Vloerhoogteaanpassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reintje48

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2011
Berichten
24
Regelmatig probeer ik mijn computer wat op te schonen, daarvoor gebruik ik o.a. Glary Utilities.
Nu wil ik wat programma's deinstalleren en Glary Utilities presenteert een uitgebreide lijst met geïnstalleerde software.
Daarin zie ik o.a

Naam: Vloerhoogteaanpassing
Uitgever: Microsoft Corporation
Geïnstalleerd op: 2022-06-16
Grootte: 4,64 MB

Het staat niet in Configitatiescherm>Programma's> Programma's en onderdelen.
Ik kan hierover verder geen enkele informatie vinden, weet iemand wat het is en doet?
 
Tis een slechte NL vertaling van iets waar je af moet blijven als je er geen kijk op hebt...
Met zo een bagger vertaling kan ik iig niks.
Het toont maar weer eens aan dat zulke tools in handen van met alle respect onervaren mensen weinig toevoegen.
Het lijkt me veel zinvoller om een goede systeem of schijf backup te hebben op een aparte schijf zodat als er ellende komt dat je dan in no time uit de penarie bent.
Of heb je die al, dan... :thumb:
Tools voor die backups zijn diverse malen voorbij gekomen/besproken, iets als Aomei Backupper free, etc.
 
Ik zou mezelf zeker niet een onervaren computergebruiker willen noemen. Waarom u dat wel doet ontgaat me een beetje.
Ik heb een simpele vraag gesteld en ik begrijp uit uw reactie dat u er ook geen antwoord op hebt.
Over een backup heb ik het niet gehad, waarom u er dan over begint.......maak u zich daarover maar geen zorgen.
 
Die tools leiden dus vaak tot vandit soort rare zaken, waar ik als ervaren pc gebruiker niks mee kan, ik vermijd zulke tools, als er een probleem met die software zou zijn ontstaan na de schone installatie dan zet ik dus een schijf backup terug dan weet ik zeker dat het vers is en niet sleutelen met van die tools waarvan je niet altijd zeker weet hoe ze ingrijpen in het systeem en een dus een risico factor is.
Er worden met die tools dus problemen opgeroepen die onnodig zijn, vertrouw je het systeem niet meer dan is het terugzetten van een betrouwbare backup de meest handige en logische weg.
Met de genoemde kwalificaties doe ik niks, het pad dat ik volg, gebruiken veel ervaren pc gebruikers, die willen vaak die tools, die mogelijk ook nog een risico kunnen vormen, zeker als ze gratis zijn, gratis bestaat niet en dan is de kans dat ze info vd je pc naar buiten laten lekken?
https://tweakers.net/pricewatch/256974/glary-utilities/reviews/
Absoluut een afrader. Veel tools doen matig hun werk of zorgen amper voor verbetering. In sommige gevallen lijkt het pure 'snake oil'. In de meeste gevallen werkt het Windows native alternatief minstens net zo goed tot (veel) beter. De Pro versie is het geld absoluut niet waard.
 
@route99
Daar gaat de vraag toch helemaal niet over. Ben jij leraar? Laat mensen doen wat ze zelf willen!

Ik kan het ook niet vinden. Het gaat slechts om 4,64 MB, dat is vrijwel niets. Dus aan ruimte vrijmaken scheelt dat niets. Maar goed, rechtermuisknop en kies Eigenschappen bewerken en als je de locatie ziet gaat er mogelijk een lampje branden.

Kijk hier eens naar.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor uw reactie, maar ik heb niet gevraagd wat u van Glary Utilities vindt. De mening daarover kan ik zelf wel vormen.
U sluit af met een citaat uit een review van 1(!) persoon op tweakers. Het nut daarvan ontgaat me ook
Ik waardeer uw moeite om te reageren om mijn vraag, maar een antwoord is het niet.
Mijn vraag is simpel wat het door mij genoemde bestand is en wat het doet.
 
Kijk hier eens naar.[/QUOTE]

@Senso, bedankt voor de link. Ik ben er nu achter dat het te maken heeft met Windows Mixed Reality-software. Kan ik n.m.m. dus rustig verwijderen.
 
De vraag was idd simpel, op het forum is ook simpel te vinden dat deze software waarvan het nut zelden goed bewezen is, tot veel van dit soort vragen kan leiden.

@Senso
Dank je voor het complement. Een leraar probeert een leraar ook inzicht te geven waarom je iets doet en dat je niet meer klakkeloos tools introduceert die je eigenlijk niet begrijpt en waar de werking ook niet bewezen is. Zie daar de parallel met de Glary Utilities. Tis hier net als bij de leerling, hij/zij moet zelf maar weten wat ie er mee doet, maar dat ontneemt de leraar niet het recht om dit op te merken!
 
@Route99
Was niet al compliment bedoeld! Leraar zijn is niets mis mee, maar jij ging te ver. Het was de vraag niet en dan totaal onnodig je eigen mening opdringen gaat veel te ver. Jij wilt dan iemand niet iets leren maar je eigen mening/standpunten doordrukken. "tools in handen van met alle respect onervaren mensen weinig toevoegen." Waar slaat dat op? Ken jij Reintje48 dan persoonlijk dat je een dergelijk oordeel kunt vellen.

Moet je Glary Utilities dan helemaal begrijpen om onderdelen die wel nuttig zijn te gebruiken. Jij doet je in je teksten voor als de meester en de ander is de leerling. De eindverantwoordelijkheid bij downloaden en gebruiken van apps/software ligt altijd bij de gebruikers zelf. Mensen kunnen zelf wel beoordelen of functies slecht of goed zijn en bij twijfel is er genoeg informatie op internet beschikbaar.

"willen vaak die tools, die mogelijk ook nog een risico kunnen vormen, zeker als ze gratis zijn," Ik ken geen tool/app op internet/de pc die geen risico kan vormen. Alle apps en programma's moet je altijd up-to-date houden anders kunnen ze beveiligingsrisico gaan vormen. Vervolgens zeg je gratis programma's zullen wel niet deugen. Gratis bestaat niet. Nou ik heb wel 100 gratis tools/programma's/apps op mijn pc staan die uitstekend hun werk doen. Neem me niet kwalijk Route99. Hou nu even op met die onzin, jij weet wel beter.

Ik ben een amateur en een prutser en 100% tevreden. M'n schoonmoeder zegt dat ik me moet herpakken, maar hoe herpak je jezelf.?
 
Laatst bewerkt:
Zal wel een retorische vraag zijn.;)
 
Naam: Vloerhoogteaanpassing
Uitgever: Microsoft Corporation
Geïnstalleerd op: 2022-06-16
Grootte: 4,64 MB

Wil je het volgende log plaatsen?
Open Kladblok door
windowstoetsr.png
→ Typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
ECHO Log ter inzicht van uninstall registerwaarden>"%userprofile%\desktop\log.txt"
FOR %%j in (
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall"
) DO (
REG query %%j /s
IF NOT ERRORLEVEL 1 REG QUERY %%j /s>>"%userprofile%\desktop\log.txt")
start notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:loguninstallvalues.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → loguninstallvalues.batAls administrator uitvoeren

(Er wordt dan een log geopend in kladblok welk opgeslagen is op het bureaublad)


Wellicht kun je in dit log meer informatie vinden waar je naar zoekt. In geval van verdere vragen kun je je log hier ook delen.
 
@Route99
Was niet al compliment bedoeld! Leraar zijn is niets mis mee, .....
Das dan jammer, ik vond het wel leuk....nogmaals bedankt.

Bekijk het zo: Ik heb geen verstand van een auto afregelen / fijn tunen... dat laat ik aan de garage over. Want dan maak ik niks stuk door bijv zelf utilities, tuning kastjes te kopen en gaan rommelen aan de motor settings. Als ik het echter verpruts moet ik alsnog naar de garage en kan het me flink extra geld kosten, veel meer dan dat ik meteen naar de garage was gegaan. Voordat ik settings ga veranderen ga ik op een forum van mijn merk vragen stellen over settings en wat ik zie, wat ik niet begrijp.... waar dient het voor mag ik het veranderen etc.... hebben jullie als experts tips daarvoor...?

Dan hoop ik toch echt dat iemand mij vertelt.... .is dat wel handig om dat zelf te doen, gebruik de auto wel maar ga niet met die tuning kastjes, utilities, zitten te rommelen waar je geen kaas van gegeten hebt....je loopt een risico dat de zaak ontregelen gaat met mogelijk grotere schade als gevolg. Helaas kan ik dan na de schade geen backup terug zetten.... tja dus dat kan een dure les worden bij de garage....

Wel ...als ik dat antwoord lees.. dan zou ik toch nog er nog wel even over nadenken... .is dat wel handig dat ik met zo'n utility, tuning kastje aan de gang ga.... mss heeft die persoon echt wel gelijk en ik vermoed als de auto me lief is, zou ik dat advies vrijwel zeker opvolgen.....

Wel, imho is het voor een PC waar iemand weinig verstand van heeft en zelf niet de consequenties van het gebruik van zo'n utility kan overzien gezien de aard van de vraag, het van het zelfde laken een pak: Gebruik zulke utilities niet en zorg wel voor een goede systeem of schijf image/backup. Dit lijkt me een uitstekend te verdedigen advies op een vraag die anders begint. Met mijn auto voorbeeld laat ik zien dat er ook andere situaties zijn waarin ik me door de feedbackgever beslist correct beantwoord vindt of het wel verstandig is om als niet voldoende ervaren auto knutselaar maar beter niet met die auto tuning/utilities aan de slag te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan