ACER aspire V3 niet geschikt voor win 11??

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden
Ik heb de test gedaan voor mijn laptop ACER Aspire V-3 met intel core i7 maar hij is er niet voor geschikt voor win 11
Hij zegt dat de processor niet geschikt is en nog iets van een beveiliging TMP ??
Ik heb al veel gelezen dat het via een omweg wel is te doen Maar is dat wel goed en werkt het ook ??
Ik denk dat er op dit forum wel genoeg kennis is of dat wel goed gaat en of ik dat zonder poblemen kan installeren
Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen met deze oplossingen die er zijn en dat ik niet in gevarenzone kom
graag uw menigen hier over indien mogelijk .
Mvrg e de waele
 
Win-toest+R = run/uitvoeren en typ tpm.msc kijk eens wat daar komt te staan.
 
Laatst bewerkt:
Heel vreemd! Als je iets omzeilt wil dat toch zeggen dat juist die functie waar het om draait niet werkt.
 
Klopt. De functie waar het om gaat is de controle tijdens installatie of de PC wel geschikt is.
Die controle wordt dus omzeild.
 
@edmoor: Heb je nu je eenmaal Win11 zo werkend gekregen hebt, al de normale updates binnen Win11 kunnen ontvangen & installeren? Anders raakt die Win11 "verouderd.
Ben benieuwd of MS deze trucs gaat "blokkeren" op een of andere manier.
Mijn i7 7700K wordt ook niet ondersteund, mijn Asus moederbord wel, maar ik wacht nog ff, heb even andere (praktische) prioriteiten nu thuis.
 
Ik heb inmiddels hetzelfde gedaan om die 2 PC's te updaten naar 22H2.
Updates worden zonder enig probleem geïnstalleerd.
 
Tnx, blijkbaar voor verdere updates nog geen blokkade.
 
Klopt. De functie waar het om gaat is de controle tijdens installatie of de PC wel geschikt is.
Die controle wordt dus omzeild.
Wat een gevoel voor humor! Die functie bedoel ik natuurlijk niet. Het gaat om het onderstaande:

TPM microchips
are small devices known as secure cryptoprocessors. Some TPMs are virtual or firmware varieties but, as a chip, a TPM is attached to your motherboard during the build and designed to enhance hardware security during computer startup.
 
Laatst bewerkt:
Ding is idd niet geschikt voor W11 en W10 is nog te gebruiken tot medio 2025 en je kunt dan altijd nog overstappen d.m.v. de omzeiling van de verijsde onderdelen.
Heb er wel eentje niet niet was geschikt met een Rufus gemaakte USB stick geüpgrated.
https://rufus.ie/nl/
 
Mijn Asus-mobo heeft wel een geschikte TPM chip.... tis alleen de i7 7700K.
 
Met dank voor uw werk. Heeft u al die uren van werk betaald gekregen? Wat is nog het nut van de gestelde hardware eisen?
Heel vreemd allemaal. Wat je doet is de extra beveiliging die men met de functies in W11 heeft toegepast uitschakelen. Maar goed. ik vind die W11 al helemaal flauwekul en MS heeft zich niet gehouden aan de afspraken en wat ze ons hebben voorgehouden bij de invoering van W10. De fabrikanten wilden nieuwe pc's produceren en verkopen en daarom is MS met W11 gekomen. Had gewoon het eerlijke verhaal verteld.
Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen met deze oplossingen die er zijn en dat ik niet in gevarenzone kom.

Als ik het goed zie en de teksten lees op internet en begrijp, zit je nu al in een "gevarenzone". W11 heeft volgens mij extra beveiligingsfuncties met name voor de hardware en die gaat u dan bewust uitschakelen/omzeilen. Niemand kan garantie geven op de dan nog "veilige/bedoelde" werking en de vraag is, wat gaat Microsoft in de toekomst doen.
 
Laatst bewerkt:
Beste forum leden.
Ik ben er even uit ik ga wachten tot 2025 wat er nog gaat gebeuren voorlopig ga ik het zo maar even laten zijn
Iedereen is weer heel veel bedankt voor het leesvoer dat ik heb ontvangen van de leden
dat ga ik zeker eens goed doornemen allen bedankt
Ik zal de vraag op opgelost zetten
mvrg e de waele
 
@ Senso, niet aanvallend bedoeld naar jou, maar je geeft in #13 zelf het antwoord al ..
''Niemand kan garantie geven op de dan nog "veilige/bedoelde" werking en de vraag is, wat gaat Microsoft in de toekomst doen.''

De tips de SRPCHULP aandraagt zijn mogelijkheden om W11 alsnog te draaien op hardware welke iets ouder is, zie het als besparing op je portemonnee, je wilt immers niet weer een nieuwe pc aanschaffen, én, je draagt bij aan hergebruik van componenten

Ontopic:
Beste TS, als je een losse SSD 'over' hebt, zou je die wellicht in de laptop kunnen steken en vervolgens W11 alsnog te installeren zoals SRPCHULP aangaf in post #12 !
Gaat het dan toch niet zoals je verwachtte, dan plaats je de oude schijf weer terug en ga je verder waar je vóór de verandering mee bezig was !

Succes !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan