Welke converter om vhs-tapes naar dvd over te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
964
Ik heb een aantal vhs-banden met familie-herinneringen die ik op DVD wil zetten. Daarvoor heb ik een Philips VHS-player en mijn Lenovo x250 i7 laptop met Linux Mint en Windows 10. Heb wat convertertjes geprobeerd maar dan werd alles groen, of blurr of geen geluid. Die gingen dus terug. Wat is een betaalbaar apparaatje dat wel goed werkt?
 
Heb je weblinks naar de mislukkingen, dan weten mensen dat ze daar van weg moeten blijven.

Mensen die ik ken hebben het zo lang geleden gedaan, Win10 ondersteuning voor iets uit Win95/XP tijd.... als ze het zelf nog weten...
 
normaal is magix wel betrouwbaar
 
Dat zijn progs neem ik aan. Ik heb hardware geprobeerd. Kastjes met cinch in en usb uit.
 
Ik heb zelf al jaren plezier met de silvercrest(LIDL), vergelijkbare merken doen het over het algemeen ook prima.
Wel de settings juist instellen in je video programma. Vrijwel elk video editor werkt hier prima mee.
Linkje naar diverse shops.
 
Ik ga kijken of ze die nog leveren. Ik heb een Easier CAP Model DC60 liggen (met mini diskette DC60-007), maar daar kreeg ik onbruikbaar beeld mee. Hij zou in principe hetzelfde moeten doen. Heb wel eens gelezen dat in al die dingen dezelfde chip zit.
 
volgens mij zit er bij mijn reactie hardware.
 
Ik raad niet aan om die USB-convertertjes te gebruiken. Ik heb in de zoektocht om mijn HI8-bandjes drie setjes geprobeerd, en alle drie met treurig resultaat: Beeld en geluid niet sync, geluid viel weg, beeld stoorde...

De beste oplossing was uiteindelijk een oude camcorder van Sony die ook een digitale fireware-aansluiting had. Met Pinnacle (enige waar ik blij mee was met dit edit-pakket) is het gelukt om dit digitaal in te laden.

Dus zoek goede afspeelapparatuur, en probeer dit via capture kaarten in te lezen.

En sowieso raad ik af om ze enkel op DVD te zetten.
Sla ze op als digitale video, en sla ze in de cloud op. Mocht je huis afbranden, of je DVD stuk zijn, dan ben je alles kwijt.
De DVD is wel weer leuk om mee te nemen naar familie, of om deze op oude non-smart TV's te bekijken, maar dat moet nooit je enige opslagmedium ervoor zijn.
 
Bij Magix zit inderdaad een converter. Recensie in Computer Totaal is heel positief. Voordeel is wellicht dat software en hardware bij elkaar horen. Bij andere converters lees ik vaak dat de software problemen geeft en dat men andere progs gaat proberen. Digitnow komt ook goed uit tests als voordelige VHS-converter
 
https://https://youtu.be/RcyVaCTHwqY

In het begin zie je in het kadertje het beeldscherm van mijn keyboard.
Dit is een directe aansluiting van de video en audio out vanaf het keyboard met mijn usb converter in combi met obs studio.
Werkt hier verder ook met diverse video editors.
 
Laatst bewerkt:
Omdat mijn convertertje het destijds wel deed maar met zeer slecht resultaat, heb een goede vhs-player geleend om uit te sluiten dat de kwaliteit aan mijn oude vhs-player zou liggen. Heb daarna toch nog eens mijn Easier Cap convertertje aan de laptop gehangen. De driver is usbtv700 (dezelfde driver wordt zo te zien door heel veel andere convertertjes gebruikt). Daarvan heb ik de laatste versie voor W10 64 gevonden en geinstalleerd. Laptop geeft echter aan 'geen driver aanwezig'. Vervolgens heb ik het bijgeleverde installatie dvd-tje gepakt, maar de installatie stopt met de melding 'no comparison version'. Vreemd omdat ik die destijds wel kon installeren.
 
ik heb die meest recente driver gehaald van filehorse.com/download-easycap-drivers/download . Dat is driver voor de Easycap, is dezelfde driver voor de Easyercap van mij en voor de meeste andere vhs-dvd dongels en dat is die driver usbtv007. De info op de site geeft ook aan dat die driver op bijna alle dongels werkt, maar de driver wordt dus niet gezien. ook de tweede installatie niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan