Scanner op een Mobiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal.

Om het nieuwe Mobieltje (Xiaomi Redmi 10 128GB 2022) van m'n vrouw, zit een scanner*, waarmee je meestal een QR-code zult scannen.

*(Hiermee wordt dus niet de scanner bedoeld die in de APP van de RABO-bank zit, want dát gebruik is volledig duidelijk)

Ik heb dat al een paar keer een normale scan gemaakt/geprobeerd, en dan komt er in het scherm te staan op het scherm:

("appointment_id":"43190
9","branch_name":" Locatie
Volendam","branch_id":"3","appointm
ent_date":"2022-10-17T08:45:001")



"Tekst kopieren"


Nu is mijn vraag: de bovenste tekst wordt kennelijk gekopieerd

In het geheugen of Waar naar toe?

Is die gekopieerde tekst te herproduceren, en hoe?


Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Staat in geheugen.
 
Een QR code hoeft geen internetadres te zijn maar wanneer het een tekst is, zoals hier getoond, dan is het de bedoeling dat je eerst een app opent die bijvoorbeeld afspraken noteert in een soort agenda. In dat programma is opgenomen de opdracht "Scan QR code." Ik denk dat de regel Tekst kopiëren een knop is die aangetikt kan worden en dat het dan pas op het klembord komt zodat het naar een tekstverwerker kan, met de Plakken opdracht en uitgeprint kan worden. Een QR scan gaat niet zomaar naar het geheugen en opent ook niet een web pagina zonder het adres eerst te tonen.
 
Hallo Alfred 2

Met een QR-code uit de krant, werkte mijn scanner wel goed.
Er verscheen buiten enige tekst ook zelfs een knop op het daarop "Naar de Webside"

Ik denk dat het zo ook hoort.
 
Staat in geheugen.

Ja, okay. Maar als het in het geheugen staat, moet je het toch kunnen uitprinten of iets dergelijks.

En dat lukt juist niet, voor geen meter

Maar IK zal wel iets verkeerd doen.
 
Laatst bewerkt:
Het kan dus ook tekst en code zijn voor een programma. In dit geval openen ze bij een organisatie eerst aan het begin van de dag die toepassing en vervolgens kijken ze met de scanner of iemand inderdaad een afspraak had en in welke volgorde van binnenkomst en dan wordt er gemeld dat iemand aanwezig is. De qr code bevat de benodigde data. Als je de knop "Kopiëren" kiest dan staat het wel in het geheugen op het klembord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan