ATA controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arent

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2022
Berichten
5
Hallo Leden,
ben nieuw hier ,en heb een vraag;
heb een harde schijf van een andere Pc die verouderd is.
Nu wil ik hem aansluiten op een iets jongere Pc ,en alle bij Windows 7.
In Apparaat-beheer zie ik hem niet staan,maar bij Schijfbeheer wel.
Nu zie ik bij Apparaat beheer onder;
IDE ATA/ATAPI-controllers;ATA channel 0
ATA channel 0
ATA channel 1
waarbij bij ATA channel 1 een ATA schijf staat geschreven en bij de rest staat niks.
Hoe krijg ik daar ook iets bij ,dat mijn Externe schijf toch wordt herkent.
De externe is een Seagate en wie vast of standaard in deze computer zit is een Samsung.
 
welkom bij Helpmij

hoe heb jij de externe schijf aangesloten?
Via een USB kabel.
Kijk eens via de verkenner of je de schijf dan wel ziet.
 
hoe heb jij de externe schijf aangesloten?
Via een USB kabel.
Kijk eens via de verkenner of je de schijf dan wel ziet.
Via de kabel van de Cd-DvD brander.
de aansluitingen van stroom en Data blijken de zelfde te zijn als van de Externe.
In Apparaat beheer zie ik hem niet,maar in Schijf beheer wel.
 
Huh, pardon
Ik weet toch zelf het beste hoe ik hem heb aangesloten.
Dit is wel heel apart.
 
Ik denk dat Lange Pier bedoelt dat als die aangesloten is op USB je geen meldingen krijg over ATA/ATAPI controllers (dus meer richting Puppie dus)

Kijk eerst eens of er een master/slave/Cable select jumper op de harddisk zit en deze op de juiste positie staat voor de gebruikte kabel.
 
Ik weet wat je daarmee bedoelt , want een Pc zaak heeft me daar ook op gewezen.
Maar nee ,dat (blokje) is niet te verzetten.
De vaste Schijf van de Pc heeft 2 rijen ,en Mijn Externe schijf heeft maar 1 rij van (Data) pinnentjes.
Waarom het idee van de ATA controller ?! ,omdat de aansluiting gelijk zijn .daarom dacht ik dat.

Mvg
 
Welkom op de Helpmij.nl forums Arent.
Jij schrijft dat de aansluitingen de zelfde zijn en later dat ze anders zijn. Eerst lees ik dat de schijf uit een computer komt maar dan schrijf je over een externe schijf. In een externe schijfbehuizing zijn wel eens harde schijven toegepast met een iets andere interface, is dit het probleem waartegen je aanloopt? Dan lijken de aansluitingen een beetje op PATA maar die pinnen hebben andere functies en de schijf is alleen toepasbaar in een bijpassende schijfbehuizing. Voor spanning is er dan wel een gewone molex stekker. Met mijn conclusie komt ook overeen dat de schijf geen jumpers heeft voor Master of Slave.
 
Welkom op de Helpmij.nl forums Arent.
Jij schrijft dat de aansluitingen de zelfde zijn en later dat ze anders zijn. Eerst lees ik dat de schijf uit een computer komt maar dan schrijf je over een externe schijf. In een externe schijfbehuizing zijn wel eens harde schijven toegepast met een iets andere interface, is dit het probleem waartegen je aanloopt? Dan lijken de aansluitingen een beetje op PATA maar die pinnen hebben andere functies en de schijf is alleen toepasbaar in een bijpassende schijfbehuizing. Voor spanning is er dan wel een gewone molex stekker. Met mijn conclusie komt ook overeen dat de schijf geen jumpers heeft voor Master of Slave.

De externe schijf is de schijf uit de oudere Pc.
waar lees je dat ;later dat ze anders zijn !
En voor de rest van het verhaal ,oke dan weet ik dat.
wat bedoel je trouwens met : iets andere interface.?!
 
In bericht #3
de aansluitingen van stroom en Data blijken de zelfde te zijn als van de Externe.

In bericht #6
De vaste Schijf van de Pc heeft 2 rijen ,en Mijn Externe schijf heeft maar 1 rij van (Data) pinnentjes.

Interface is een soort aansluiting, met eigen specificatie en vorm.
 
Geef eens het merk en type van de schijf, dat maakt het voor ons wat makkelijker zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan