HP Pavilion a6220be welke videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dizzylizzy

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2013
Berichten
101
Hallo,
ik bezit een "toren" HP Pavilion a6220 be ; Vista origineel.
Ik heb er windows 7 opgezet en een Hauppage Wintv in geplaatst.
Nu wil ik upgraden naar windows 10 maar ...; blauw scherm.
De wintv kaart is niet compatibel met windows 10.
Nu weet ik niet meer welke videokaart er origineel in deze computer zat.
Op website van HP kon je vroeger naar specificaties van oudere modellen zoeken, met het serienummer.
Nu niet meer .....
K'ga dat beestje toch niet weggooien
Het werkte prima met windows 7
Kan iemand me helpen aan het juiste type en ref van de originele videokaart van dit toestel ? Heeft iemand er nog documentatie over ? Of welke kaart kan ik gebruiken om dat beestje terug aan de praat te krijgen aub ?
Alle hulp is welkom.
Dank bij voorbaat,
met vriendelijke groeten,
Lieve,
 
Wat voor blauw scherm zie je? Welke stopcode erbij?
En heb je al kunnen onderzoeken of die (antieke) Hauppage TV kaart ermee te maken heeft? Ook vraag ik me af of je er nog wat aan zou hebben omdat alles digitaal wordt uitgezonden, en ook te zien is via WebTV diensten van de kabelproviders.

Ik kan je vertellen dat de Hauppage Win TV kaart niks te maken heeft met een videokaart, al zou je anders vermoeden.

heb je hier al gekeken?
http://hp.drivercan.nl/pc/pavilion-a6220pt/
 
photo toegevoegd

Ik zoek dus het type kaart welke in zwarte gleuf moet geplaatst worden . (naast de drie witte)
moederbord.jpg
 
Kreeg die niet gewoon zijn beeld vanaf het on-board videokaart? Je geeft immers al aan dat je beeld hebt.
En is dit slot dus optioneel.
 
hallo,
dank voor je reactie,
ja ik weet het wel, maar bij het plaatsen van die Wintv kaart heb ik de andere verwijderd (was zogezegd defect) ik sleutelde dan zelf nog niet aan pc
Niet erg hoor !
ik zal je "link" eens proberen bij gelegenheid,
en anders verkoop ik de nog werkende onderdelen : moederbord, geheugen enz ...
harddisk hou ik dan wel als stockage disk.
Ik vind het wel spijtig dat HP de oudere toestellen afschrijft. Ik heb een HP Pavilion Dv 7 die perfect werkt, maar k'gooi niet graag iets weg.
Probleem is niet dringend,
Ik zal hier posten hoe het verloopt. Toch bedankt !
groetjes
Lieve,
 
Hallo again,
ik zal die boel nog eens deftig opstarten, en noteren welke foutcode ik krijg bij blauw scherm.
Groetjes, en thanks voor reacties

Lieve,
 
hallo again,
ik heb dus die pc opgestart zonder die tv kaart ; heb dan wel beeld, maar als ik win 10 wil installeren met iso dvd (en aangekochte code) krijg ik alleen het logo Win 10 en dan niets meer .. na een paar seconden krijg ik een beeld met oranje/rode verticale strepen
Geheugentest is OK Hard disk ook . dus .... zoeken geblazen ....
 
Zijn het enkel stoorstrepen die je ziet, of slaat de computer dan ook volledig vast?
Als die echt vastloop, en je geen schijfactiviteit meer ziet op het ledje, dan raad ik aan om eens je geheugen uitgebreid te testen met MemTest086. Dit plaats je op een USB-stickje die bootable is, en dan laat je de PC rustig een nachtje of langer, te scannen.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel intern geheugen heb je en welke Win10 versie probeer je te installeren, de 32 bits versie gaat nog met 1 Gb intern, de 64 bits moet minimaal 2Gb hebben.
En ondersteunt de grafische chip DirectX 9 (of hoger), anders gaat het ook niet werken.
 
Laatst bewerkt:
Het is een PCIe-x16 slot.

Misschien moet je starten in Veilige modus en dan eerst de chipset drivers installeren. Of de knoopcel batterij is leeg en kan je beter bij Action de batterijtjes bij de kassa gaan halen. Open dan de BIOS en wijs aan dat de computer de "on board chip" moet gebruiken voor beeld. Het kunnen onthouden van instellingen kan een indicatie zijn van een leeg batterijtje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan