• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitkomst tussenhaakjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn9911

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2020
Berichten
20
Hoi,

Graag zou ik in een uitkomst in de bijlage nog een formule willen, maar dan tussen haakjes.
In de bijlage zie je in het oranje blok dat 'op dit moment' een uitkomst is van H3 t/m H7.
Wat ik wil is zoals het groene blok. Dus weer die uitkomst van H3 t/m H7, maar dan tussenhaakjes erbij de uitkomst van C4-B4. Is dat mogelijk?
Ik wil geen extra kolom of iets.

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Uitkomst.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 13
Deze doet het, maar je kan hier niet mee verder rekenen !

Code:
[B]=SOM(H3:H7)&" (-"&H12&")"[/B]
Greetz,

Joske
 
Hm, maar dan heb ik nog niet wat ik wil. Die tussenhaakjes moet niet een andere cel zijn, maar echt de uitkomst van C4-B4 zijn.
Maar als ik het goed begrijp kan je dus niet 2 uitkomst berekenen in 1 cel?
 
Heb je de formule van Joske wel geprobeerd? Die doet precies wat je wilt als je 'm in cel C13 plaatst.
 
De formule die heb ik geprobeerd, maar tussenhaakjes is een verwijzing naar cel H12. Dat moet niet.
Ok, laten we het groene blok vergeten en alleen naar het oranje blok kijken. Dan wil ik H3 t/m H7 opgeteld hebben en in cel C4 hebben. Uitkomst is dan 51.
Dan moet er tussenhaakjes de uitkomst komen van C4-B4 (is uitkomst -24). Dus cel C4 wil ik dan zien staan: 51 (-24).
 
Oeps. iets te snel aangegeven dat het is opgelost. Als ik de formule van @AHulpje doe, dan krijg ik '0'.
In de bijlage het aangepast bestand.
 

Bijlagen

  • Kopie van Uitkomst.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 8
Je gebruikt in de formule een verzwijzing naar de cel waar de formule in staat.
Dan krijg je een kringverwizing.
 
Zo dan.
PHP:
=SOM(H3:H7)&" ("&SOM(H3:H7)-B4&")"

Maar waarom het tekort niet gewoon in cel D4 zetten?
Wat joske al eerder zei.
met deze uitkomst kan je niet verder rekenen.
 
@lam201, bedankt. Ik wilde geen extra cel hiervoor maken, vandaar in dezelfde cel. Aangezien ik met deze uitkomst ook niet verder hoe te rekenen, is dit de oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan