Acer laptop nieuwe accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Berichten
365
Hello iedereen,

Mijn accu probleem...
Oude accu was uitgeblust en laadde niet meer helemaal op...
Nieuwe gekocht op internet, met dezelfde waarden,
Oude er uit, nieuwe er in geplaatst, maar de nieuwe laad helemaal niet op...(blijft 0%, ondanks
hij in apparaatbeheer de batterij ziet staan.....

Moet ik na het plaatsen van een nieuwe accu nog bepaalde instellingen aanpassen
of installeren ???

Acer laptop Aspire ES1-571-P70U

Bedankt

Mvg

Ivan
 
Dan zal het aan het de lader, of de interne lader liggen.
Controleer ook op de accu origineel is.
 
Alle bedankt voor de reacties....

Gekocht bij laptopbatteryshop.nl

Probleem gemeld... goede reactie... sturen een andere op.....

Maar heb mijn twijfels of de oorzaak wel aan de batterij zelf ligt.....

Volgens mij is bij het demonteren van de oude, en monteren van de nieuwe
ergens een instelling op de laptop niet meer in orde, en word de accu niet meer opgeladen............

Plaats ik de oude accu er weer in, ( die niet meer volledig oplaad) zelfde probleem.... zonder
de lader aangesloten........zwart scherm...........

Lader aangesloten....oude batterij capaciteit staat op 65 %

Begrijp er niks meer van............

Mvg

Ivan
 
Als dit lukt: Kalibreren.
https://acer-accu.nl/pagina/acer-accu-laadt-niet-op
Als ie echt stuk is dan helpt dat niet....

Reset het bios bij de opstart eens (hoe in bios komen? Zie handleiding vaak: Del of F2 toets), mss zit daar nog een accu herkenning in die niet zichtbaar is?
[h=5]Gedeeltelijk opladen - Acer laptop accu kalibreren[/h]Als uw Acer laptop accu niet oplaadt na een bepaald percentage (bijvoorbeeld maar laadt tot 60% en dan stopt met laden), dan kan het zijn dat het nodig is om uw Acer accu opnieuw te kalibreren. Het is sowieso aan te raden om een lithium-ion accu zoals uw Acer accu eens in de twee maanden te kalibreren om de accu duur zo lang mogelijk te houden.
Om uw Acer accu te kalibreren laadt u hem zo ver mogelijk op tot het percentage waar hij stopt. Vervolgens koppelt u de adapter los van de laptop en laat u hem leeglopen tot ongeveer 10% acculading. Vervolgens laadt u hem weer vol tot het percentage dat hij stopt. Dit herhaalt u enkele malen en na 3 of 4 keer zal u moeten zien dat hij steeds verder oplaadt. Op een gegeven moment zal hij weer opladen tot ongeveer 100% en weer correct functioneren.
Blijft hij ook na 5 tot 10 keer opladen steken op hetzelfde percentage? Dan is er mogelijk toch meer aan de hand en is er een grote kans dat er beschadiging is in één of meerdere accucellen. Hierdoor kan de accu niet meer voor 100% opladen omdat de capaciteit van deze cellen dan niet meer te gebruiken is. In dit geval is het aan te raden een vervangend model aan te schaffen.

[h=5]Acer accu laadt helemaal niet op[/h]Als de accu in zijn geheel niet oplaadt en blijft steken op 0% dan is deze naar alle waarschijnlijkheid defect. In dit geval is de Acer accu aan vervanging toe. Meestal vindt dit plaats bij een leeftijd van ongeveer 3 tot 4 jaar. Er raakt in de meeste gevalleen één of meerdere cellen van de accu kapot waardoor deze helemaal geen lading meer kan houden en dus op 0% blijft steken.
Is uw Acer accu defect? Dan kunt u bij ons eenvoudig een vervangende Acer accu kopen. Bij ons vindt u voordelig replacement accu's voor uw Acer laptop en zelfs originele Acer accu's. Wij zijn het voordeligste online adres in Nederland en bieden al voor € 28,95 een nieuwe accu aan met razendsnelle verzending.
Heeft u aanvullende vragen over het opladen van uw Acer accu of laadt een nieuwe Acer accu niet op? Dan kunt u terecht bij onze deskundige helpdesk op 058 845 00 61 tussen 9:00 en 21:30. Wij helpen u graag met uw vragen over het opladen van uw Acer accu.
 
Wat wel eens gedaan wordt dat is de laptop even stroomloos maken. Neem daarvoor de accu er uit en druk enige tijd op de aan/uit knop. Na koffie of thee de accu er in doen en opnieuw proberen.
 
Hallo iedereen,

Wat ik ondertussen gedaan heb op het opladen van de accu weer op gang te krijgen.....

Overzicht :

Nieuw gekochte accu geplaatst....(laad niet op ) 0% geladen
Terug oude accu geplaatst ( laad niet op , maar is nog 56 % opgeladen) lade voorheen wel op ...tot dat ik ze verwijderd had....
Als ik nu de lader verwijderd, valt de laptop uit.... ( lader ok....verwisseld van andere laptop)
Drivers accu geupdated.... was nog altijd de recente versie....
Bios geupdated naar laatste versie ( update geslaagd)
In app beheer word de batterij erkent en is oke.....

Wat erg vreemd is, is dat met de oude accu (65% geladen ) en met lader verwijderd de laptop ook uitvalt....

Leverancier zal een nieuwe accu opsturen, maar ik vermoed dat geen oplossing zal bieden...

Ben een beetje ten eind raad....

Mvg

Ivan
 

Bijlagen

  • 20221121_105917.jpg
    20221121_105917.jpg
    1 MB · Weergaven: 17
Hallo iedereen,

Ondertussen probleem van de accu opgelost.....

De tweede geleverde accu geplaatst, en die laadt direct op............
met dank aan de leverancier voor de vlotte levering van de tweede nieuwe accu......

Dus .... een nieuwe accu kan ook defect zijn....!!!!

Mvg

Ivan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan