Externe CD-DVD-drive wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik heb een externe plug&play DVD-writer (ook voor CD en afspelen), ging altijd probleemloos zowel op oude als op nieuwe pc. Twee weken geleden nog gewoon gebruikt voor het laatst.

De drive wordt nu door mijn pc plotseling niet meer herkend in de verkenner, met verschillende CD's. De betreffende USB poort van de pc werkt correct (een externe HDD wordt ogenblikkelijk wél herkend). Op een andere poort werkt hij net zo min. Het starten van de CD lukt wél gewoon aan de geluiden te horen maar ik kan hem dus nergens terugvinden in de verkenner. Hij verschijnt echter wél in apparaatbeheer, met de mededeling "Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden omdat er nog een vorige instantie van dit apparaatstuurprogramma in het geheugen bevindt. (Code 38)
Het stuurprogramma kan niet worden geladen omdat het geheugen nog een eerdere versie van het stuurprogramma bevat".


De DVD drive met inhoud wordt echter wél nog gewoon herkend op mijn oude pc. Er lijkt dus iets mis te zijn met de drivers alleen op mijn nieuwe pc (W11), misschien na een Windows update? Wat doe ik daar aan??
 
Laatst bewerkt:

Dank! Dit was duidelijk en is snel opgelost. De probleemoplosser fixte automatisch een paar problemen al overzie ik niet wat dat dan precies was. Nu nog afwachten of de oplossing bestendig is. Zoals uit de link van @srpchulp bleek is het mogelijk dat het probleem (dat pas sinds vorige maand lijkt te bestaan bij W11-gebruikers) zich blijft voordoen na ieder ontpluggen en opnieuw inpluggen van het apparaat. Nou ja, dat zien we dan wel weer met eventueel nog meer te nemen stappen, nu even geen tijd voor eea verder uit te proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan