Hoe goed is MAfee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en daar zit een 30 dagen versie van MAfee op. op de eerste dag geen enkel probleem met deze scanner, maar op een klaagsite staat het vol met klachten en problemen. Hoe goed is MAfee? De prijs is bijna een lachertje en daarom overweeg ik het. Of komen er na afsluiten abonnement plotseling allemaal extra's waardoor je weer duur uit bent?
 
Opdringerig, en Windows kan zelf ook prina zichzelf verdedigen tegen virussen.

Trouwens, waarom kijk je enkel op een klaagsite? Had je daar ook positieve reacties verwacht?
 
Laatst bewerkt:
Ik had hier positieve reacties verwacht, maar die zijn synoniem voor op die klaagsite. Het is geen aanrader dus. Welke bescherming geeft windo's (11) zelf dan? Als ik het goed begrijp is het niet nodig een virusscanner te plaatsen?
 
Ikzelf heb geen virusscanner.
Ik had eerst AVG, maar dat spul is zodanig brak dat het elke week een BSOD gaf.

Het belangrijkste is gezond verstand: https://veiliginternetten.nl/

Voor een ultieme beginner raad ik aan om vooral GEEN admin-account te gebruiken.
 
De standaard in Windows geleverde Windows Defender doet niet onder voor betaalde virus scanners.
 
Dank voor reactie. Dus zorgen dat windo's up tot date is moet voldoende zijn.
 
Wat mij betreft wel.
Meerdere Helpmij'ers zijn het daarmee eens.
 
Ik had hier positieve reacties verwacht, maar die zijn synoniem voor op die klaagsite. Het is geen aanrader dus. Welke bescherming geeft windo's (11) zelf dan? Als ik het goed begrijp is het niet nodig een virusscanner te plaatsen?

Erg vreemde en leuke reactie. Kijk, jij gaat naar een "klaagsite" en dan is toch inherent dat daar veel geklaagd wordt. Maar goed, bij reviews overheersen toch vaak de negatieve reacties omdat die groep van mensen licht geraakt zijn en vaak hun ei kwijt moeten. Dat lucht dan op!

Het is geen aanrader dus.
Waar je dat dan zo snel uit concludeert is mij een raadsel. Je kunt het toch een maandje proberen en kijken wat die doet en hoe die te werk gaat.

En je kunt net zo veel verstand hebben als je maar wilt, super slim en intelligent zijn, maar mensen maken fouten, doen soms toch domme dingen en mede daar is een beveiligingsprogramma op gericht om dat te voorkomen of om dergelijke problemen op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
Bij een klaagsite of rewiewsite of hoe het ook maar wilt noemen zie je voornamelijk lieden die niet tevreden zijn. Behalve als de beheerder van de site zelf plaatst. Ik oordeel niet snel maar wil ervaringen van derden. Heb 30 dagen McAfee te proberen. We zien wel.
 
Hoe goed is MAfee?
Kan ik niet zeggen, want in heb er geen ervaring mee. Er zijn wel testen van dergelijke programma's op internet te vinden.
De prijs is bijna een lachertje en daarom overweeg ik het.
Inderdaad zijn de keys/sleutels veel goedkoper dan "vroeger".
Of komen er na afsluiten abonnement plotseling allemaal extra's waardoor je weer duur uit bent?
Je kunt aanbiedingen krijgen van extra services zoals VPN of het voorkomen van tracking cookies e.d. Als je met de trial werkt, merk je dat al mogelijk. Andere securityprogramma's kunnen daar ook mee komen. Dat kun je altijd negeren en wegklikken.
Je moet niet ingaan om een abonnement automatisch te verlengen en schakel dit direct uit als het in jouw securityaccount op Aan staat. Vaak is die sleutel veel duurder dan die op internet te vinden is.
 
Edmoor / Meerdere Helpmij'ers zijn het daarmee eens.
Yep, helemaal mee eens, sinds 2019 is Windows Defender een volwassen beveiliging

Lange Pier / Moet wel zeggen dat bij de laatste AV test Defender er niet goed uit kwam.
Er heeft een performance bug ingezeten, alléén als de pc een Intel processor heeft én een nieuwe app wordt geïnstalleerd of bestanden worden gekopieerd. Deze bug zal er bij de latere update(s) inmiddels wel uit zijn gehaald.
 
Heel vreemd. Dus je betrekt "meerdere Helpmij'ers" om je eigen mening bevestigd te krijgen? Laat ik duidelijk stellen dat ik het daar niet mee eens ben. Spreek voor jezelf en niet voor anderen. Ik ben van mening dat je moet doen wat jezelf wilt en je niets moet laten opdringen. Er worden antwoorden gegeven op in post 1 niet gestelde vragen!
 
Laatst bewerkt:
TS: Hoe goed is MAfee? De prijs is bijna een lachertje en daarom overweeg ik het. Of komen er na afsluiten abonnement plotseling allemaal extra's waardoor je weer duur uit bent?
De antwoorden van #14 geven aanvullende info op de vragen van TS zodat hij/zij een goede afweging kan maken.

De topics in subforum Antivirus zijn altijd ellenlang omdat iedereen een eigen voorkeur heeft en dat graag beargumenteerd. Geen probleem natuurlijk, daar is een forum voor, maar het valt mij gewoon op.

@senso Als iemand een Hawaii pizza lekker vindt en ik zeg dat ik dat ook vind dn laat ik mij niets opdringen. Overigens is de pizza niet relevant voor de vraagstelling van dit topic ;) Het is een beetje jammer dat je "Laat ik duidelijk stellen" gebruikt waarmee je jouw mening opdringt :d
 
Ik heb AVG en Avast een hele tijd gebruikt tot ze te opdringerig werden en ook toch wel eens faalden ondanks de Reports waar ik op af ging.
Geleidelijk zag ik de Windows eigen Defender scanner, die eerst echt slecht was steeds beter worden. Dus de overstap gemaakt naar de Windows eigen Defender scanner en ik ben er nog steeds tevreden over.

@LeadbellyAls ik zulke reviews zou zien, zou ik zelf afhaken. Want welk voordeel blijft er dan nog over voor de McAfee scanner?
Consumer Reports uit de US vindt er dit van:
https://www.consumerreports.org/products/antivirus-software-33143/antivirus-for-windows-33142/mcafee-total-protection-401081/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan