Betere grafische kaart voor Thinkpad X250?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
De laptop van mijn dochter hapert bij het afspelen van video's en dat was voorheen niet het geval. Het is een Thinkpad X250 i5 met 16G geheugen en W10. Zelf heb ik dat probleem soms ook met mijn Thinkpad X250 i7 met 8G en dual boot Linux Mint en W10. Bestaat er inmiddels een betere grafische kaart waarmee het probleem is op te lossen?
 
Nou zijn er een heleboel soorten Thinkpads X250 (en die vermeld je niet), maar bij mijn weten zit er geen 'losse' videokaart in alle typen X250 en is dus niet te vervangen.
Kijk bij beide laptops eens of je nog minimaal 10% vrije ruimte hebt op de HDD, verder neem ik aan dat de laptops draadloos verbonden zijn met het internet en dat je online video's bedoelt. Als beide er opeens last van krijgen denk ik eerder dat iemand in de buurt een nieuwe modem/router gekregen heeft en dat die op jouw kanaal is gaan zitten en daarmee de stabiliteit van jouw signaal om zeep helpt.
 
Dacht dat ik ooit bij het plaatsen van extra geheugen een videokaartje zag zitten. Zal progje Speccy er eens op loslaten om te zien wat er precies in zit. Mijn dochter woont in Den Haag, ik in Hilversum dus de buren zullen de oorzaak niet zijn. Wel zijn beide laptops ongeveer even oud. Bij haar hikt het beeld tijdens afspelen. Bij mij stopt het beeld en gaat er een 'kringetje' ronddraaien tot het beeld weer verder gaat. Ik heb overigens een i7 5600
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast is het koelings en voedingssysteem gebasseerd op die graka als het al een dedicated is, heel soms is die kaart dan wel te vervangen maar is niet aan te raden.
Maar goed, we weten het volledige type niet en wordt het maar wat roepen.
 
De films die bekeken worden, is dat draadloos (online) of staan die op de laptop zelf?
Staan ze op de laptop, dan zou het wel eens een codec/audiomultichannel probleem kunnen zijn (VLC speelt zo goed als alles af)
Word het online afgespeeld, dan is wellicht de dataoverdracht niet goed/snel genoeg .
Wat evt ook nog zou kunnen is dat je bronbestand standaard staat ingesteld op een te hoge resolutie voor je laptop, bijvoorbeeld YouTube films .
 
Laatst bewerkt:
Probleem bij dochter is opgelost. Er ontstonden ook andere problemen, zoals niet werkende functies en vastlopende progs. Heb haar het volgende laten doen: 1e PrivaZer door de laptop halen (was nooit gedaan en duurde lang). 2e Lenovo System Updates laten doen. 3e Instellingen>updates en beveiliging gedaan. Na dit alles nog een keer PrivaZer en daarna liep de laptop weer als een trein incl de filmpjes.
 
Heb gisteravond een vergelijkbaar systeem schoon geïnstalleerd, er was geen frisse image, , 19 uur begonnen ca 1,5 later helemaal klaar. Loopt ook als een trein, morgen ff een image maken.
Voor mijn mail exporteer ik altijd de correcte sleutel met regedit, mail programma installeren, mail.reg ook en in een paar minuten staat alles.

Bij zo'n Lenovo laptop had je daar nog het voordeel gehad van een systeem recovery, was je ook zo klaar geweest, op de extra programmas na uiteraard.
Bij tools als PrivaZer weet je nooit wat ze exact uitspoken... het lijkt nu goed te gaan maar of dat ook zo blijft?
Fijn dat het ni iig OK is.
 
Probleem is in mindere mate weer terug bij haar laptop. Dus maar een backup maken en daarna een volledige system recovery van W10.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan