Nog nooit geziene mededeling op iMac

Status
Niet open voor verdere reacties.

DANIEL162

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Berichten
1.098
Nog nooit geziene mededeling op iMac??
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-10-13 om 16.42.10.png
    Schermafbeelding 2022-10-13 om 16.42.10.png
    41,4 KB · Weergaven: 56
Is dat via een browser (welke)? Welk beveiligingsprogramma?
 
Privacy rapport van Apple.
Het zou iets nieuws zijn sedert nieuwe aankoop iMac M1.
 
Ik krijg geen enkel melding van andere websites.
ZET ER EEN PUNT ACHTER om hier nog iets te posten.
Ik voel mij hier niet gemakkelijk bij.
Ik wens jullie het allerbeste toe.
 
Je bent geregistreerd in 2011. Ja, en als je zo lang internet gebruikt, moet je beter weten. Google is in het begin al begonnen alles te stelen wat los en vast zat. Plotseling waren al mijn afbeeldingen op Google te zien die ik op een site geplaatst had. Kijk als je de site bezoekt, is dat een andere zaak. Dat cookiegebeuren is één grote rotzooi. Bezoek je een website dat wordt iedere pagina vastgelegd die je bezoekt en dat hoort niet. De resultaten van Cookies en trackingcookies worden verhandeld en leveren geld op. Privacy bestaat niet op internet!

Met sommige beveiligingsprogramma's kun je trackingcookies blokkeren maar het is de vraag of de betreffende site dan niet wordt geblokkeerd en vaak moet je voor die extra's opties betalen.

En er zijn nog steeds mensen die beweren dat cookies e.d. onschuldig zijn, maar die werken zelf in die branche en beuren er geld van.
 
Laatst bewerkt:
Andere bedrijven waar geen melding van komt hebben wellicht weer iets slims gevonden om je te volgen? Hoe waterdicht is die tracking van oa Safari. Meer algemeen leesvoer: https://www.seniorweb.nl/artikel/privacyrapport-bekijken-in-safari)
Als je wilt dat je op het internet nooit gevolgd wordt moet je eigenlijk helemaal van het internet af of wel een hele goede VPN hebben die garanties af geeft en niet zelf jou toch ook trackt.....
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg geen enkel melding van andere websites.
ZET ER EEN PUNT ACHTER om hier nog iets te posten.
Ik voel mij hier niet gemakkelijk bij.
Ik wens jullie het allerbeste toe.

met welke reden voel jij je er niet gemakkelijk bij?
Ze worden immers geblokkeerd, en als je je verdiept in trackingcookies, dan valt naar mijn idee eigenlijk best mee.
Elke site heeft bijna wel trackingcookies, hoewel ik een toekomst zie dat steeds meer sites tracking-free zullen worden. Net als Tweakers overigens.
 
Het hangt er vanaf welke website je opent.
Op Helpmij NL 5 trackers.
Op een ander geopende web 17 trackers.
Er zijn er ook van 0 trackers.

Resultaat van de afgelopen 30 dagen





Toon meer.....
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-10-16 om 18.14.46.png
    Schermafbeelding 2022-10-16 om 18.14.46.png
    228,1 KB · Weergaven: 30
  • Schermafbeelding 2022-10-16 om 18.28.57.png
    Schermafbeelding 2022-10-16 om 18.28.57.png
    85,6 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Als je wilt dat je op het internet nooit gevolgd wordt moet je eigenlijk helemaal van het internet af.

Precies! Dat hele cookie gedoe is helemaal uit de hand gelopen en je heb een dagtaak om eerst alles aan te vinken/na te kijken voor goed- en afkeuring. Werkt zeer onprettig. Bij RLT, mediabedrijven e.a. krijg je hele waslijsten. Compleet gestoord!

@DANIEL162
Als je daar dus wakker van ligt moet je geen websites meer bezoeken en dan nog blijft Microsoft wel stelen.
Blijf werken en probeer gezond te blijven en zorg dat je wat reserves op de bank hebt, dan kun je rustig slapen. Al dat gepieker levert alleen maar stress op.
 
Laatst bewerkt:
@ Senso
Ik lig daarvan niet wakker.
Ik had in ieder geval meer een diepgaande visie verwacht over dit onderwerp zonder afbreuk.
Het is om aan te tonen da Apple die mededeling uitgebreid weergeeft in Safari nu op de nieuwe iMac.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-10-16 om 23.14.43.png
    Schermafbeelding 2022-10-16 om 23.14.43.png
    4,6 KB · Weergaven: 27
Apple zal zelf ook de privacy schenden! Symantec had ook zo'n periode dat trackingcookies een zwaar issue waren en nu hoor je ze er niet meer over. Als het om veel geld gaat dan kun je beter zwijgen, net als de Gas-affaire in Groningen. Gewoon alles ontkennen, dat is het beste.

Wat bedoel je met afbreuk? Ik schend geen privacy en vertrouwen. Ik wil niets van je weten!

We kunnen allemaal de smerige praktijken op social media zien. Iedereen wordt via internet bedreigd. Politici/bestuurders kunnen hun werk bijna niet meer doen. Ze worden bedreigd en dan zeggen de onverlaten/criminelen maar nog meer de gewone mensen > Ik weet je te vinden! En de rechters komen vaak met lichte straffen of taakstraffen. Te schandalig voor woorden. Je gezin, man, vrouw, partner en kinderen zullen maar (o.a. met de dood) bedreigd worden. Dat is toch te gek woorden!
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet waar je heen wilt. Jij schrijft:
Ik krijg geen enkel melding van andere websites.
ZET ER EEN PUNT ACHTER om hier nog iets te posten.
Ik voel mij hier niet gemakkelijk bij.
Ik wens jullie het allerbeste toe.
Dus ik leg jou uit hoe het in de praktijk al heel lang werkelijk zit, omdat je dat gezien deze uitspraken niet weet.
Ik doe nergens afbreuk aan, vertel gewoon hoe ik er tegen aan kijk. Oplossingen voor blokkeren trackingcookies zijn er wel, maar ik denk dat het uiteindelijk toch niet gaat helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan