Webpagina's uitprinten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Regelmatig probeer ik een Webpagina uit te printen van o.a. GreenChoice in verband met mijn gebruik in deze crisis

Maar dat lukt vaak niet of gedeeltelijk, dan komen bijv. de gebruiksoverzichten niet mee.

Hoe komt dit, en nog belangrijker hoe krijg ik deze pagina's wel normaal uit m'n printer

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Volgens mij niets nieuws en een bron van ergernis. Die makers/ontwikkelaars begrijpen (willen niet begrijpen) dat mensen vlot een overzicht op A4 willen printen. Je moet op de site van venster naar venster en dan vaak screenshots maken om een beetje een overzicht te krijgen. Waardeloos!
 
Ja, dat kan, echter het kost in de praktijk veel en onnodige tijd, is zeer vervelend, lastig werken en pure tijdverkwisting. Men moet dat toch vaak van venster naar venster en Dukkel loopt daar tegen aan en miljoenen mensen ook.
 
Wat ik in zo'n geval doe is een screenshot maken met de windows 10 faciliteit (druk op de print screen toets) en dan dit plakken in een Word-document. Maar u kunt daar ook een screenshot-tooltje voor gebruiken als dat niet werkt
Hier staat een beschrijving met de verschillende methodes om een webpagina te kopieren:
https://sr-pc-hulp.nl/Hoe afbeeldingen van internet naar de PC te kopieren.pdf

Hallo Srpchulp
Ja, zo zit ik ook te klooien. Maar echt fijn werkt het niet.
 
Volledig mee eens Dukkel.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Screenshots kun je ook rechtstreeks in Word slepen. Ik denk niet dat het probleem daar mee te maken heeft. Het gaat erom dat ontwikkelaars venster na venster achter elkaar verstoppen en dat je dan voor de info moet blijven klikken en prutsen met het maken van screenshots of websites opslaan e.d. Heb je info op een website staan bijvoorbeeld tarieven, overzichten e.d. zorg dan dat deze er overzichtelijk staan en/of te downloaden zijn in een overzichtelijk bestand en ook kunt printen. Maar men wil dit blijkbaar niet omdat consumenten dan sneller vergelijken kunnen met andere websites (tarieven). Het is dus laffe en achterbakse opzet!:evil:
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso

Ik verwerk deze problemen al met een screen-shot, is erg omslagtig

Maar wat als het bericht meerdere pagina's is, zoals het meestal is bij Energieleverancier GreenChoice
 
Precies. Je blijft maar klikken en het tarief of netbeheerskosten staan weer op een andere pagina's. Daar is geen oplossing voor.
 
Hallo Allemaal

Ik heb uitgevonden hoe je deze pagina's wel goed kunt uitprinten

1) print deze pagina's in eerste instantie via Microsoft print to PDF

2) eb daarna deze PDF uitprinten, gewoon met de printer naar wens.

3) dan komt alles op z'n pootje terecht.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan