Verlaagde performance

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankgoo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2022
Berichten
1
mijn laptop werkt sinds kort erg slecht, ik heb mijn GPU firmware geüpdatet en sinds dien draait mijn laptop applicaties veel slechter dan voorheen. ik weet niet welke volgende stap voor mij het beste is; ik wil graag dat mijn laptop applicaties kan draaien zoals voorheen; twee vms, discord en microsoft word kon ie eerst nog wel aan, nu is het erg traag.

mijn laptop is een lenovo ideapad 330, ongeveer 3 jaar oud.
als ik nog extra informatie moet bijvoegen, laat het mij dan graag weten
 
Op internet is veel te vinden over dit onderwerp, o.a.:
So in Device manager I used the "roll back driver" button and all was fine
 
GPU Firmware upgrade.. Die zou je weer kunnen downgraden. Hieronder staat hoe en met wat, afhankelijk of je NVIDIA of AMD hebt.
Is denk ik wel een risicovolle actie, je kunt de boel 'bricken' (maar dat is upgraden in principe ook).
ALs alternatief kun je nog Windows geheel opnieuw installeren (met al je software), want misschien is je nieuwe firmware niet compatible met je versie van Windows of andere software.
https://linustechtips.com/topic/985805-revert-gpu-bios-back-where-do-i-start/
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook eens bij de instellingen van het beeld stuurprogramma. Hardware versnelling aan of uit zetten en minder kleuren. Het kan natuurlijk altijd dat de grens van wat er aan geheugen beschikbaar is wordt overschreden. Hiervoor kan je beperken wat er wordt opgestart, zie de icoontjes in het systeemvakje, misschien een geheugenmanager moeten gebruiken bij 4 Gb zoals Wise Memory Optimizer. Verder zijn er wel eens problemen met de processor wanneer die Turbo of Speedstep technologie beschikbaar heeft en dat ingeschakeld staat. Niet alles werkt daarmee samen en dan kan de snelheid wel eens juist beperkt worden, terwijl deze toch nodig is. Als dit niet helpt dan kan je terug willen gaan naar een systeemherstelpunt. Doe dit zeker wanneer nieuwe drivers en stuurprogramma's niet van de site van de fabrikant komen. Zelf heb ik slechte ervaringen met generieke (en dus niet product specifieke) drivers. Lenovo zou ook alles moeten hebben er voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan