device

Status
Niet open voor verdere reacties.

TEW

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Berichten
116
Dag,
ik heb deze vraag te? uitgebreid gesteld onder de kop hardware. Heel vaak gezien, maar geen antwoord
Daarom stel ik de vraag nu weer bij software , maar zonder bla bla
Ik verbind een apparaat (een dimmer) met mijn laptop
Helaas lukt het ineens (werkte altijd perfect) niet meer. Ik krijg de melding device not found.
iemand enig idee
 
Mijn hartelijke dank voor uw positieve bijdrage. Ik kan nu weer vooruit.
Ik heb contact gehad met de firma. Zij hebben me gezegd dat ik twee controles moest uitoefenen. Ik reageerde dat ik dit zou doen. Helaas het werkte niet. Ondanks het feit dat ik de dimmer ergens in 2019 had gekocht, dus geen garantie meer had kreeg ik een nieuwe opgestuurd. ik heb deze aangesloten en het ziet er goed uit. Ik heb echter nog geen tijd gehad om de programma's die op mij laptop staan over te zetten op de dimmer.
Mijn zoon stelde dat ik gewoon een nieuwe moest kopen. Ik deed dit niet, maar zocht hulp oa hier. Met zoveel kennis zou er toch wel iemand zijn die een idee had deacht ik. Niet dus.
Hij heeft er 1 besteld bij Aliexpress. Als die binnen komt heb ik er ineens 1 teveel

een update
Nieuwe dimmer en adapter en USB snoer, het werkt. ik heb weer licht in de kooien, dankzij voorgeprogrammeerde tijden. Ik blijf echter de melding houden als ik de laptop wil laten communiceren met de dimmer. Dit is nodig om de tijden te kunnen aanpassen
Device not found
 
Laatst bewerkt door een moderator:
een update
Nieuwe dimmer en adapter en USB snoer, het werkt. ik heb weer licht in de kooien, dankzij voorgeprogrammeerde tijden. Ik blijf echter de melding houden als ik de laptop wil laten communiceren met de dimmer. Dit is nodig om de tijden te kunnen aanpassen
Device not found
Wat is er veranderd sinds de laatste keer dat je de dimmer hebt geprogrammeerd?
Van windows XP naar windows 10 gegaan?
Grote windows update?
 
nee, niets. Windows zorgt wel automatisch voor een update. Ik heb ooit windows 10 gekocht en gratis windows 11 gekregen door een update
 
Dus ,
Met windows 10 werkte het wel.
En met windows 11 werkt het niet.
klopt dit? Ja? Nee?
 
Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, want ik weet niet zeker of ik nadat ik Windows 11 heb geïnstalleerde het programma nog heb gedownload naar de dimmer.
Om heel eerlijk te zijn denk ik wel eens dat ik wat geheugen kwijt raak. Da's een ander verhaal
 
ik heb trouleshooting gedaan. Usb met geel uitroepteken uitgeschakeld en weer ingeschakeld, verwijderd en weer laten installeren.
Op Youtube een man gevonden die heel veel opties aandroeg. zoals de twee hierboven, en troubleshooting enz.
Ook zei hij
type Windows +R en schrijf dan (uit mijn hoofd hoor) msdt.exe-diagnostic, ook dat gedaan. Vervolgens moest ik de lap opnieuw opstarten. Ook dat werkte niet
Gelukkig kon ik later het filmpje op you tube weer vinden. Ik zat bij optie 8, maar toen zei hij dat ik voor alle zekerheid een kopie moest maken en daar haakte ik af

ok ga ik proberen. Bedankt

@TEW,
Om ons wat werk te besparen:

- Graag alleen een nieuwe reactie aanmaken wanneer er reeds gereageerd is op je laatste reactie. Dit voorkomt onnodig berichten moeten samenvoegen om het onderwerp overzichtelijk te houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan