PIN-Code wijzigen om Mobiel binnen te komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Als je een Mobieltje (Android) opstart moet je allereerst een PIN-Code invoeren.

Mijn vraag HOE wijzig je die PIN-Code , zonder dat al de gegevens die op het Mobieltje staan verloren gaan

Er staat me bij dat je daarvoor de IMEI code moet gebruiken, maar hoe werkt dat, hoe kom je daar bij?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Gewoon bij de Beveiligingsinstellingen van je telefoon. Het staat er echt duidelijk vermeld. En je reset er niks mee.
Verder heeft dit niks met een IMEI-nummer te maken.

Het gaat er ook of het de SIM-pincode is, of de telefoon PIN-code.
Ik denk dat je de verschillen wel ziet.

Dukkel, respect dat je veel dingen vraagt: Maar echt veel dingen zijn eenvoudig op te zoeken. Elke provider of telefoonfabrikant heeft wel een handleiding staan met hoe je zulke dingen moet aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Aar

Ik denk toch dat dit het niet is wat ik zoek: Als ik naar Wachtwoorden en Beveiliging ga, kom ik bij het Vergrendelingscherm

Bedoelde de SIM-Kaart vergrendeling

En daarbij moet je een PUKcode gebruiken.

Ik verwarde met die IMEI-code, die heb je hierbij inderdaad niet nodig
 
Laatst bewerkt:
De PUK-code is enkel van toepassing als je je PIN-code van je SIM-kaart 3 keer fout hebt ingevoerd.
Bij mij bij Biometrie en beveiliging wat bij jou blijkbaar Wachtwoorden en Beveiliging heet, staat onder de knop Andere beveiligingsinstellingen een knop Vergrendeling SIM instellen.

De keuze is er echt, het is alleen even goed zoeken.
 
Ja, ik ben hem tegen gekomen

Dank je wel

MVG
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan