• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal namen met een getal tellen gescheiden door een komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Berichten
441
Beste helpers,

In een sheet heb ik al met VBA de functie 'intwordcount' draaien. Maar ik zou nog op een andere manier het aantal namen willen tellen met een cijfer en gescheiden door een komma. De vraag is hoe?

Voorbeeld: Kwik 1, Kwek 1, Kwak 1 Uitkomst moet 3 zijn
Voorbeeld: Kwik 2, Kwek 2, Kwak 2 Uitkomst moet 3 zijn

Dus ongeacht het getal wat achter de naam staat. Het getal is steeds gescheiden door een spatie van de naam.

Ik hoop dat er iets mogelijk is.

Groet Bas
 
Hallo Bas, aangezoen je niet aangeeft welke excel je gebruikt :
Code:
=AANTALARG(TEKST.SPLITSEN(A1;","))
 
PHP:
=len(A1)-len(substitute(a1;",",""))
 
Hallo Bas, aangezoen je niet aangeeft welke excel je gebruikt :
Code:
=AANTALARG(TEKST.SPLITSEN(A1;","))

Hallo Sylvester,
Ik gebruik excel 97. En de uitkomst bij het gebruik van jou code levert het getal 1 op terwijl het 3 moet zijn. Wellicht heeft dit dan met de excel versie te maken.
 

Alexcel, dat klopt. Maar ik dacht dat mijn vraagstelling wellicht te uitgebreid was bij de laatste post en heb ondertussen met veel proberen het e.e.a. op een andere manier werkend gekregen.

Ik ben bezig een sheet die ik al eerder heb gemaakt te optimaliseren en wat functies toegevoegd. Maar gaande weg het proces krijg je toch weer nieuwe inzichten met dito vragen.
 
Plaats dan een duidelijk voorbeeldbestand met meerdere voorbeelden. Dan komt het zeker goed
 
JEC, je hebt gelijk. de vraagstelling staat ook in de sheet.

Maar hieronder ook nog:

Het doel is te berekenen als iemand een shift heeft voor 2 uur en hij gaat van pad naar pad of staat op 1 pad afhankelijk van de norm
hoeveel minuten hij dan overheeft van zijn shift na zijn vullen.



Wat ik nog mis is het volgende:

Als in A een naam/namen staan met 3 zou dit een waarde op moeten leveren in kolom J, zodat je alleen de waarde van 3 wordt meegenomen
Iemand gaat immers eerst naar pad 1 dan naar pad 2 en dan naar pad3. Dan is hij klaar en begindt dus de tijd - de duur van de shift
En dan krijg je dus als in J een 3 staat dat die 2 en die 1 niet meegnomen moeten worden in de berekening.
Alleen het kan dus meedere keren voorkomen dat er een aantal medewerkers 3 paden doen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld helpmij.xls
    44,5 KB · Weergaven: 13
Het is mij helaas niet duidelijk
 
Waarom negeer je het antwoord in #3
 
Snb,

Wat bedoel je precies? Jou php code? Die kan ik toch niet gebruiken in excel? Kan aan mijn onwetendheid liggen.
Of bedoel je de vraag eronder? Want daar heb ik antwoord op gegeven.

Groet Bas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan