smartphone foto,s filters

Status
Niet open voor verdere reacties.

pielo

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Berichten
253
Hallo
Weet iemand een programma om gewoon een foto te maken via mijn mobiel..die niet die vervelende filters gebruikt .
Heb nu al met verschillende telefoons geprobeerd maar sommige hebben zo veel ingebouwde filters dat ik er niet echt op lijk....ben dan rimpelvrij wat ik dus niet ben...of is daar niks aan te doen dat het er zo is ingebouwd dat je geen keuze hebt.

Hoop dat er toch iets iets waar je mee kan foto,s maken zonder die voor mij vervelende filters .
 
Bij mijn weten kun je op iedere telefoon ervoor kiezen om filters aan of uit te zetten. Op mijn gsm-camera worden in ieder geval geen filters gebruikt.
 
Het helpt als je erbij vertelt welke telefoon je gebruikt. Maar ik ben het met de vorige spreker eens dat je die filters toch echt zelf aan moet zetten. Ik heb op mijn iPhone verschillende camera apps, en geen van allen heeft standaard een filter aan staan. En zeker geen 'rimpelfilter' :).
 
Heb de Nokia x20
Huawei p20
Nokia 5.3
En de Nokia 7 plus in gebruik
Dus ik lees dat het is uit te zetten dan ga ik mij daar straks even in verdiepen... Dacht dat het met licht inval en zo te maken had en vooral als je de foto in huis maak dan heb ik het over selfie. 's iedergeval bedankt voor de antwoorden.
 
Het heet geen filter, dus je zal alle instellingen van de selfie camera bij langs moeten gaan. Meestal door op het gezichtje te tikken en instellingen zoals huidtoon te verminderen. Ik hoop voor jou dat het bij een update niet weer standaard staat ingeschakeld. Helaas hebben veel telefoons nu deze aanpassingen voor de voorste camera en het is mooi want net alsof jou gezicht beter wordt belicht, totdat je jezelf weer wat vaker in de spiegel ziet. Met een andere app kan je trouwens ook jou foto's of video's maken dus je zit er niet aan vast. Sommige social media kanalen proberen de filters van gebruikers uit te schakelen. Meta echter, heeft al miljarden geïnvesteerd en een derde aan waarde op de beurs ingeleverd om voor te bereiden dat iedereen elkaar gaat zien als een animatie figuur. De Metaverse. Toch een geruststellende gedachte dat jou baas je thuis kan zien zitten werken alsof je goed bezig bent.
 
Bijvoorbeeld de Nokia 7 heeft een 16 Mpx camera. In de praktijk geeft zo'n hoge resolutie giga grote bestanden en daarom wordt de resolutie vaak af-fabriek lager ingesteld. Overigens is een hoge resolutie in een mobieltje grote onzin, dat terzijde. Een hogere resolutie geeft scherpere foto's, een lage resolutie haalt rimpels weg :).

Foto's zijn vrijwel altijd in JPG (= JPEG) formaat. Elke JPG foto heeft een compressie factor om de bestandsgrootte te verkleinen. De compressie wordt aangeduid als Quality. Een hogere Quality geeft een scherpere foto. Een lagere Quality haalt rimpels weg :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan