Vraag over CloudFlare

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.679
Ik heb eens zitten lezen over CloudFlare, maar zie op hun website wel hele hoge bedragen staan.
Nu lijkt 20 euro per maand voor de prof. website niet veel maar als je veel websites hebt, of maar eentje, vind ik dat nogal niet wat.

Kan je met de gratis CloudFlare ook aan de gang en heeft dat zin?
 
Jazeker, met de gratis versie kan je ook prima uit de voeten. Ongeacht hoe druk je website is.

De functies zijn wel wat beperkter.
 
Laatst bewerkt:
Zou jij het adviseren of is dat een vraag naar de bekende weg hahahaha

Serieus, is het echt zoals men zegt, dat het beter/sneller werkt?
En heb je nog tips en is het makkelijk om in te stellen?
 
Je moet het ook zien als cachingslaag. Maar het beveiligt ook tegen een hoop malafide requests.

De overgang is niet zo heel lastig:
- Account en domein daar instellen met DNS gegevens
- Je nameservers bij de domeinregistrar aanpassen naar die van Cloudflare

Finetuning van instellingen
Profit!
 
Laatst bewerkt:
Twee gedateerde storingen. Oh, wauw!

Ik zelf heb ook een paar sites onder Cloudflare staan, en het bevalt mij prima. Dataverkeer is met een derde gedaald dankzij de caching, en ik zie minder botjes die mijn site bestoken met zinloze requests.

En mocht mijn webserver er geen zin in hebben, dan gaat Cloudflare over op een gecachte versie van mijn site. Uiteraard niet dynamisch, naar beter iets dan niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga het eerst eens proberen met een website die niet zoveel "waard" is, zeg maar.
Die er niet zo toe doet. Ik hou jullie op de hoogte.
 
En is het nog gelukt?
 
Lief dat je dit vraagt. Ben er nog niet aan toegekomen.
Na onze verhuizing kampte ik met veel pijn en kon amper nog lopen, ik kon niets meer. Liep (en loop) ziekenhuis in en uit.
Mijn man moet alles in huis doen, ik mag niets, maar langzamerhand gaat het iets beter. Kan in ieder geval al 1x per dag een klein rondje lopen met de honden.

Maar, volgende week ga ik er eindelijk aan beginnen. Dus nog heel even geduld.
 
Veel sterkte en beterschap. Neem de tijd :)
 
Ik ben er mee bezig, zit nu bij de DNS zaken.
Maar, weet je dat je ook een plug-in van Cloudflare kan installeren of is deze niet noodzakelijk?

Edit:
Ben aangekomen bij het veranderen van de DNS.
Cloudflare geeft mij 2 NS nieuwe nameservers maar in Antagonist heb ik er 3.

Wat vul ik bij de derde in?
 
Laatst bewerkt:
Als er geen derde is, dan blijft die gewoon leeg. Je hebt minimaal twee nodig, en die geeft CF je ook.

Die plugin mag je gebruiken. Zo te zien het sluit je dashboard van CloudFlare.com aan op je Wordpress Dashboard zodat je de instellingen altijd bij de hand hebt. En misschien zorgt het er ook voor dat alle IP-adressen die Wordpress logt ook netjes de juiste IP-adressen zijn. Omdat CloudFlare als proxy fungeert, zal je normaal gesproken altijd IP-adressen van CloudFlare in de logs zien. Ik neem aan dat je hosting dit ook gedaan heeft voor hun servers en hun error/access logs.

Test het eens uit met een
PHP:
<?php
echo $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
?>

En vergelijk het eens met de uitvoer van https://ip4.me/ (en evt https://ip6.me/)
 
Laatst bewerkt:
Als er geen derde is, dan blijft die gewoon leeg. Je hebt minimaal twee nodig, en die geeft CF je ook.
Dat kan dus niet, als ik het vak leegmaak dan zeg het dat deze ingevuld moet worden. Mag niet leeg zijn.
Mag je die verwijderen dan?
 
Laatst bewerkt:
Vul dan een dubbele in.
Niet elke domeinregistrar gebruikt een derde nameserver als fallback.
 
Oké, ik vulde een dubbele in en die verdween :eek:

Hoe lang duurt het en hoe zie je dat het werkt?

En nog een vraag:
je moet bij WHOIS ook je website ingeven maar dan krijg ik te zien:

Failed to perform lookup using WHOIS service: TLD_NOT_SUPPORTED.
Geen idee, jij ?
 
Laatst bewerkt:
Als je de nameserver van CloudFlare bij je registrar hebt ingevuld kan het van snel, tot een paar uur, tot hoogstens een dag duren.
Vaak zie je het aan de uitgever van een SSL-certificaat. Deze staat dan op CloudFlare, als je dat hebt ingesteld.

Ook kan je een traceroute proberen om te kijken of die naar de IP's van CloudFlare verwijzen.
 
En nog een vraag:
je moet bij WHOIS ook je website ingeven maar dan krijg ik te zien:

Failed to perform lookup using WHOIS service: TLD_NOT_SUPPORTED.
Geen idee, jij ?

Ben toch bang dat ik iets niet goed doe, gelukkig doen de websites het nog wel hahahaha.
Ik krijg dit nog te zien:

A few more steps are required to complete your setup.
Hide
Use wizard to add an SPF record and define what mail servers are allowed to send mail for your domain.
Use wizard to add a DMARC policy and choose what happens to outgoing mail that fails authentication.

Add an A, AAAA, or CNAME record for your root domain so that steunpuntxxxxx.nl will resolve.

Some of your DNS-only records are exposing IP addresses that are proxied through Cloudflare. Make sure to proxy all A, AAAA, and CNAME records pointing to proxied records to ensure your origin server is fully protected.
 
Laatst bewerkt:
De bestaande DNS-instellingen bij je registar moet je overnemen in CloudFlare. In ieder geval je A record van je
domein/subdomeinen.
 
Some of your DNS-only records are exposing IP addresses that are proxied through Cloudflare. Make sure to proxy all A, AAAA, and CNAME records pointing to proxied records to ensure your origin server is fully protected.
Dit is het enige wat ik nog krijg te zien wat ik moet doen. Overigens is dit bij de tweede website en de eerste die ik heb aangemeld bij Cloudflare had deze melding niet.

Als ik het invul krijg ik dit te zien:
DNS Validation Error (Code: 1004) Invalid CNAME target. Cannot use records with partial suffixes.

Ik heb werkelijk geen idee!
 
Even kijken in de glazen bol wat je invult... ;)

Helaas: Hij is te mistig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan