Kan word bestanden niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stardance

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Berichten
46
Goedendag, sinds kort kan ik mijn word bestanden op mijn laptop niet meer openen. Ik zag dat Edge hier iets mee te maken heeft want er stond dat het een microsoft Edge document was ipv een word document. Dus heb ik Chrome gedownload en nu is de naam wel een Microsoft word-document maar kan ik er nog niks mee. Er staat een bruine doos in het pictogram van een wordbestand. En daardoor krijg ik m niet geopend.
Heb al geprobeerd via windows-verkenner zoals omschreven stond bij support van Microsoft maar dat heeft niks gedaan, die bruine doos blijft staan.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is zoals ik het probleem heb omschreven en dat iemand mij kan helpen zodat ik mijn bestanden weer kan openen.
Alvast bedankt!
 
Bruin vak op bureaubladpictogrammen
alternatieve tekst

Een bruine doos over uw windows-bureaubladpictogrammen kan worden veroorzaakt door een probleem met Windows Verkenner.

Start Windows Verkenner opnieuw om het probleem op te lossen:

Druk op Windows-toets + E.

Druk op Ctrl+ Alt + DEL en selecteer Taakbeheer.

Selecteer Meer details om alle apps weer te geven.

Klik op het tabblad Processen onder Apps met de rechtermuisknop op Windows Verkenner.

Selecteer Opnieuw opstarten.
 
Ga naar > Instellingen > Apps > Standaard-apps > Staandaard-app per bestandstype > en zet
.doc
.dochtml
.docx
.docm
.docxml
.dot
.dothtml
.dotm
.dotx
allemaal op Microsoft Office Word.
 
Gedaan, één voor één, maar helpt niet.
Heb zelfs systeemherstel gedaan maar helpt ook niet.:(
 
De andere opties onder Standaard-apps ook even nagekeken?
> per protocol kiezen
> per app instellen
 
Laatst bewerkt:
Gedaan! Maar ook niks. Als ik het bestand wil openen krijg ik ene melding: Controleer de bestandsmachtigingen voor het document of station.
Open het bestand met de conversiefunctie voor tekst herstel.

Geen idee waar ik dat moet vinden?
 
Je hebt het er steeds over gehad dat je de bestanden vanuit Verkenner opent. Dat zou moeten kunnen uiteraard, maar kun je de documenten wel vanuit Word zelf openen?
 
Ik ben er eindelijk achter wat het probleem was. Mijn bestanden zaten blijkbaar in een persoonlijke kluis in One Drive, ik heb die kluis nu geopend en die bruine doos is weg en mijn bestanden zijn weer toegankelijk.

Hoe die bestanden daarin zijn gekomen heb ik geen idee van en zou ook het liefst heel dat ne Drive verwijderen maar denk dat ik dan alles kwijt ben omdat alles op ne Drive staat opgeslagen.
Maar ben al blij dat ik ze weer kan openen.

Bedankt voor jullie hulp!
 
Mijn bestanden zaten blijkbaar in een persoonlijke kluis in One Drive, ik heb die kluis nu geopend en die bruine doos is weg en mijn bestanden zijn weer toegankelijk.

Ik had al zo'n idee dat het daar mee te maken had. Erg triest dat mensen vaak niet weten hoe OneDrive werkt. Zou maar zorgen dat je alle bestanden veilig op een externe schijf hebt staan.
Maak regelmatig systeemkopieën, databackups en een herstelmedium!
 
Laatst bewerkt:
Ik had al zo'n idee dat het daar mee te maken had. Erg triest dat mensen vaak niet weten hoe OneDrive werkt. Zou maar zorgen dat je alle bestanden veilig op een externe schijf hebt staan.
Maak systeemkopieën, databackups en een herstelmedium!

Ja, ik heb niet om dat One Drive gevraagd, maar blijkbaar moet je dus goed opletten met het opslaan van, maar weet nu in ieder geval waar ik moet zoeken mocht het we
er gebeuren :)
 
Zonder inloggen kom je echt niet op Ondrive... dus je moet het zelf gedaan hebben of iemand die op jouw pc onder jouw account werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan