KPN Veilig - Malwarebytes

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
518
Ik gebruik KPN Veilig en Malwarebytes. Sinds kort krijg ik bij KPN de melding dat Malwarebytes hiermee mogelijk conflicteert. Eerder gebruikte ik via xs4all F-Secure en kreeg nooit zo'n melding. Nu xs4all draait op KPN techniek echter wel. Wat is een goede en veilige oplossing?
 
Ik gebruik niks anders dan de standaard bij Windows geleverde Microsoft Defender.
Daarnaast zit de belangrijkste beveiliging tussen het toetsenbord en de bureaustoel.
 
mogelijk conflicteert?

Geef eens een screenshot van die melding. Malwarebytes is toch een apart programma dat je zelf kunt opstarten en niet op de achtergrond hoeft te draaien?
 
Na installatie draait er op de achtergrond een Malwarebytes Service.
 
Ik gebruik niks anders dan de standaard bij Windows geleverde Microsoft Defender.
Werkt uitstekend maar niet bij Win 8.1 of ouder.

@ruut welke Windows gebruik je? 7 / 8.1 / 10 / 11
 
Deze Service uitschakelen? Gewoon regelmatig handmatig scannen? KPN Veilig zou gewoon al het werk moeten doen en alles veilig moeten houden.

Werkt uitstekend maar niet bij Win 8.1 of ouder.
Nou, dat is weer nieuw. Ben nieuwsgierig waarom dat dan daar niet goed werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ben nieuwsgierig waarom dat dan daar niet goed werkt.
Je bedoelt bij TS?

Ik lees net dat KPN Veilig de antivirus gebruikt van F-Secure Safe, een goede antivirus dus. Deze antivirus scoort in de laatste AV-Test (juni 2022) even goed als Windows Defender.

Win Defender heeft tegenwoordig in Windows 11 wel een hoop extra core en driver beveiligingen die niet in een 3th party pakket zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Bron
Edmoor doet de volgende uitspraak: "Ik gebruik niks anders dan de standaard bij Windows geleverde Microsoft Defender." Jij reageert met: "Werkt uitstekend maar niet bij Win 8.1 of ouder."

Wil je die reactie toelichten? Waarom werkt dat dan minder bij Win 8.1 of ouder?
 
In Windows 7 werd Microsoft Antispyware (zonder Antivirus) geleverd, dus zeer beperkt. Je kon wel Security Essentials (met Antivirus) gratis downloaden en installeren echter t.o.v. 3th party security was het geen succes.

Vanaf Windows 8 werden Antivirus én Antimalware standaard onderdelen en de naam veranderde even in Microsoft Antivirus en daarna in Windows Defender. Echter, versie 1 t/m 3 van Defender waren behoorlijk slecht en daarom heeft Microsoft de Defender in 2018 drastisch aangepast.

Windows Defender versie 4.12 en hoger (vanaf zomer 2018) werd door AV-Test beoordeeld als een goede beveiliging. Deze versie werd volledig uitgerold in de Windows 10 19H1 upgrade. Sinds die tijd zijn er veel extra's toegevoegd voor beveiliging

Conclusie: Windows Defender werkt uitstekend vanaf Windows 10 19H1

Wat ik niet weet (ik gebruik Win 11) is of Defender 4.12 of hoger te downloaden is voor Win7 of Win8 en dan te gebruiken is als real-time beveiliging (niet als offline scanner).


Een discussie tussen voor- en tegenstanders van Defender is eindeloos ;) Iedereen weet wel een minpunt te vinden bij élk security pakket.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan