Generator powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

Docecomo

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2017
Berichten
23
Ik ben benieuwd naar het volgende... sinds afgelopen week hebben we de beschikking over een nieuwe beamer, die nu projecteert in HDMI en niet langer op VGA. Dat betekent dat de ruim 5.000 powerpoints die nu in formaat 4:3 staan, omgezet moeten worden naar 16:9 (breedbeeld). Ik ben benieuwd of hier een 'generator' voor bestaat die die automatisch moet doen, in plaats van dat alle bestanden handmatig omgezet moeten worden... of is er misschien een slimmere manier...
 
Bij mijn weten is er geen generator.
Er kan wel VBA code geschreven worden.
Hoe wil je de powerpoints aanpassen.
Een zwarte balk links en rechts eraan plakken? zodat het midden de 4:3 verhouding blijft houden en het totaal een 16:9 verhouding heeft?
Of misschien links en rechts blurren zoals je bij van die smartphone filmpjes ziet?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie...
Nee, niet per se. Ik weet niet of dat kan maar een vba waarbij het de dia's direct van 4:3 naar 16:9 worden omgezet. Ik heb ontdekt dat dit niet geschaald kan worden. Natuurlijk kan dit ook via Ontwerp en dan Diaformaat, etc., maar bij zoveel powerpoints ben ik op zoek naar een snellere manier.
 
Toch gewoon een kwestie van het ouputformat aanpassen? Of wil je de dia’s opnieuw (geautomatiseerd) laten indelen?
 
Natuurlijk kan dit ook via Ontwerp en dan Diaformaat, etc., maar bij zoveel powerpoints ben ik op zoek naar een snellere manier.
Die snellere manier moet je dan wel programmeren (kost uiteraard hoegenaamd geen tijd) en dan moet je afwegen of de geïnvesteerde ontwikkeltijd opweegt tegen handmatige tijd. En een sjabloontje aanpassen en dat toepassen op andere presentaties kost echt niet zoveel tijd. Tenzij je super belangrijk bent, en super duur :).
 
... nieuwe beamer, die nu projecteert in HDMI en niet langer op VGA. Dat betekent dat de ruim 5.000 powerpoints die nu in formaat 4:3 staan, omgezet moeten worden naar 16:9
Een VGA videosignaal is wezenlijk iets anders dan een HDMI aansluiting (of HDMI verbinding) :p

Een VGA signaal is alleen voor video overdracht, heeft een vaste resolutie, een vaste ratio 4:3 en een D-type connector. Een HDMI verbinding is een universele multimedia verbinding en kan worden gebruikt voor diverse signalen. Bijvoorbeeld voor een videosignaal in diverse resoluties en verschillende ratio.

Bij HDMI zijn het de aangesloten apparaten die bepalend zijn voor een juiste verbinding. Beide apparaten moeten hetzelfde ondersteunen om het goed te laten werken. Als de beamer via HDMI wordt aangesloten op de HDMI van een PC dan is dit geen probleem.

Vraag: is er een bepaalde reden dat alle slides op 16:9 moeten worden gezet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan