Wel of niet upgraden naar 500 Mbps?

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
Goedemiddag,

Ik heb nu glasvezel van Solcon met een abo van 100 Mbps. Werkt prima, maar ze verhogen steeds de prijzen terwijl de snelheid gelijk blijft. Ik ben verder gaan kijken en vond een abo van TriNed van een paar euro goedkoper maar dan voor 500 Mbps. Wel rekenen ze €45 aansluitkosten, dus dat duurt nog een tijdje voordat ik dat eruit heb. Dan rijst de vraag: hoeveel voordeel heb ik er echt van?

Ik heb een TP-link router die volgens specs max. 400 Mbps aankan op 2,4 Ghz (867 op 5 Ghz maar dat red ik niet qua afstand in het hele huis). Maar dat is de max, hoeveel blijft daar uiteindelijk van over? Verder wordt er hier met 2 pubers in huis behoorlijk wat gelijktijdig aan data verbruikt voor videostreaming, games, etc. Volgens mij gaat dat allemaal wel aardig, af en toe roept een van de pubers ineens "LAG!!!" maar ik kan niet inschatten of dat heel erg is. Soms moet ik ook wel eens wachten op het laden van een website o.i.d. maar dat kan natuurlijk ook aan de site liggen.

Wat denken jullie, heeft het zin om te upgraden? Gaan we dat merken?
 
Voor toekomstbestendigheid zou ik aanraden om inderdaad voor meer capaciteit te kiezen.
 
Dank voor jullie antwoorden. Maar wel redelijk algemeen; ik ben met name benieuwd of het gelet op mijn router veel zin heeft. Inderdaad is Solcon duur en ik kan ook naar een andere provider met 100 Mbps, maar heeft het nu zin om naar 500 Mbps te upgraden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan