variabel datum gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ESPRIT

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Berichten
32
ik wil in een tabel 2 datums op slaan die in ander query's gebruikt moeten worden zodat het daar niet steeds hoeft in te vullen.

ik heb dus een query waarin verschillende tabellen gekoppeld zijn
een datum veld wil ik een datum aanroepen die van tot met brekend.

>= {datum1] and <=[datum2] (de datum1 en datum 2 wil ik dus ergens op slaan zodat ik ze niet steeds hoef in te vullen en niet de query's hoef te openen als de datum range veranderd)

wie weet een oplossing
groet Jan
 
Zelf doe ik dat op een formulier, maar je kunt de datums uiteraard ook uit een tabel halen. Die voeg je dan toe aan de oorspronkelijke query. Je krijgt dan wel een Cartesisch Product, maar als er maar één record in de datumtabel zit, maakt dat niet uit.
 
Ander alternatief, zonder tabel: maak twee TempVars aan waarin je een datum opslaat. Die datum kun je dan gedurende de sessie overal gebruiken. Als je een standaard interval wilt maken, kun je die variabelen laten vullen bij het openen van de database, zodat ze standaard altijd de juiste datums bevatten waarop je wilt filteren. Zo zou ik het zelf doen, want aanroepen van TempVars in een query is ook een stuk makkelijker dan een extra tabel gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan