Wordpress site Blog verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

OBADE

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2016
Berichten
93
Hallo allemaal,

Ik heb via WP een site gemaakt, gehost bij Mijn domein. Ik heb hiervoor het Thema Holliday Cottage van Lumber Themes gebruikt. En dit thema heeft ook een Blog. Best wel leuk, maar niet voor alle pagina's die er onder hangen.
Nu is mijn kennis van WP echt beperkt, maar wat ik dus zou willen is dat niet elke pagina die blokjes Recent Posts en Recent Commands heeft. De pagina wordt daardoor een stuk smaller voor de eigenlijke informatie, en het is niet nodig dat elke pagina die blokjes heeft. Maar bij het editen van de pagina's kom ik naar mijn weten niets tegen om die blokken te verwijderen.
Voor de goede orde: de blog zélf wil ik wel houden.

Wie weet hoe ik dit moet aanpakken?
 
Trouwens, ik heb de leverancier van het thema benaderd voor andere vragen, maar die reageren dus helemaal niet. Is dit een bekend verschijnsel?
 
Kijk eens in je WordPress-dashboard onder Weergave en dan Widgets. Ik denk dat daar de "blokjes" staan die je bedoelt; in WordPress noemen we dat widgets.
 
De pagina wordt daardoor een stuk smaller voor de eigenlijke informatie, en het is niet nodig dat elke pagina die blokjes heeft.
Dat zit inderdaad in de widgets.
Maar je kunt de pagina ook zo zetten dat er totaal geen zijkant te zien is.
 
Trouwens, ik heb de leverancier van het thema benaderd voor andere vragen, maar die reageren dus helemaal niet. Is dit een bekend verschijnsel?
Er zijn themes zonder support, themes met support tegen meerprijs, en themes incl. een aantal maanden support. De "as-is" (het blijft zoals het is) themes hebben nooit support. Vaak is het in de hoogte van de prijs terug te vinden wat je kan/mag verwachten.

Daarnaast zijn er theme makers die zijn gestopt vanwege ander werk, hun gezin, afijn verzin het maar :D
 
Er zijn themes zonder support, themes met support tegen meerprijs, en themes incl. een aantal maanden support. De "as-is" (het blijft zoals het is) themes hebben nooit support. Vaak is het in de hoogte van de prijs terug te vinden wat je kan/mag verwachten.

Daarnaast zijn er theme makers die zijn gestopt vanwege ander werk, hun gezin, afijn verzin het maar :D

Nou ja, ook wel te begrijpen. Maar ik kreeg wel een mail dat er van mijn vraag een melding was aangemaakt en dat ik er binnen een week een reactie op zou krijgen. Tja, en dat is al heel wat weken geleden.
 
Kijk eens in je WordPress-dashboard onder Weergave en dan Widgets. Ik denk dat daar de "blokjes" staan die je bedoelt; in WordPress noemen we dat widgets.

Dat klopt, maar ik wil deze widgets dus ook niet helemaal verwijderen; ik wil alleen zelf bepalen op welke pagina's van mijn site ze voorkomen en op welke niet. En dat kan ik in dat menu wat je noemt niet regelen.
 
Denk niet dat je haast zo'n optie mag verwachten voor het lower end van de markt voor een template van een paar tientjes?? Of was het 1000 euro of meer.. das iets anders...
 
@route99 even googelen. Op de website van de Holliday Cottage theme staat dat alleen de betaalde versie support heeft (prijs is per jaar). Bij de gratis versie is er geen support.
 
Laatst bewerkt:
https://lumberthemes.com/holiday-cottage-pro/ Wel handig als dit bij de TS-startvraag staat. Functionaliteiten hangen altijd samen met een prijs van 0 tot x euro.
Tientjes werk dus per jaar, wat je hooguit verwacht voor vragen hier, IT-ers voor Corporate sites hebben echt andere kanalen.

Dus ik sta hier nog steeds achter:
Denk niet dat je haast zo'n optie mag verwachten voor het lower end van de markt voor een template van een paar tientjes
De TS kan een verzoek indienen of het configureerbaar gemaakt kan worden, maar de kans lijkt me klein dat het gehonoreerd wordt.
Niet geschoten is altijd mis, dus @OBADE dien zo'n verzoek in.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Femke,

Hoe doe je dat dan?

Tja, als ik je dat kan uitleggen zal ik alles moeten gaan uitleggen. Lees je maar eerst eens in over Wordpress, hoe thema's werken, hoe widgets werken, etc.

Maar als je kijkt naar het dashboard en je neemt een pagina die je wilt veranderen, dan kan je aan de rechterkant zien dat je de layout kan veranderen naar bijv. geen zijkant. Zie screenshot van een van mijn websites.

Verder kan je naar de widgets en daar kan je het een en ander veranderen, als het thema het toelaat uiteraard. Heb je het thema gekocht of heb je de gratis versie?
EN niet ieder thema heeft dezelfde widgets. Zie ook screenshot.

Mocht je hulp nodig hebben? Kijk even naar mijn handtekening.
 

Bijlagen

  • Screenshot 2022-10-31 at 11-55-58 Pagina bewerken “Angst” ‹ Mijn schrijfsels — WordPress.png
    Screenshot 2022-10-31 at 11-55-58 Pagina bewerken “Angst” ‹ Mijn schrijfsels — WordPress.png
    35,1 KB · Weergaven: 22
  • Screenshot 2022-10-31 at 11-57-29 Widgets ‹ Mijn schrijfsels — WordPress.png
    Screenshot 2022-10-31 at 11-57-29 Widgets ‹ Mijn schrijfsels — WordPress.png
    30,5 KB · Weergaven: 20
  • Screenshot 2022-10-31 at 11-57-46 Widgets ‹ Mijn schrijfsels — WordPress.png
    Screenshot 2022-10-31 at 11-57-46 Widgets ‹ Mijn schrijfsels — WordPress.png
    75,5 KB · Weergaven: 19
@route99 even googelen. Op de website van de Holliday Cottage theme staat dat alleen de betaalde versie support heeft (prijs is per jaar). Bij de gratis versie is er geen support.

Dit was idd de gratis versie. Nou ja, dan houdt het gewoon op.
 
Nee hoor, heb je gekeken naar mijn screenshots?

Maar ik denk dat je beter een ander thema kan nemen, ik lees dit:

This theme hasn’t been updated in over 2 years. It may no longer be maintained or supported and may have compatibility issues when used with more recent versions of WordPress.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan