Installatie Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPG

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Berichten
82
Hallo,
Ik heb het volgende :
Na problemen met het opstarten van de laptop heb ik alle bestanden van de opstartdisk verwijderd en de schijf opnieuw geformatteerd met de bedoeling er een volledig nieuwe versie van windows 10 op te zetten. Wanneer ik na het invullen van land en taal start de setup maar verschijnt er een venster i.v. m. "Stuurapparaat". en de melding dat er een stuurprogramma ontbreekt. Het geheel stopt hier. Kan iemand mij verder helpen om toch een windows versie op de harde schijf terug te zetten a.u.b. ?
Dank bij voorbaat.
JPG
 
Hallo,
Bedankt voor de ZEER snelle reactie. Ik stratte op vanuit de DVD met een windows schijf.
Ik ga even kijken op de door u opgegeven sites.
Alvast bedankt hiervoor
JPG
 
Dag Lange Pier,
Geen succes. Ik heb de bestanden op een USB geladen maar op de laptop krijg ik nu volgende melding "An operating system wasn't found. Try disconnecting any drives that don't contain an operating system". Wanneer ik de DVD via deze usb-poort verbindt dan draait de DVD wel en begint deze op te starten tot het probleem van mijn eerste bericht..
Groetjes
JPG
 
Er is een driver nodig voor waarschijnlijk de schijf. Deze vind je op de site van de fabrikant of heb je op een driver Cd'tje. Tijdens installatie van Windows krijg je deze keuze en kan je het medium met de driver invoeren:

Knipsel Driver.JPG

Het is ook mogelijk om de USB stick met de installatiebestanden van een driver te voorzien.
 
Je dient ook na de start de boot menu key in te trommelen om die externe DVD speler te starten, beutje achterhaald door de USB stick tijd en je dient een USB 2 poort te gebruiken anders wordt die niet gezien, tevens, indien een UEFI systeem, dan dient dat erbij te staan in dat boot menu, je verteld niets over de hardware dus welke key het is.
https://www.disk-image.com/faq-bootmenu.htm
 
Laatst bewerkt:
Dag Lange Pier,
Geen succes. Ik heb de bestanden op een USB geladen maar op de laptop krijg ik nu volgende melding "An operating system wasn't found.JPG
Hoe heb je de bestanden op de USB stick "geladen"?
Als dat alleen via kopiëren is gebeurd heb je geen bootable USB stick.
Dat moet dus anders.
Hoe: Neem bijv Rufus om de iso die je gedownlaod hebt op een USB stick van voldoende grootte weg te schrijven.
https://rufus.ie/nl/
Start je systeem als UEFI type op? Dan moet je bij Rufus daar ook voor kiezen net als op het plaatje.
Is dat niet zo dan niet voor UEFI kiezen maar die andere in dat keuze vakje, MS-DOS.
Als je niet weet of je UEFI hebt, kijk in het bios, zie handleiding vd laptop.
Kun je UEFI niet in het bios terug vinden dan is het vrijwel zeker dat andee type en moet je voor Rufus dus MS-SOS nemen bij de settings.
 
Hallo,
Iedereen bedankt er was inderdaad een probleem binnen het BIOS. Na jullie raadgevingen gevolgd te hebben is het eindelijk gelukt windows 10 te installeren. Nogmaals bedankt en nog een fijne dag verder.
Groetjes,
GJP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan