild?

Of: Laat er iemand in je omgeving ter plekke naar jouw systeem kijken die er echt verstand van heeft. Iemand die je kent/vertrouwt om op je pc bezig te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan