Windows 10 blijft iedere keer weer vragen om A1B2C3 in te voeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Berichten
184
Hallo,

Ik heb paar weken terug per ongeluk cola op mijn toetsenbord laten vallen waarna die raar ging doen en een aantal keer het foute pincode invoerde bij windows 10. Daarna vroeg ie om A1B2C3 in te voeren en daarna kon ik mijn gewone pincode weer invoeren. Dat vroeg ie daarna bij opnieuw starten van de PC weer, toen niet, toen weer wel, toen niet, en nu is het gewoon zo erg dat ie bij elke nieuwe opstart iedere keer vraagt om A1B2C3 in te voeren. Ik word hier stapeldol van. Wanneer besluit windows dat ik niet meer "onveilig" ben ofzo?? Kan ik dit uitzetten? Ik wil weer gewoon normaal inloggen zonder eerst die A1B2C3 code in te moeten voeren steeds. Het is al weken terug gebeurd....

Weet iemand hoe ik dit uitzet?
 
Zie mijn onderschrift. Heb je al wat gevonden en geprobeerd? Ik zie op internet al zat oplossingen.
 
Waarom dacht je dat ik hier zat? Ik zie geen 1 oplossing alleen maar mensen die eenmalig zoiets hadden en dan iets met extra beveiliging en dat ze een hele rare handeling moesten doen met het verwijderen van een map die gelockt is en je moet unlocken door rechten van moet overnemen... ik kan geen rechten overnemen in windows 10 meer, geprobeerd, wil niet, slikt ie niet, dus of dat nodig is voor mijn probleem weet ik niet maar dit ging om een extra beveiliging ofzoiets. Klonk niet als mijn probleem. Daarom ben ik dus hier want ik vind geen oplossingen. Alsook, waarom een helpmij forum starten als je van mensen verwacht zelf op te zoeken?? Waarom zou je mensen dan hier vragen laten stellen? Hier krijg je tenminste een antwoord op je vraag specifiek zonder eerst door een hele horde aan andere hits te doorzoeken en steeds je vraag aan te passen in de hoop je antwoord te vinden op google. No offense maar dit is een bull**** antwoord van jou... Zeker op een forum waar het de bedoeling is dat je hulp van anderen krijgt.....
 
Ja, vind je het gek? Ik heb net al half internet over lopen zoeken en ik kom hier, op een HULP forum om hulp vragen en je zegt, zoek het zelf eerst es ff op? Waarom maak je dan een hulp forum?? Vind je het werkelijk zo gek dat ik dan kribbig wordt? Ik vraag om hulp en je hulp is, zoek het zelf es op...... Dat is geen hulp geven.... Niet in mijn ogen iig... En ja, dan word ik ff pissig ja. Dat soort hersen-link-gymnastiek snap ik dan ff niet....

En ja, dat heb ik al gezien en dat zeg ik dus ook al net, Ik kan geen rechten overnemen in windows 10, dat werkt niet, krijg steeds errors dat het niet mag, of hij doet het volgens dat scherm en dan heb ik alsnog geen rechten... In windows 7 werkte dat zonder problemen, in windows 10 wil dat niet meer. En ja, dat heb ik al vele malen geprobeerd, rechten overnemen.... slikt windows 10 niet, verschillende versies gedaan. Snap niet waarom, doe hetzelfde als in windows 7, heb zelfs dat programmaatje geprobeerd dat automatisch rechten kan overnemen voor je, wil ie ook niet doen... Wil het nog wel een keer testen en zien offie dat nu wel wil doen ineens maar beloof niks... Dat hoor je strax dan wel....
 
Ik help je toch op weg? Ik had wel wat meer dankbaarheid verwacht. Wat jij kan doen, doe ik ook: Zoeken!

Heb je geen adminaccount om op in te loggen?
En werkt dit ook niet?

"Druk gewoon op Windows + R, typ cmd en druk op Ctrl + Shift + Enter of ok om de opdrachtprompt als beheerder te openen."
 
Laatst bewerkt:
Je snapt/leest duidelijk mijn kant niet van waarom ik er pissig over wordt en accepteert het niet.... Het is onlogisch, ook je opmerking over zelfredzaamheid is onlogisch. Je vraagt om hulp want je hebt hulp nodig en jij vindt dat mensen zichzelf maar ff moeten redden eerst... Zeg je dat ook tegen mensen die depressief zijn en hulp nodig hebben van een psychiater? Ohwnee, probeer jij eerst zelf maar es weer beter te worden..... Snap je nu miss mijn punt? Dankbaarheid wil ik wel geven maar dan moet je het ook verdienen en op dit moment heb jij dat in mijn ogen nog niet verdiend omdat de "hulp" die je geeft geen hulp is maar in mijn ogen luiheid is juist. Mensen met een hulpvraag eerst wegsturen. Hoe moeten mensen het leren als jij niet uitlegt hoe het moet maar ze eerst zelf laat rondstruinen in het donker en dan zeggen, ben je nou niet dankbaar voor mijn hulp? Zo zie ik dat.

Ik hoop dat ik hiermee jouw blik nu een beetje verruimd heb en dat je gewoon direct vraagt, heb je dit al gezien en geprobeerd? Ipv mensen eerst weg te sturen.

En ik zal die CMD es proberen maar rechten overnemen is iig niet gelukt. Hij zegt dat ik rechten heb maar ik mag niks verwijderen...
 
Uitgeraasd? Iedereen kan een boze bui hebben, maar toon wel respect aub en blijf reëel. :).

Kijk eens anders naar de command prompt vanuit de recovery startup. Die wordt al geladen voordat Windows gestart is. Grote kans.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog steeds respect getoond. Ik heb uitgelegd waarom ik het niet met je eens ben. Ik heb niet gescholden of wat dan ook. Ik ben miss wat hard in hoe ik het zeg maar ik heb niet gescholden of je neergehaald, ik heb mijn punten naar voren gebracht en zelfs gevraagd of je mijn punt nu snapt naar aanleiding van een voorbeeld. En daarna heb ik netjes gezegd dat ik hoop dat ik hiermee je blik wat verruimd heb.... In geen enkel opzicht ben ik respectloos geweest... Als je dat niet kan zien dan weet ik niet wat ik nog meer kan zeggen om je dat te laten zien....

Ik doe ook wat je vraagt en probeer dat uit zelfs, dus de hulp die je nu geeft wordt iig uitgeprobeerd. Nu hoop ik alleen dat iets werkt... Die command (CMD) wil ook niet, als administrator gestart, naar die map gegaan (of directory zoals het ooit heette in de DOS periode) en daar geprobeerd alles te deleten, niks, alles staat er nog... hij zegt niet dat het niet mag maar hij verwijdert ook niet.

Ohw, alsook, nee, ik heb geen ander account, alleen deze staat er in. In theorie moet dat een adminaccount zijn maar ik zie bij gebruikersaccounts geen andere account staan iig.... Of er is een verborgen Admin account die ik niet zie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik blijf bij mijn standpunt, op meerdere fora wordt dit gevraagd. Wat jij kan doen is hetzelfde wat ik doe: Zoeken.
Maar, period.

Maar heb je dit al geprobeerd vanuit de commandoprompt in de recovery modus tijdens het herstarten? Of enkel vanuit Windows?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gezocht btw, dat had ik ook gemeld. Niet gezien miss?

Anyways, eh nee, gewoon in windows zelf gedaan, niet gelezen dat je recovery modus had getypt (zie? Ik lees ook wel es iets niet :p)
 
Probeer dat eens? Dat is vóórdat Windows geladen is.
 
Okay.... Ik sloot CMD af en de PC start ineens opnieuw op uit zichzelf en nu heb ik ineens een resolutie van 800x600 ofzoiets??? Is at normaal als je CMD afsluit?
 
Vreemd, of je zit in de veilige modus. Ik bedoel dus de opdrachtprompt vanuit de recovery startup.
 
Nee, dat heb ik nog niet gestart.... Er schijnt ineens een probleem met mijn videokaart driver te zijn, er staat een uitroeptekentje bij en dat deze gestopt is omdat er een probleem gedetecteerd is en ik krijg ineens groene streepjes over buroblad heen... het gaat niet over mijn browser heen tho... vaag... het lijkt alsof me videokaart gecrasht is/kapot gegaan is maar het is vaag dat de groene streepjes op buroblad zitten maar niet over mijn browser heengaan... Ik denk dat ik ineens een heel ander probleem erbij heb gekregen.... Maar ff de PC opnieuw opstarten weer en kijken of dat helpt... Ben bang dat de videokaart toch opeens de geest heeft gegeven....

Ok, ik heb nu dus andere problemen. zit nu op me oude PC want me main PC daarvan heeft de videokaart dus toch de geest gegeven. Kan nu zelfs helemaal niks meer lezen daarzo.... Dat wordt eerst een nieuwe videokaart regelen... Dus vooralsnog kan ik niks oplossen nu daarzo. Als ik de PC weer op orde heb dan kom ik wel weer ff terug, voor nu, eerst bedankt voor de hulp tot zo ver gegeven ook al waren onze meningen niet op dezelfde lijn en later deze week maar weer verder proberen als nieuwe videokaart er is...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt niet best. Hopelijk valt het mee.
 
Naja, alst alleen videokaart is dan is het probleem zo opgelost ja.... als blijkt dat er meer is.... tja, dan wordt het gewoon tijd voor nieuwe PC, ben ik ook van dat login probleem af :p
 
Hallo, Het is niet de bedoeling dat je het systeem van vergrendeling en pin of wachtwoord moeten invoeren kan uitschakelen. Zonder een wachtwoord te kennen inloggen en deze daarna uitschakelen heb ik wel eens gedaan. Even goed heb jij ondertussen al kunnen opgeven dat de gebruiker zonder wachtwoord kan inloggen, bij Login opties maar dat deed je dan waarschijnlijk niet vanwege noodzaak van toegangsbeperking.

Het lijkt er op dat de ellende is begonnen met dat er frisdrank werd gemorst op een laptop. Niet zo fijn. Schoonmaken had het beste geholpen zonder de laptop nog weer aan te doen. Door de kleinste elektrische stroom kan in combinatie met vocht en zeker zoet, zuur of zout vocht, elektrolyse ontstaan. Daardoor vreten metalen snel weg en alle contacten zijn dun en nét goed genoeg, om nog maar niet te spreken van de electronica. Het had dus meteen moeten worden schoongemaakt en gedroogd tot ieder detail, daarna kan een apparaat in rijst worden gelegd. Het toetsenbord is het moeilijkste schoon te maken en dat gaat in het geval van drinken over de toetsen waarschijnlijk niet lukken maar die kan worden vervangen. Je moet zelf maar zien of je de onderdelen als harde schijf en geheugen en dergelijke kan uitbouwen en de laptop moet wegbrengen.
 
Het gebeurde op mijn toetsenbord bij een PC, ik heb nooit melding gemaakt van een laptop??? En ik wil de beveiliging niet uitschakelen, ik wil de extra beveiliging stoppen. Het continue vragen om A1B2C3 in te voeren wil ik kwijt. De gewone pincode moet blijven staan en daar moet ie om vragen, niet de extra beveiliging steeds maar weer en weer en weer. Maar dat moet nog even wachten aangezien mijn videokaart het begeven heeft (en nee, daar heb ik geen cola overheen gegooid) en ik nu wacht op een nieuwe en tijdelijk op mijn oude PC zit nu.
 
Dan speelt het morsen verder geen rol in dit probleem want je kan een ander toetsenbord gebruiken.

Het komt bij anderen ook voor dat de Hallo pin optie niet goed werkt, misschien na bepaalde updates dus vraag ik om Windows up to date te maken. Doe ook een malware scan en geef de controle opdracht sfc /scannow en omdat het een account probleem lijkt te zijn zou je een nieuw Administrator account kunnen aanmaken en vandaar verder gaan.

Zelf gebruik ik Hallo pin niet. De code A1B2C3 moet letterlijk ingetoetst worden, om te laten zien dat je geen programma bent. Ik lees dat er opties komen waardoor je toch kan inloggen. Probeer met een nog goed toetsenbord. Hier is de beschrijving van hoe je verder gaat: https://answers.microsoft.com/nl-nl...-pincode/8cebbba8-5b12-4179-93f8-9021a8e7ca4b

Je zou voor een definitieve oplossing, met het opnieuw krijgen van rechten, anders de inhoud van een bepaalde map moeten wissen, met de stappen die in de volgende link door Microsoft worden beschreven: https://answers.microsoft.com/en-us...r-failed/45590762-29ff-4155-9016-a1eb22c1d348 Het opstarten van de computer vanaf het installatiemedium of toegang met de schijf aangesloten als tweede schijf, zou je moeten doen wanneer je geen toegang tot Windows hebt met dus een goed toetsenbord.

Hier is nog de beschrijving van stappen in Recovery mode (Kies Aan/uit symbool en klik Opnieuw opstarten terwijl tegelijkertijd de Shift toets even ingedrukt wordt gehouden), wanneer je geen toegang meer hebt maar het wachtwoord nog kent. In de recovery modus kan je in ieder geval twee dingen doen. Je kan terug gaan naar een systeemherstelpunt of gebruik maken van de mogelijkheid om de laatste grote update terug te draaien. Beide kan het op een tragere computer nogal wat tijd vergen en het zijn processen die je niet mag onderbreken. https://www.computroon.co.uk/2021/03/06/windows-10-asking-for-pin-instead-of-password/ Een update die problemen geeft is de oktober 2020 update (20H2) omdat gebruikers, van bepaalde Windows versies of wanneer je een Microsoft account hebt neem ik aan, toen verplicht werden om zich aan te melden met Hallo pin. De pin kwam er bij omdat het computerwachtwoord verknoopt was geraakt met Microsoft account en hun e-mail. Iemand op de werkvloer of in het huishouden kon dan vertrouwd worden om de computer te gebruiken zonder het wachtwoord van computer, account en e-mail te geven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan