TV gehacked?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Vrijdagavond zaten we naar de TV te kijken en ineens verscheen boven aan de TV de volgende tekst:
NAAM (was de naam van mijn buurman): WIL TOESTEMMING OM UW TV OVER TE NEMEN: GOEDKEUREN-AFWIJZEN-SLUITEN.

Ik schrok daar erg van.
Ik naar mijn buurman en die zei, dat hij bezig was om zijn TV aan zijn computer te koppelen

Wat moet ik hiermee???
 
Een ding kan je nu al vooropstellen: Je bent niet gehacked!
Er wordt geen beveiliging doorbroken en er wordt niks gekraakt.

Blijkbaar wil je buurman inloggen op zijn eigen televisie, en klikte hij op zijn telefoon per ongeluk jouw televisie aan. Jij krijgt een bevestiging die je kan weigeren.

Heb je überhaupt al met je buurman hierover gepraat? Dit topic komt eigenlijk best onnodig paniekerig over, vind je zelf ook niet? En bovendien heb je ook antwoord van hem.

En ja, dit overkwam mij ook eens een keer, toen de buurvrouw mij een appje stuurde dat ik op hun televisie probeerde in te loggen. Samen gelachen hierom.
 
Laatst bewerkt:
De TV gebruikt Wifi of LAN waar ook een Wifi opzit?
Er zit blijkbaar geen wachtwoord op de Wifi die de TV gebruikt (rechtstreeks of via de onbeschermde Wifi die op het LAV zit)?
Zet er een wachtwoord op en het zou OK moeten zijn.
Of heb je ooit je wachtwoord met de buren gedeeld, dan dit aanpassen
 
Laatst bewerkt:
Mirroring/screenshare/SmartView gaat niet via (W)LAN. Zie mijn laatste alinea!

Oplossing voor de topicstarter:

Samen lachen met de buurman, en doorgaan met het leven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tips/uitleg.
Zal blijven lachen!
 
Mirroring/screenshare/SmartView gaat niet via (W)LAN. Zie mijn laatste alinea!
Zonder verdere details over de TV weet ik dat niet zo zeker, zie ook mijn plaatje.
Heb het niet verder uitgezocht, het was puur een tip om ook zo er naar te kijken. En Wifi wordt iig voor Smartview gebruikt.
 

Bijlagen

  • afbeelding_2022-10-24_124223799.png
    afbeelding_2022-10-24_124223799.png
    139,8 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Mijn buurman zegt nu dat mijn tv open staat en kan daardoor binnen komen, klopt dat en hoe kan ik mijn tv zo instellen dat hij niet binnen kan komen.
 
Mijn kristallen bol ziet met de slechte weer niet welke TV merk/compleet type je hebt.
Of weet je zo uit je hoofd hoe de verbinding met de TV loopt waardoor je dat ziet wat je buurman doet?
Ik houd het voorlopig op WiFi das draadloos, optisch is ook draadloos, maar dan moet normaliter... jouw buurman jouw TV zien en het glas dat er tussen zit (ramen) mag niet storen en dat is voor Infrarood licht juist wel dat het vaak tegengehouden wordt.
 
Laatst bewerkt:
Kan het ja , gebeurt het ja en nee in stad is de kans groter dat je één zo'n binnendringertje hebt .
En ja: ik ben kwaad op de eu dat zijn deze spelers laten begaan en de mogelijkheid niet bieden om de camera die erinzit (aan te geven dat deze erin zit , ten tweede deze kan uitschakelen, den derde voldoende veilig maken).
Dus doe geen dingen voor de tv die je niet zou doen als er bezoek in je huis is.

Heb je geen internet kabel eringestoken weet dat sommige hdmi deze doorgeven en er bestaan kabels die het internet niet doorgeven. Verder is de internet wiffi die erinzit evenwel te kraken als een ap (access point)=(bakje deze draadloos internet op je toestelen plaatst) . Wat moet je doen om deze te zoeken . je neemt een zaklamp die sterk is en schijnt dicht tegen de rand op een gegeven momment krijg je de weerspiegeling van de lens te zien deze afplakken. Dan heb je tv met verschillende emotie scanner ... In sommige gevallen als je deze afdekt gaan deze stoppen met werken zo heb ik enkele gsm's weten stoppen na 30dagen met werken bij het afplakken van de cammera.
 
Ik heb een Samsung TV model UE40MU6400
Iemand zei, dat het altijd mogelijk is.
Moet ik me maar erbij neerleggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan