• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inkoop proces

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc1971

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Berichten
5
Goedemiddag,

Ik probeer een inkoopproces eenvoudiger te maken. Momenteel worden inkooporders verzonden. Binnenkomst wordt niet of nauwelijks gecontroleerd.
Ik heb verschillende tabbladen gemaakt. inkooporders zouden met een druk op de knop naar het overzicht moeten gaan en worden afgevinkt bij binnenkomst.
Nu worden sommige leveranciers vooruitbetaald. Hier is het natuurlijk belangrijk om de binnenkomst goed te monitoren.

Wellicht heeft iemand iets dergelijks kant en klaar.

Thanks voor jullie hulp.
 

Bijlagen

  • Inkooporders .xlsm
    39,3 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Gebruik:

- geen samengevoegde cellen
- geen werkbladen die eruit zien als papieren documenten
- een database in 1 werkblad met één regel per inkooporder en voor iedere eigenschap één kolom
- 1 werkblad voor een optische presentatie van een inkooporder
- dus slechts 2 werkbladen in totaal (eventueel een werkblad met valaidatie-gegevens, zoals leevranciers)
 
Ik denk wellicht nog te veel in "afgedrukte" vorm. Weet ook niet of het mogelijk is in excel om de inkooporder na het aanmaken op te slaan in het overzicht.
Bij binnenkomst van de goederen zou de inkoop order dan weer zichtbaar moeten worden om elk artikel af te vinken die binnen is gekomen.

Elke hulp is welkom.

Thanks
 
Ga hier eens mee stoeien...
 

Bijlagen

  • Voorraadbeheer.xlsb
    101,6 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan