aanschaf nieuwe pc 750 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan klopt er toch iets niet!

12. * Schijven optimaliseren
Schijven defragmenteren en optimaliseren (SSD's).

- Ga naar > Zoekvak (icon vergrootglas = zoeken naar)
- Typ > Station
- Kies > Stations defragmenteren en optimaliseren
- Kies > Gewenste optie

Alternatieve werkwijze:

- Open > Deze computer > klik op de juiste schijf
- RMK > Eigenschappen (RMK = rechtermuisknop)
- Tabblad > Extra
- Kies > Optimaliseren

4. * Schakel onnodig opstartende programma's uit
Ga naar Start > Instellingen > Apps > (links) Opstarten > Opstart-apps in- of uitschakelen. Dit kan ook via Taakbeheer, CCleaner of Glary Utilities. Voorheen > Systeemconfiguratie > Opstarten = C:\Windows\System32\msconfig.exe = msconfig > nu onder Taakbeheer.

10. * Controleer de gezondheid van de solid-state drive (SSD)
Ga naar de website https://crystalmark.info. Download en Installeer CrystalDiskInfo. Voer het programma uit, kies de juiste schijf en kijk of er Goed 100% bij de SSD staat.

Hoi Senso, ik heb bovenstaande uitgevoerd, crystaldiskinfo geeft aan 67% goed,
helaas is de SSD niet sneller geworden.
 
Ja, dan is de SSD defect en moet je die vervangen. Probleem opgelost! Anders nieuw spul kopen en adviezen opvolgen.
 
Ik heb toch besloten om wat xtra geheugen in de pc te doen en heb een nieuwe ssd schijf gekocht.
beide zijn besteld en komen donderdag binnen, dan kan ik er weer even tegen aan met mijn pc.

heel erg bedankt voor het meedenken.
 
Ik heb een nieuwe MX500 SSd gekocht en nu alleen windows 10 er op gezet,

opstart tijd nog steeds ruim 2 minuten, iemand enig idee hoe dit nu kan?
 
Meerdere schijven in de PC?

Zet de Speccy weblink hier eens neer, zie m'n sig, die weblink graag en geen screenshot o.i.d.
 
Ik heb whysloslow gedraaid en de analyse zegt dat de pc in orde is,
ik ga morgen weer een nieuwe instal van windows doen en kijken of ik 1 voor 1 kan updaten,
update chipsets heb ik niet uitstaan, wist niet eens dat dit kon
 
Ik had gisteren mijn pc uit gezet en vanmorgen weer aan, echt in 3 seconden opgestart.
ik heb elke keer opnieuw opstarten gedaan en dan duurt het opstarten heel lang.

maar dat is toch ook vreemd. hij sluit snel af maar opnieuw opstarten duurt dan heel lang.
 
  • Heb je Memtest86 al gedraaid?
  • Heb je alle stekkers er al eens uitgehaald en weer geduwd?
  • Haal de RAM reep/repen eruit en monteer ze weer.
  • Etc ... loop alles zo na.

Heb gisteren zo'n Dell Optiplex 3120 desktop., ook ca die leeftijd, onder handen gehad 500GB/7200 rpm, zelfs geen SD, lipe als een zonnetje.
Er moet dus echt iets mis zijn, blijkbaar met een tijdsafhankelijkheid aangezien de 1e opstart na 1 nacht OK is..

Warm worden kan daar een ding in zijn, dus verschillen in zetten van materialen, dus als iets niet lekker vast zit, los maken weer vast zetten das de gedacht erachter.
Met condensatoren zou je ook wel een tijdsafhankelijkheid kunnen hebben.
Dus is die voeding wel helemaal lekker, dat soort zaken.
 
nou, bijna een week eruit gelegen.
het opstarten na echt helemaal uit te zijn geweest ging goed, maar ik wilde echt even kijken of een update van windows ergens tot kon leiden.
dus weer opnieuw geinstalleert maar de pc ging toch vanzelf met updaten beginnen, daarmee klaar deed de pc het wonderwel goed.
tot de volgende dag ik de pc weer aanzette en een hele rare melding kreeg:

this product is covered bij oneor more of the following patents:
US6,570,884 us6, 115,776, and us6,327,625
realtek PCI GBE family controller Series
PXE-E61 Media test failure, cable check
PXE-MOF exiting PXE Rom.

daarna deed hij niets meer. ik alle kabels nagelopen maar alles zat goed, ook geheugen.
ik in de uefi maar kon de HD niet meer als opstart disk aanwijzen.

ik weer proberen opnieuw te installeren maar windows gaf aan dat het niet lukte omdat er GTP partitie opzat.
hierna de oude SSD er weer ingezet en via usb kabel de nieuwe aangesloten, de ssd was niet te zien in verkenner.
wel onder beheer en dan diskopslag maar kon hem verder niet initialiseren of iets, kon hem niet bereiken.
dus ik dacht oke nieuwe ssd naar de *****.

toen ben ik verder gaan zoeken en heb met diskpart in de opdrachtenprompt het voor elkaar gekregen om de disk te "cleanen"
en ja hoor ik kon weer windows installeren. maar ik kwam erachter dat de SSD nu in MBR stond, en dat was niet de bedoeling,
dus ik weer met Diskpart de ssd omgezet van MBR naar GTP en daarna weer windows erop.

nu draait alles zoals het moet behalve..... het opstarten, dit duurt nog langer dan bij mijn oude SSD, of ik nou de PC aanzet of als ik opnieuw opstart,
het maakt nu niets meer uit. Ik denk ook dat ik hiervoor geen nieuwe SSD had hoeven kopen.

ik zou nu niet meer weten wat ik er nog aan kan doen om de pc sneller op te laten starten,
zit me alleen wel af te vragen of ik de nieuwe SSD niet hebt gesloopt met bovenstaande.
 
https://www.google.com/search?q=dis...t+failure,+cable+checkPXE-MOF+exiting+PXE+Rom
Schakel die PXE optie in het bios eens uit.
Een andere optie is toch een slechte schijf of een slechte verbinding naar een goede schijf....
Dat zijn punten die uit zo'n Google search opvallen.

https://answers.microsoft.com/en-us...ck-cable/c0d27d55-b22e-44d8-a888-8a3d87e594d3
[FONT=&amp]Answer[/FONT][FONT=&amp]This issue is often caused by either an incorrect setting in CMOS Setup or a bad boot device, such as a bad hard drive.[/FONT]

  1. Verify your boot options are properly set in CMOS setup. We recommend having the CD or disc drive as your first boot device and then hard drive as the second boot device.
  2. If your CMOS Setup has an option to boot from the LAN disable this option.
  3. If you have changed any CMOS settings, make sure to save and reboot the computer.
[FONT=&amp]If this does not resolve the issue, try resetting the CMOS values to the default settings, save and exit.[/FONT]
[FONT=&amp]Finally, if none of the above suggestions resolve this error go through the [/FONT]Invalid or Non System Disk error troubleshooting steps[FONT=&amp], which is related to this error message.[/FONT]
Lees dat topic eens goed door.

Een andere:
https://www.thewindowsclub.com/fix-pxe-e61-media-test-failure-check-cable-boot-error-on-windows-10
 
Laatst bewerkt:
Hoi Route99,

de foutmelding kwam door het fijt dat de ssd niet benaderd kom worden, de ssd werd gewoon niet meer gezien.
ik kon deze kon niet selecteren in de uefi, pas nadat ik heb als externe hd aan de pc had gehangen en met dispart hem weer aan de praat heb gekregen.

ik heb de foutmelding daarna ook niet meer gehad. maar zit nog steeds met het probleem waarvoor ik eigenlijk een andere SSD had gekocht.
en dat is het opstarten, dat is nog steeds drama, rum 2 minuten voor dat ik wat kan doen.
 
Wat versta jij onder opstarten? Tot alles, programma's en services e.d. geladen zijn? Of dat het Windows-logo verschijnt? In het begin had je het over een nieuwe pc?

Ik heb de pc gestart i7, 12gb RAM en SSD en het logo verscheen na 25 seconden en de achtergrondafbeelding op 46 seconden en na 2 minuten zijn alle services en programma's geladen en was alles afgerond. Ik heb er geen problemen mee. Mijn pc is 10 jaar oud.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Senso, ik had het idd over een nieuwe pc maar mijn vrouw had even andere plannen,
dus ik dacht dan maar voor een paar tientjes een upgrade.

ik bedoel echt van het moment van aanzetten tot dat ik beeld heb om mijn pc.
het vreemde is toen ik net mijn pc nieuw kreeg was deze echt binnen 10 seconden start klaar, mijn broer heeft dezelfde pc en is binnen 25 seconden klaar voor gebruik.

toen ik net de nieuwe ssd erin had gezet en een hele schone instal van windows had gedaan was deze met echt 5 seconden opgestart.
 
Ja, twee minuten maakt mij niets uit, als die verder 100% werkt en dat doet mijn pc. Al heb ik nu wel de indruk dat een ventilator soms iets geluid maakt.
 
ik heb de foutmelding daarna ook niet meer gehad. maar zit nog steeds met het probleem waarvoor ik eigenlijk een andere SSD had gekocht. en dat is het opstarten, dat is nog steeds drama, rum 2 minuten voor dat ik wat kan doen.
Dat je de melding niet meer ziet wil niet zeggen dat war ik beschreef de zaak toch vertraagd, maar zonder melding....... simpel omdat ie zoekt wat er niet is maar daar blijkbaar dus op blijft hangen.
Je hebt dus dat niet uitgeschakeld waar ik om vroeg?
Lijkt me nog steeds het proberen waard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan