Filter van Main form door geven aan Subform

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga hier eens naar kijken.
Ik heb geen idee wat er is, gebeurt, maar er loopt geen code meer.
Er vindt geen filtering op het drukken van de knoppen plaats!

Mogelijk dat als ik de code in mijn laatste versie zet dat het wel gaat werken.

Ter info over wat ik wil weergeven.

op de horizontale as: locatie, Jaar,Maand,Dag,Lijn_Nr en batch
op de verticale as: de individuele resultaten van: Gemm (staat voor gemiddelde)
Het gaat om een lijn chart met de recentste datum aan de rechter kant van de grafiek.
 
Laatst bewerkt:
Peter of iemand anders die hier verstand van heeft:p

ik kom toch nog graag even bij jou terug.
Hoe zou jou deel van de code eruit zijn als ik een lijn grafiek wil hebben waarbij op de horizontale as de filterselecties staan als: locatie, jaar, maand, dag etc en op de verticale as alleen de gemiddeld waarde per waarneming?:D

dank je wel
 
Zo uit mijn hoofd zou ik zeggen dat wat je wilt niet mogelijk is. Horizontaal kan volgens mij maar één aspect hebben.
 
Maak eens een dummy grafiek met hoe jij het er uit zou willen laten zien, dan kan ik kijken of het te maken is. Al denk ik van niet, omdat je nu eenmaal beperkt bent in de Assen bij een lijngrafiek. Daar kun je hooguit drie Assen in hebben, en zeker geen acht.
 
Ik hoop dat dit is wat jullie bedoelen.

Op de horizontale as staan de waarde die gefilterd worden dag, maan, jaar, batch en lijn
op de verticale as staan dan de waarnemingen. in dit geval maar twee om 15:23 en 14:50.

wAAAABJRU5ErkJggg==
 
Met alle wil van de wereld kan ik in jouw berichtje geen grafiek​ herkennen.
 
Dat had ik dus fout gedaan.:shocked:

Hierbij een iets betere grafiek.

de filter waarde zijn dag, maand, jaar, batch nr en lijn nr.
er wordt 4 gemiddelde resultaten weergegeven om 10:19, 09:50, 09:45 en 09:42

Capture.JPG
 
Op de horizontale as staan de waarde die gefilterd worden dag, maan, jaar, batch en lijn. op de verticale as staan dan de waarnemingen. in dit geval maar twee om 15:23 en 14:50.
Dit komt dus totaal niet overeen met je grafiek; die heeft verticaal getallen (gemiddelden?) en horizontaal tijden op de as. Een filtering heeft natuurlijk ook niks met een grafiek layout te maken, hooguit met de data die je in de grafiek terug ziet.
Deze grafiek lijkt mij simpel te maken.
 
Sorry voor mijn beroerde uitleg dit is wel wat ik wil bereiken.:eek:

Met het onderstaande worden de tabellen die worden weergegeven gefilterd.


Me.Filter = sFilter
Me.FilterOn = True
Me.[EECQ_Sub].Form.Filter = sFilter
Me.[EECQ_Sub].Form.FilterOn = True

Als ik iets met het onderstaande kan doen maar dan met de juiste formulering:D

Me.Grafiek.xyz = "SELECT Gemm FROM EECQchart WHERE "& sFilter & "GROUPED By Locatie"

de waarde van sFilter kunnen het onderstaande zijn:
sFilter = "Locatie = "Nieuwerk. a.d. IJssel"And Jaar = 2022 And Maand = 10 And Dag = 26 And Lijn_Nr = "Line-03""

Ik hoop dat ik nu iets duidelijker heb gemaakt:confused:
 
Volgens mij heb ik in post #20 al aangegeven hoe je de rowsource van de grafiek aan kunt passen. De qeury is misschien wat anders, maar het principe blijft hetzelfde.
 
Peter,

ik ga je toch om wat hulp vragen.:eek:

Dit is de code die jij als voorbeeld heb gegeven.

Code:
[I]If sFilter = "" Then[/I]
[I]        Me.Grafiek.RowSource = "SELECT Locatie, Count(*) AS Aantal FROM EECQChart GROUP BY Locatie"[/I]
[I]    Else[/I]
[I]        Me.Grafiek.RowSource = "SELECT Locatie, Count(*) AS Aantal FROM EECQChart WHERE " & sFilter & " GROUP BY Locatie"[/I]
[I]End If
[/I]
NU is het de bedoeling dat ik een lijn grafiek maak waarbij afhankelijk van de filter selectie het aantal meetwaarde (Gemm) worden weergegeven.
Een group by Locatie is niet noodzakelijk.

"Gemm" is een kolom in de EECQChart query net als Locatie, Jaar, Maand, Dag etc.

Ik heb er nu het onderstaande van gemaakt maar het geeft nog niet het gewenste resultaat:

Code:
[I]If sFilter = "" Then[/I]
[I]        Me.Grafiek.RowSource = "SELECT Gemm AS Aantal FROM EECQChart"[/I]
[I]    Else[/I]
[I]        Me.Grafiek.RowSource = "SELECT Gemm AS Aantal FROM EECQChart WHERE " & sFilter & " "[/I]
[I]End If
[/I]

Tevens zou ik onder de grafiek graag de toegepaste selectie zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je in ieder geval twee gegevens in je query op moet nemen. Het gemiddelde en waar je dat tegen uitzet. In mij voorbeeld was dat het aantal (records) en de locatie.
 
Top,

Dank je wel voor de indicatie.

Code:
Me.Grafiek.RowSource = "SELECT Gemm, Locatie AS Aantal FROM EECQChart WHERE " & sFilter & ""

Dit geeft al veel meer weer.

Nog even verder knutselen.:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Peter, ik ga je toch om wat hulp vragen.:eek:
Wellicht handiger als jullie per mail verder gaan? Dan hoeven anderen het draadje niet meer te volgen. (Zodra ik dit soort zinnen zie, haak ik overigens toch al gelijk af…)
 
Ik heb in een grafiek op de horizontale as de Datumtijd staan.
De Datumtijd wordt in de Query weergegeven als: 26/10/2022 14:50:47 als voorbeeld

In de grafiek wordt dit nu echter als Chinese tekens weergegeven:eek:

Kan iemand mij aangeven hoe ik dit in de grafiek kan oplossen?
Capture.JPG
 
Staat het lettertype wel goed? En heb je al met Google Translate gecontroleerd of de inhoud van de Chinese tekst wel klopt?
 
Het lijkt mij on de data te gaan in de Secondary Values Axis informatie.
Ik kan hier geen lettertype selecteren.
Het zijn gekke tekens, soms is het chinees maar en ander moment zijn het vakjes met een vraagteken:eek:

Het gekke is als ik dat bij Axis(Category) de onderstaande zaken worden geselecteerd:
DatumTijd (None), Lijn_Nr, Batch, Locatie

De laatste 3 worden correct weergegeven. Vervang ik DatumTijd
PHP:
door
b.v. Jaar dan staat er ook een verkeerd teken.:confused:

Als de onderstaande selectie doe in Axis(Category)
DatumTijd (None), Jaar, Lijn_Nr, Batch, Locatie

Dan worden zowel DatumTijd en Jaar verkeerd weergegeven (zie afbeelding).
Capture.JPG
Ik heb geprobeerd in de Query en een formattering aan te geven, maar dat lost het probleem niet op.

Iedere suggestie is welkom.
 
Het probleem is opgelost:d

De datumtijd wordt nu juist weergegeven.
Ik had nog iets in de code staan wat daar niet moest staan.


If sFilter = "" Then
Me.Grafiek1.RowSource = "SELECT Gemm, DatumTijd As Aantal FROM EECQChart"
Else
Me.Grafiek1.RowSource = "SELECT Gemm, DatumTijd As Aantal FROM EECQChart WHERE " & sFilter & ""
End If

Zonder het "As Aantal" zijn de DatumTijd juist.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan