• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee rijen kleuren bij feestdagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krist

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Berichten
344
Hallo,

Ik heb het volgende voor (zie bijlage)
Ik bereken op het tabblad 'lijsten' de feestdagen aan de hand van het jaartal.
Met gegevensvalidatie laat ik dan de feestdagen kleuren op het tabblad 'Jaarkalender'.
Ik heb per maand twee rijen (Verlof&Uren) en wil dus feestdagen over 2 rijen laten kleuren. Daarvoor moet ik in de eerste kolom 2x '1' plaatsen, 2x '2', enz...
IK zou die onzichtbaar kunnen maken, maar misschien bestaat er een andere mogelijkheid?

En, heel eigenaardig. Hij kleurt 31/04 terwijl deze niet bij de feestdagen staat en eigenlijk helemaal niet bestaat...
 

Bijlagen

  • Feestdagen.xlsx
    20,3 KB · Weergaven: 10
Hallo Krist, 31 april wordt door de functie Datum(....) als 1 mei gezien .
dat is een feestdag .
als je de volgorde in je voorwaardelijke opmaken een beetje aanpast, (zie voorbeeld)
en deze laat stoppen als het geen juiste datum is, dan gaat het opmaken van 31 april goed.

verder kan je met de formule =integer(rij(A2)/2) gebruiken in de A kolom (dat heb ik niet voor je gedaan) daar kom je zelf wel uit denk ik.
 

Bijlagen

  • Feestdagen sp.xlsx
    20,3 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Dag SP,

De opmaak is gelukt. Was inderdaad de volgorde van de regels :)

Erg bedankt voor de tip met INTEGER... Het is nu weer netjes..

Dank,
Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan