Router als AP met link aggregation?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik overweg om over te stappen naar een andere provider. Nu heb ik een modem-router in bridge mode en gebruik ik mijn eigen router met o.a. een NAS die is aangesloten op 2 poorten, link aggregation.
Bij de nieuwe provider krijg ik een modem-router waarvan ik niet weet of deze link aggregation heeft, het gaat om een Genexis Platinum 7840 of een Nokia XS-2426G-B. Van beide kan ik niet veel specificaties vinden. Van de Genexis is wel wat te vinden maar van de Nokia eigenlijk niets.

Dus ik vraag me nu af als ik m'n huidige router, TP-Link Archer AX50, instel als access point of ik dan de link aggregation kan blijven gebruiken.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nossie
 
En waarom laat je bij je nieuwe provider de nieuwe modem ook niet in bridge zetten.
Dan blijf je de zelfde configuratie gebruiken.
Nieuw modem ook een nieuwe ip range.
 
En waarom laat je bij je nieuwe provider de nieuwe modem ook niet in bridge zetten.

De router is modem-router is nieuwer dan mijn huidige, de wifi is niet zo denderend van m'n huidige router..... Vandaar
 
de routers doen bijna allemaal hetzelfde. twee netwerkkabels naar jouw nas werkt gewoon.
 
De router is modem-router is nieuwer dan mijn huidige, de wifi is niet zo denderend van m'n huidige router..... Vandaar
??? Als je hem bridge mode had en weer zet dan is de Wifi van de nieuwe modem-router toch helemaal niet in gebruik? Er vindt geen NAT plaats, omzetting naar een lokaal IP adres, dus die Wifi van een router in bridge mode kan dus dan technisch gezien nooit werken, die is alleen geschikt voor een lokaal netwerk (192.xyz en zo voort) en dat wordt verzorgd door de router die je er zelf achter gezet hebt, die regelt dus de NAT het omzette naar een lokaal netwerk.

Zeg het vooral als ik je opzet verkeerd begrepen heb, kan tuurlijk ook.

Ik ben het met puppie eens om je oorspronkelijke probleem op te lossen, een betere wifi op wat voor manier dan ook gaat je je oorspronkelijke probleem nooit oplossen.
En waarom laat je bij je nieuwe provider de nieuwe modem ook niet in bridge zetten. Dan blijf je de dezelfde configuratie gebruiken. Nieuwe modem ook een nieuwe ip range
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben of verkeerd wordt begrepen.

Huidige situatie: glasvezel modem-router in bridge - > eigen router/dhcp/link aggregation met SLECHTE wifi.

Wat ik wil: glasvezel modem-router met dhcp en wifi - > huidige router als switch (dus zonder dhcp en wifi) maar met behoud van link aggregation.

De onduidelijkheid zat in het feit dat ik mijn huidige router benoemde als access point ipv switch

Ik hoop dat het zo duidelijker is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan