kop 4 in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeeZet

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Berichten
69
LS

Ik heb een aantal jaren geleden kop 4 zo veranderd dat bij aanklikken er een tekst met nummering in het document verschijnt.
Ik wil die tekst nu veranderen maar weet niet meer hoe ik dit vroeger gemaakt heb en dus ook niet hoe ik dit kan veranderen.
Kop 4 rechtklikken en 'wijzigen' laat me de tekst wel zien in het leesvak maar ik kan niets wijzigen.
Ook niet bij de opmaakmogelijkheden.
Wie kan me op weg helpen?
Groeten PeeZet
 
Kop4 is een opmaakprofiel, dus die kun je aanpassen via het menu Stijlen. Dan moet je dus naar het menu Wijzigen, en dan naar de knop Opmaak. Daar zie je de verschillende opmaakopties, zoals Lettertype, Alinea en Nummering. In die laatste kun je de aanpassingen maken. Alternatief, wat ik vaak gebruik: zet bij je stijl het vinkje <Automatisch bijwerken> aan, dan kun je een stijl óók aanpassen door in de tekst de stijl te wijzigen. Als je een alinea opmaakt met Kop4, vervolgens de (nummer)stijl wijzigt en naar de volgende alinea gaat, vraagt Word dan of je de stijl wilt wijzigen. Kun je ook afdwingen door na de wijziging rechts te klikken voor de alinea, en de stijl bij te werken met de aanpassingen. Al hangt dat van de Word versie af of die optie er is of niet. Ik gebruik 365, en zie hem daar vreemd genoeg niet meer staan.
 
Hi Octafish
IK heb na 2 dagen zoeken (het is tenslotte te gek dat je weet dat iets mogelijk moet zijn) mijn werkwijze weer gevonden:
klik op de stijl of kop die je wil veranderen - ga naar opmaak - kies nummering - zet de cursur voor het nummer en typ in wat je vaker gaat gebruiken - spatie tussen het woord en de nummering - oke - oke en bij elke klik komt het getypte onderwerk met een hoger nummer!
Bedankt voor het meedenken.

Groeten
PeeZet :):)
 
Als je twee dagen hebt lopen zoeken naar de oplossing, dan heb je mijn bericht #2 niet gelezen, want daar beschreef ik deze oplossing dus uitgebreid in :).
 
Hi Octafish
Het kan ook zijn dat jij niet goed leest. Wat jij schreef, wist ik al.
Het ging er mij om ook een stuk tekst bij de kop in te voegen en dat beschreef ik in mijn antwoord.
Groeten PeeZet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan