pc boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

frero

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Berichten
113
hallo,
ik heb een pc hp so1 af0013nf enik geraak op geen enkele manier in het bootmenu.
het inlogscherm van windows10 wordt getoond maar daar werken de lettertoetsen van mijnklavier niet meer.
kan iemand mij helpen?
mvg
frero
 
Kortom: Je toetsenbord werkt niet.
Probeer de ontvanger eens in een andere USB-poort. Controleer ook je batterijen.
 
Meestal staat dat onderaan het eerste scherm maar misschien zet u de computer uit in slaapstand en wordt het "Setup of Bootmenu" daarom niet getoond.

Zie de handleiding voor welke toets bedoeld is voor het bootmenu en druk daar snel en herhaaldelijk op, direct na het aan zetten.

Een UEFI firmware bios kan instellingen hebben voor welk scherm er wordt getoond en ook of het bootmenu toegankelijk is. Dat laatste wordt gedaan voor de veiligheid, dat anderen de computer niet kunnen gebruiken via een opstartbare USB stick. De kans is dus groot dat Bootmenu bij u staat uitgeschakeld. Je komt dan in de Setup door bij het uitschakelen te kiezen voor Opnieuw opstarten en daarop te klikken met de Shift toets ingedrukt te hebben. Er zijn trouwens meer keuzes in het herstelmenu.

Ik lees nu dat de computer niet reageert maar het bovenstaande blijft van toepassing.

Na drie maal achter elkaar opnieuw, tevergeefs, opstarten zou dat herstelmenu ook moeten komen.

Zou dit niet werken dan kijken of er een Setup scherm komt met beperkte mogelijkheden of de installatie van Windows beginnen en kijken of automatisch het opstarten wordt gerepareerd, voordat de vraag komt waar u Windows wilt installeren en na de landenkeuze. Kies geen R voor repareren. De computer wordt dan opnieuw opgestart en werkt meestal weer.

Laatste idee is dat u de knoopcel batterij vervangt en informatie over de hardware misschien weer wordt gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan