OS voor oude Seagate NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik heb een oude NAS type Seagate STCT200.
Deze heeft een hele tijd op de plank gestaan omdat ik een nu Synology NAS heb.

Ik had nog twee sata schijven liggen en ik wilde deze samen met de NAS inzetten om de opnames van m'n ip camera op te slaan.

Maar.... Seagate is gestopt met de ondersteuning van hun NAS apparaten dus ik kan ook geen Surveillance Station' variant van Seagate meer installeren.

Nu zijn zijn er verschillende open source besturingssystemen maar ik ben daar geen held in. Ik had TrueNas gevonden maar daarvoor moet het systeem minimaal 16GB en een x86 processor hebben, de oude Seagate heeft slechts 512MB en een ARM processor 1,2Ghz.
Aanvulling: de NAS zelf werkt nog.

Is er iemand die een OS kent waar ik een soort Surveillance Station bij kan installeren en dat op mijn NAS kan draaien. En nog belangrijker... Hoe installeer ik dat op de NAS?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nossie
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat de NAS te specifiek is om een bestaand OS distro op te installeren.
Het kan misschien wel, maar je zult er naar grote verwachting nog een hoop aan moeten sleutelen.

Is een nieuwe NAS aanschaffen geen beter idee?
 
Ik heb al een Synology NAS draaien, dat is het probleem niet. Maar ik wilde de video stream er af halen en op de Seagate laten dr8.
 
Hallo, ik ben op zoek naar soortgelijke informatie. Heb je je probleem kunnen oplossen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan