laptop ineens erg traag, lijkt met van alles

Status
Niet open voor verdere reacties.

Norm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2022
Berichten
2
Hoi,

Ik heb een laptop, ongeveer een jaar oud. Draai op windows en kijk dan vaak tv via ziggogo. De laatste dagen hapert t beeld continu als ik tv aan het kijken ben. (wifi)
Als ik een speedtest uitvoer dan kom ik op 1 mb p.s. soms zelfs minder. Dit was voorheen nooit een probleem.
Mijn tijdelijke internetbestanden heb ik gisteren verwijderd, toen leek het heel even goed maar al snel werd t weer minder.
Ik ben echt een leek op dit gebied. Ik wil best een log plaatsen maar zou niet weten hoe ik dat moet doen.
Iemand een idee?
 
heb je met andere apparaten ook een belabberde wifi ontvangst?
 
Hoi hoi,
Nee, ontvangst op alle apparaten is prima in orde, sinds enkele dagen is alleen de laptop uiterst traag.
 
Heb je een securityscan gedaan?
Spyware en virussen kunnen problemen veroorzaken. De snelheid van uw internetverbinding kan ook worden beïnvloed door add-on-programma's, de hoeveelheid geheugen van de computer, de ruimte en toestand van de harde schijf en de programma's die worden uitgevoerd. Twee van de meest voorkomende oorzaken van slechte internetprestaties zijn spyware en virussen.

11 ways to make your Wi-Fi faster
 
Laatst bewerkt:
Omdat het ene apparaat beter met een zwak of minder goed wifi signaal omgaat dan een ander apparaat is het lastig om apparaten te vergelijken. Ook kan een verandering van de wifi bij buren jouwwifi signaal beïnvloeden.

Als je een utp kabeltje hebt liggen kan je de laptop even rechtstreeks op de router aansluiten.
Daarmee weet je of het wel of niet aan het wifi signaal ligt i.c.m. de laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan