PLEX Status mediaserver 'Indirect'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenoir

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2022
Berichten
5
Ik heb op mijn Synology DS916+ NAS Server PLEX zitten voor films en series. Nu ben ik al vele uren bezig en ik kom er niet uit. Vandaar ik het hier eens ga vragen.

PLEX op mijn Samsung tv blijft bij mijn server maar Indirect zetten waardoor de beeldkwaliteit een stuk minder is.

De TV zit gewoon rechtsreeks met een internet kabel verbonden met mijn KPN Box 12 modem en die modem is weer verbonden met mijn. En toch geeft die 'indirect' aan waardoor de kwaliteit van beeld veel minder is.

Ik heb in mijn NAS gekeken en in Modem instellingen maar ik kom er echt niet uit meer.


Volgens mij is dit probleem al sinds ik een nieuwe modem heb. Van Ziggo naar KPN gegaan.
Nu weet ik ook niet of een Fritzbox betere is hiervoor.

PS: op https://canyouseeme.org/ geeft die aan Error: I could not see your service on 62.131.168.25 on port (80)
Reason: Connection timed out
 
Laatst bewerkt:
Heb je op je TV in de Plex instellingen wel een intern IP adres en bijvoorbeeld poort 32400 van de Plex server opgegeven?
 
Heb je op je TV in de Plex instellingen wel een intern IP adres en bijvoorbeeld poort 32400 van de Plex server opgegeven?

Het frappante is dat nadat ik post hier geschreven heb en dus maar op 'indirect' bleef staan. De eerst volgende keer ik mijn Plex aanzetten hij op 'Remote' stond. Het is mij een totaal raadsel.

De laatste aanpassing en hoe het in Plex op tv nog steeds staat bij Handmatige servers is bij Poort verbinding 1 en 2 beide 32400. Bij beide geen IP adres ingevuld.

Nu kijk ik op de Plex op mijn laptop en nu krijg ik daar plots als ik op mijn server klik de mededeling "Niet toegestaan Je hebt geen toegang tot deze server" Terwijl gisteren met uitwetten van mijn laptop het gewoon werkte.

Update: Open ik Plex via de app op de laptop dan kom ik wel op mijn server maar via https://app.plex.tv/desktop/#!/ niet. Rara hoe kan dat?

Update: Net het tabblad Plex verwijderd en opnieuw daar geopend en nu kom ik wel op de server. Er moet toch lijkt me ergens is niet helemaal goed gaan gezien Plex zo grillig is. Lijkt net als het weer zo veranderlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Plex al enkele jaren en heb dat probleem nog nooit gezien.
Altijd goed, ook van buiten m'n eigen netwerk altijd prima bereikbaar.
Zowel door mjzelf als enkele vrienden die een eigen account op mijn Plex server hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Plex al enkele jaren en heb dat probleem nog nooit gezien.
Altijd goed, ook van buiten m'n eigen netwerk altijd prima bereikbaar.
Zowel door mjzelf als enkele vrienden die een eigen account op mijn Plex server hebben.

Ik normaal ook niet.

Alleen sinds de nieuwe modem zie ik op plek ene moment groen en andere moment zoals nu "Niet beschikbaar vanaf buitenaf. Je server is ingelogd op Plex maar is onbereikbaar van buiten je netwerk."
 
Dan lijkt er iets met de portforwarding in je modem/router niet goed te staan.
Dat kan je eenvoudig nazien uiteraard.
 
Dan lijkt er iets met de portforwarding in je modem/router niet goed te staan.
Dat kan je eenvoudig nazien uiteraard.

Ja mijn idee is ook dat het iets met de modem instellingen van doen heeft.

Op de Plex op mijn laptop staat het zo als volledig beschikbaar buiten het thuis netwerk ....

Privé 192.168.2.xx : 32400 Openbaar 62.xxx.xxx.xx : 29789
Internet Handmatig een open poort specificeren 29789

Maar soms ook zo...

Privé Onbekend IP-adres Openbaar Onbekend IP-adres
Internet Handmatig een open poort specificeren 29789

Bij beide verbonden buiten thuis netwerk. Waarom soms ene is en andere is mij een raadsel.


Op het modem staat Portforwarding zo..

EnableServiceProtocolExternal hostInternal hostExternal PortInternal PortOptions



Plex Media Server
TCP62.xxx.xxx.xx
192.168.2.xx
2978932400
 
Je hebt dus een server op een NAS en een server op een laptop?
 
Dan kan je gewoon via plex.tv/web naar je eigen server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan