opstarten in een bepaald veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

ocarendonk

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2020
Berichten
9
ik heb een formuliertje met drie invoegveldjes.
bij het opstarten zou ik graag hebben dat de cursor op het vakje "in" komt te staan.
Is dat vrij simpel te doen ?
 

Bijlagen

  • keuzes.jpg
    keuzes.jpg
    11,7 KB · Weergaven: 23
ocarendonk,

Bij laden van je formulier:

Me.jouwvakjenaam.SetFocus



Groetjes
 
Je kan ook de tab-volgorde van de velden aanpassen.
 
dank voor de reactie.
Dit zou inderdaad moeten werken, maar is een geërfde database:(
en werkt dus hier niet.
Waarschijnlijk iets in voorgaande code die dat tegenwerkt.
 
Laatst bewerkt:
ocarendonk,

Dat is natuurlijk mogelijk dat de voorgaande code dit tegen werkt.
Kijk waar de voorgaande code instaat, in de vba van het formulier of in een module?

Staat het in een module kijk dan waar de module aangeroepen wordt in het formulier en zet na die regel
de code om het bepaalde tekstvak de focus te geven.

Staat het in het formulier dan kan je dit voor End Sub plaatsen.

Anders de database hier plaatsen, dan kunnen de Helpers er naar kijken.


Groetjes
 
Hallo,

Allen dank voor de antwoorden.
Ik heb het nu zo opgelost wanneer ik het formulier open, even sluit en meteen terug open met de setfocus.
werkt nu wel.
Is niet de mooiste oplossing, maar werkt wel...
Is op zich een vrij complexe database, draait een heel center op :)
We weten wat te doen met de feestdagen die aankomen ...

dank voor de hulp en tot de volgende vraag.
 
Ik heb het nu zo opgelost wanneer ik het formulier open, even sluit en meteen terug open met de setfocus.
Eerlijke reactie? Waardeloze oplossing, want natuurlijk géén oplossing. Moet echt heel simpel te fixen te zijn door alle code even na te lopen die bij het opstarten van het formulier wordt uitgevoerd.
 
Octafish ik moet je 200 % gelijk geven.
Ik wil me wel even verdedigen voor deze beslissing.
Zoals ik vertelde heb ik deze database geërfd met als gevolg ik eigenlijk geen zicht heb op de werking hiervan.
In sneltempo moest eigenlijk dat 'probleempje' opgelost worden.
Ik heb nu en de komende dagen niet echt de tijd om me te verdiepen in de werking ervan.
Ik had helaas al wel gezien dat een standaardformulier opstart, dat nog een formulier opstart en dan nog 1....
Is ook een vrij grote database, met toch wel wat code, vandaar (misschien inderdaad niet de mooiste en juiste) oplossing om het tijdelijk zo te doen.
 
Ik wil me wel even verdedigen voor deze beslissing.

Ik heb nu en de komende dagen niet echt de tijd om me te verdiepen in de werking ervan.
Je bent niet de eerste die het woord ‘verdedigen’ gebruikt; blijkbaar voel je je aangevallen? Nergens voor nodig; wij kennen jouw situatie niet. Maar je vraagt ons om hulp, dus dan proberen we mee te denken. Meer niet. Daarbij ben ik zelf gestopt met ‘sugar coating’, want zachte heelmeesters maken nu eenmaal zelden schone wonden :d.

Wat betreft je probleem: als je in het eerste formulier dat je opent bij de eerste suspecte opdracht een Pauzepunt inlast (dus op F9 drukken op die regel) kun je stapvoets met F8 de rest van de code doorlopen. Dan kom je vanzelf het punt tegen waar het fout gaat. En dat heb je dan met een minuutje of 4 echt wel gevonden. Minder tijd dan nodig is om een kopje thee te zetten :).

Kortom: een probleem debuggen hoeft nauwelijks tijd te kosten. Het óplossen misschien meer, maar dat kun je dan op een later moment doen als het wat rustiger is. Maar het begint natuurlijk met vaststellen wáár het probleem zit!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan