Synchronisatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Even een uitleg:
Ik heb 2 externe schijven met identieke foto's.
De ene schijf heb ik alle dubbelen laten vervallen.
Hoe kan ik nu synchroniseren, zodat de 2e schijf ook dezelfde inhoud krijgt als de 1e.
Ik weet dat je kan synchroniseren, maar dan krijgen beide schijven de identieke inhoud (dus evenveel)
Wat ik bedoel kan dat?
 
Ik weet dat je kan synchroniseren, maar dan krijgen beide schijven de identieke inhoud (dus evenveel)

Dat is toch ook de bedoeling?

Ik vind Allway Sync het beste en snelste programma. De taak is in jouw geval > maak doel gelijk aan bron. Je kunt de schijf maar ook mappen kiezen en meerdere instellingen doen in het menu.

De bedoeling is dat je dan alleen gaat werken (verwijderen, hernoemen, kopiëren e.d.) in de bron. Dan wordt bij synchronisatie de doelschijf gelijk gemaakt aan de bron. Je moet dus niet gaan werken op de doelschijf, want dan gaat het fout!

SyncBack Free en betaald zijn ook nog een mogelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het programma gedownload.Ziet er goed uit.
Alleen wil ik de inhoud van de geschoonde schijf overbrengen naar de andere, die 2x zoveel bestanden heeft. Dus, daar moeten veel bestanden verwijderd worden.Die keuze zie ik niet of ik kijk er overheen?
 
1. Je moet goed bepalen wat de bron (schijf) is.

Die maak je 100% in orde en zorgt dat die klopt.

Vervolgens maak je een Taak aan met een naam bijvoorbeeld > B_Kopie_A
B = bestemming en A = bron

of gewoon (gemakkelijker)
Sync A naar B

In de midden van het programma staat een grote pijl met de tekst > Wijzig. Daar activeer je het puntje links, dan is deze kant is de bron de andere kant de bestemming. Vervolgens beide opties aanvinken > verwijderingen en wijzigingen doorvoeren. Je moet dan de schijf/map kiezen (Configureerknop) en links is dan natuurlijk de bron en rechts kies je de bestemming.

Dus nogmaals altijd op de bronschijf werken en niet op de doelschijf bewerkingen doen.

Is de Taak klaar dan kies je > Analyseren
Dan krijg je vermoedelijk een blokkade omdat het de eerste keer is en omdat dan de verschillen te groot kunnen zijn.
Je controleert dat even in het scherm en drukt op > Negeren > en dan op Synchroniseren

Let op dat je altijd de Instellingen nog even controleert en altijd op Toepassen / Apply > OK hebt gedrukt waar dat nodig is.

Heb je geen kopieën maak dan eerst met twee mappen met wat bestanden een testopstelling. Dan kun je eerst wat proberen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, het is gelukt.
Groet,
Martin
 
Mooi zo! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan