hulp gevraagd bij keuzelijst koppelen aan vervolgtekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

SR1888

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2022
Berichten
6
Goeiedag,

Voor mijn basisschool ben ik op zoek naar een manier om de keuze uit een keuzelijst te koppelen aan de daarna weer te geven informatie. In mijn geval kies ik dan voor de geletterdheid van een nieuw kind en daaraan zijn minimum doelen gekoppeld. Deze minimumdoelen zou ik dan graag in een tabel weergeven zodra de keuze is gemaakt:

keuzelijst koppeling.png

Wie kan me helpen of wellicht is er iemand die aan een site met een stap voor stap instructie weet? Ik kom er niet uit helaas.

Alvast bedankt!
 
Ik snap niet wat je bedoelt. Ik zie een keuzelijst die werkt (naar behoren?). Dus wat is dan je vraag? Want ik zie nergens hoe welke informatie dan ook overeenkomt met de tabel die er onder staat. Op zijn minst zou het voor ons handig zijn als je het document​ zou posten, niet alleen een plaatje. Want daar kan ik dus niks mee.
En voordat je in de beginnersfout stinkt: de QUOTE knop is geen antwoordknop. Gek genoeg hebben zo'n beetje alle beginners op dit forum het idee dat je moet antwoorden door op de Quote knop te klikken, en niet op de knop <Reageer op bericht>. Maar aangezien jij op een basisschool werkt, zul je de betekenis van het woord "quote" vast wel kennen, en die dus niet gebruiken :). Veel handiger is overigens om het tekstvak <Snel reageren> te gebruiken, maar dat schijnt nogal klein te zijn. Of men klikt graag ergens op, dat kan natuurlijk ook :d.
 
Hi, sorry, nu ik mijn foto bekijk en mijn tekst teruglees snap ik de onduidelijkheid. Per keuze moet de data in de tabel worden veranderd, dus een geletterd kind van 8 krijgt een andere DLE dan een ongeletterd kind van 10. Ik heb het document verkort bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • Ontwikkelingsperspectief format verkort.docx
    42,2 KB · Weergaven: 27
Het document erbij maakt het wat makkelijker om wat uit te vogelen, maar het is nog steeds niet duidelijk wat er in de tabel moet verschijnen. En dit:
Per keuze moet de data in de tabel worden veranderd
maakt dat uiteraard geen millimeter duidelijker. Want hoe denk je dat Word dat moet gaan uitvoeren? Dat je een tabel wilt vullen is overigens eerder een voordeel dan een nadeel, omdat je nu simpel op basis van celverwijzingen teksten kan plaatsen. Maar ja, wat wil je zien? Ik kan een willekeurig nieuwsbericht in de ene cel zetten, en de voetbaluitslagen in een ander. Dan voldoe ik aan je 'voorwaarde' (zie quote).
 
Hi, ik hoop dat het duidelijker wordt aan de hand van het bijgewerkte document.
 

Bijlagen

  • Ontwikkelingsperspectief format verkort 2e poging.docx
    42,4 KB · Weergaven: 30
Dat helpt helaas niet; ik zie namelijk geen 19 uitwerkingen. Dus daar kan ik niet zoveel mee. Ik zie ook niet welke optie je nu gekozen zou moeten hebben, al schat ik 5 - geletterd 11/12 jaar. Maar ik verwed mijn huis er niet onder...
 
Ik ging er eigenlijk van uit dat als ik weet hoe ik 1 tabel krijg adhv een keuze dat ik daarna de rest zelf zou kunnen doen. Is het handig om alle 19 tabellen in het document te hebben staan? Dan ga ik dat morgen doen, ik heb de data hier niet thuis.
 
Nee, dat is niet handig. Wél is het handig als je een lijst hebt met alle opties; je zult, voor zover je dat nog niet begrepen hebt, alles moeten programmeren want Word kan dit niet vanuit een keuzelijst doen. Dat moet dus vanuit een bestand met een macro procedure. Daarom heb je alle opties en uitwerkingen nodig die je dan laat uitvoeren a.d.h.v. de gekozen optie in de keuzelijst. Om dat behapbaar te houden zou je nog kunnen denken aan een extern ini bestand dat je inleest op basis van de keuze. Daarmee kun je nog een beetje simpel onderhoud plegen op de te kiezen teksten. Maar hoe dan ook: je zult e.e.a. moeten programmeren. De te kiezen oplossing hangt uiteraard ook af van de te volgen gebruikswijze. Moet het document door meerdere gebruikers ingevuld kunnen worden, of heb je maar één (jezelf) gebruiker? Dat maakt ook nog wel uit.
 
Hi,

Ik heb de data voor de tabel bijgevoegd. Ik ben niet de enige die het document gaat gebruiken, maar het is niet erg als ik de enige ben die de tekst kan aanpassen. Als ik eenmaal een format heb voor 1 tabel, dan zou het me vast moet lukken om de overige 18 ook te maken, of werkt dat niet zo? Helaas is mijn kennis van programmeren opgehouden bij html vandaar dat ik hier aanklopte voor hulp.:cool:
 

Bijlagen

  • minimum doelen leerstoflijnen.jpg
    minimum doelen leerstoflijnen.jpg
    163,9 KB · Weergaven: 21
Je bent nog niet zo lang lid van HelpMij, maar je zou toch moeten weten dat het onmogelijk is om uit een plaatje (en zeker zo'n slechte kwaliteit) tekst te halen... En ik mag dan tijd genoeg hebben, ik ga deze tekst niet overtypen :d.
 
Dat hoeft ook niet toch? Ik verwachtte eigenlijk niet dat iemand het voor me zou doen, maar dat iemand me op weg kon helpen om het zelf te doen. Maar als je de data hiervoor op een bepaalde manier nodig hebt dan zet ik het graag voor je in een bestandje. Ik heb het als excel-bestand al bijgevoegd nu maar ik hoor het graag als een andere manier fijner is.
 

Bijlagen

  • Minimumdoelen leerstoflijnen bij 39 weken.xlsx
    19,6 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Om een oplossing te bedenken voor een probleem is het niet nodig om het complete gegevensbestand te hebben; het volstaat om een paar opties te hebben om mee te testen. Hoe weten we anders of de bedachte oplossing gaat werken? Als het werkt met twee of drie keuzes in de keuzelijst, mag je er vanuit gaan dat het ook werkt met 19 keuzes. Vandaar dat we op zijn minst een bestandje willen met een aantal waarden om dus te kunnen testen. En dan heb je dus niets aan een plaatje, want zelfs het inkloppen van 3 testgegevens is mij al teveel moeite :). Die tijd steek ik liever in de oplossing.
 
Ik heb even naar je gegevensbestandje gekeken, maar dat is m.i. onbruikbaar voor normaal gebruik. Je zou de gegevens moeten opmaken als een tabel​, en niet als een Excel dingetje. Dus meer zoiets:

Afbeelding1.png

Lijhkt mij ook veel overzichtelijker.
 
In Excel zou het er zo uit kunnen zien.
 

Bijlagen

  • Minimumdoelen leerstoflijnen bij 39 weken AH.xlsx
    23,5 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan